Zwak resultaat Mijnkapitaal Mixerfonds
TIP
Re: Zwak resultaat Mijnkapitaal Mixerfonds
Ze hebben toch 3 nieuwe artikels sinds 2019. Al is het met weinig commentaren/replies op. Maar iirc moeten deze eerst goedgekeurd worden, voor ze publiek verschijnen.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Ze hebben eens een nieuwe update gemaakt 'Evolutie van hun mixerfonds'. Het is een paar dagen beter geweest, al hun fondsen zijn wat gestegen en nu hebben ze dus een bericht gelanceerd.
Helaas zakt alles de laatste 3 handelsdagen weer, waardoor ik vrees dat het weer rustiger zal worden op MK.
Helaas zakt alles de laatste 3 handelsdagen weer, waardoor ik vrees dat het weer rustiger zal worden op MK.
Keek effe op die site en alle updates gebeuren nu blijkbaar door moderator Johan.
Valt mij overigens op dat ze daar vooral "opinie" stukken posten van fondsbeheerders wat uiteraard betaalde reclame is. Andere sites doen dat ook maar die zetten tenminste niet in hun slogan dat ze "objectief & onafhankelijk" zijn. Kritische vraagstelling heb ik daar nog niet veel gezien.
Robokat en Al Fond zijn blijkbaar met de noorderzon verdwenen.
Wat een lafaards. Niet eens willen toegeven dat hun methodiek gefaald heeft.
Valt mij overigens op dat ze daar vooral "opinie" stukken posten van fondsbeheerders wat uiteraard betaalde reclame is. Andere sites doen dat ook maar die zetten tenminste niet in hun slogan dat ze "objectief & onafhankelijk" zijn. Kritische vraagstelling heb ik daar nog niet veel gezien.
Quality growth investor
Wat mensen zoals Sortino niet begrijpen is dat de beurs niet zwart of wit is. Indexbeleggen zal t.o.v. mixfondsen in het algemeen beter presteren bij stijgende beurzen en mixfondsen beter presteren (minder verlies) bij dalende beurzen. Het basisidee van MijnKapitaal dat ze kiezen voor een gemiddeld rendement bij zowel stijgende of dalende markten vind ik verstandelijk. Al de indexbeleggers zweren nu bij hoog en bij laag dat hun methodiek beter is maar negeren het feit dat de beurs al 10 jaar stijgt. Ik wil hen wel eens terugzien binnen 10 jaar. Ik beleg zowel in ETF's, aandelen als (mix)fondsen en beweer niet dat dit beter is.sortino schreef: ↑22 januari 2019, 09:47 Keek effe op die site en alle updates gebeuren nu blijkbaar door moderator Johan.
Afbreken tot en met.
Verwijten maken tot en met.
Niks is daar goed tot en met.
Maar kunnen iets dat niet goed is toch niet laten daar steeds weer te gaan lezen tot en met.
Kunnen daarna dan weeral hun gal eens gaan posten.
Wat ze zelf doen inzake beleggen is hun groot geheim tot en met.
Als ze plots 0,15 € moeten betalen , zijn ze weeral top om hun gal te spuwen.
Daarna weken stil .
Verwijten maken tot en met.
Niks is daar goed tot en met.
Maar kunnen iets dat niet goed is toch niet laten daar steeds weer te gaan lezen tot en met.
Kunnen daarna dan weeral hun gal eens gaan posten.
Wat ze zelf doen inzake beleggen is hun groot geheim tot en met.
Als ze plots 0,15 € moeten betalen , zijn ze weeral top om hun gal te spuwen.
Daarna weken stil .
Estate Guru believer.
Wie zegt dat? Als je met ETFs een allocatie maakt bvb 30-40% aandelen en de rest op een spaarrekening zal je bij een dalende markt ook nog steeds beter doen dan veel van die mixfondsen.
Ik beleg zelf vooral in individuele aandelen maar maak ook een allocatie (bij mij 60/40) wat dus je risk-return bepaalt.
Quality growth investor
Ik denk niet dat dat het geval is. De meeste actieve fondsen underperformen de benchmark ook tijdens dalende beurzen: https://global.spdrs.com/blog/post/2018 ... art-6.htmlyvinho schreef: ↑22 januari 2019, 10:11 Wat mensen zoals Sortino niet begrijpen is dat de beurs niet zwart of wit is. Indexbeleggen zal t.o.v. mixfondsen in het algemeen beter presteren bij stijgende beurzen en mixfondsen beter presteren (minder verlies) bij dalende beurzen. Het basisidee van MijnKapitaal dat ze kiezen voor een gemiddeld rendement bij zowel stijgende of dalende markten vind ik verstandelijk. Al de indexbeleggers zweren nu bij hoog en bij laag dat hun methodiek beter is maar negeren het feit dat de beurs al 10 jaar stijgt. Ik wil hen wel eens terugzien binnen 10 jaar. Ik beleg zowel in ETF's, aandelen als (mix)fondsen en beweer niet dat dit beter is.
Je kan trouwens ook makkelijk zelf een mixfonds maken met indexfondsen bv 50% IWDA/50% AGGH
Snap jou toch niet goed. Tijdje terug vroeg ik iets over fundamentele ratio's zoals ROCE en je wist daar goed op te antwoorden. Waarom gebruik je die kennis niet om beter te beleggen ipv van de bogleheads achter na te lopen.
En als je Bogle eer wil aandoen, doe het dan tenminste correct dus 50% S&P500 en 50% Amerikaanse bonds of andere verhouding en laat IWDA aka MSCI World daar buiten. Bogle's visie was gebaseerd op zijn geloof in de duurzaamheid van de Amerikaanse economie, niet de wereld. Ben geen voorstander van Bogle maar toch schande hoe jullie zijn visie hier steeds opnieuw verkrachten.
Quality growth investor
Hmmmm, heb je de thread doorgelezen? Heb je de resultaten van de mixer vergeleken met een gelijkaardige portefeuille van indexfondsen?yvinho schreef: ↑22 januari 2019, 10:11 Wat mensen zoals Sortino niet begrijpen is dat de beurs niet zwart of wit is. Indexbeleggen zal t.o.v. mixfondsen in het algemeen beter presteren bij stijgende beurzen en mixfondsen beter presteren (minder verlies) bij dalende beurzen. Het basisidee van MijnKapitaal dat ze kiezen voor een gemiddeld rendement bij zowel stijgende of dalende markten vind ik verstandelijk. Al de indexbeleggers zweren nu bij hoog en bij laag dat hun methodiek beter is maar negeren het feit dat de beurs al 10 jaar stijgt. Ik wil hen wel eens terugzien binnen 10 jaar. Ik beleg zowel in ETF's, aandelen als (mix)fondsen en beweer niet dat dit beter is.
Met hun artikels heeft MK aangetoond dat hun idee om mixfondsen te selecteren gebaseerd op hun resultaten uit het verleden geen goed idee is.
Inderdaad tijdens de stijgingen deden de mixer fondsen het slechter dan een vergelijkbare portefeuille van indexfondsen. Maar ook tijdens de dalingen deden de mixfondsen het niet beter dan de vergelijkbare portefeuille van indexfondsen. Niet tijdens de twee dalingen van 2015-2016 en niet tijden de tweede dalingen van 2018. De achterstand die de mixfondsen nu reeds hebben is aanzienlijk.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik denk dat we aan de gebakken peren zitten ...NTO schreef: ↑15 oktober 2018, 09:25
Verkopen in elk geval omdat de MK portefeuilles een poging zijn van een paar goedbedoelende hobby-isten gebaseerd op goede resultaten van 10 jaar geleden. Eens de bom barst (zie bijvoorbeeld hun koppig vasthouden aan Carmignac) zijn ze weg en zit je met de gebakken peren.
(…)
MijnKapitaal zijn een paar hobby-isten die de strijd zijn aangegaan met de bankiers die hun klanten allerlei mooie winsten voorspiegelen, en als het verkeerd afloopt, laten de bankiers hun klanten in de kou staan.NTO schreef: ↑13 oktober 2018, 17:21 (…)
Maar MK heeft veel zelfkennis want MK schrijft heel duidelijk op hun website:"Wij zijn niet verantwoordelijk voor eventueel geleden schade door het gebruik van informatie op deze website van MijnKapitaal.be. MijnKapitaal.be geeft geen beleggingsadvies en bemiddelt niet in financiële producten. Elke belegger is zelf verantwoordelijk voor de handelingen die hij stelt."
Hoe deze onafhankelijke houding te rijmen is met hun andere bewering, weet ik niet:"MijnKapitaal.be werkt samen met MeDirect.be zodat jij als belegger op een eenvoudige manier kan beleggen in deze 14 gerenommeerde en professionele fondsbeheerders zonder instapkosten."
(…)
De hobby-isten gedragen zich uiteindelijk zoals de bankiers waartegen ze eerst wilden strijden ...
Ik heb de indruk dat Al-fonds en Robokat weg zijn bij MijnKapitaal? Enkel Johan is er nog.
Kan mij toch niet inbeelden dat dit door het CP debacle komt!
Het is wel zo dat MK ging bewijzen dat je met hun methode het ging redden in slechtere tijden.
NOT, een dip van 15 a 20 % en hun verhaal storte in als eens kaartenhuis, maar om dan te gaan lopen???
Volgens mij hebben ze grote boel gemaakt over hoe het verder en wie zijn schuld het is!!
Al wat we nu nog tekort hebben is een pano reportage.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor