Zwak resultaat Mijnkapitaal Mixerfonds
TIP
Zwak resultaat Mijnkapitaal Mixerfonds
Ik weet niet of hier nog velen het Mixerfonds van Mijnkapitaal volgen maar als ik de YTD prestaties van het merendeel van die fondsen bekijk is dat toch echt te zielig voor woorden. Wat zullen nu weer de excuses zijn. Zelf heb ik die Mixer al lang buitengesmeten en volg mijn eigen macro allocatie met ETFs. Heb van hun fondsen alleen nog Flossbach en M&G optimal Income.
Voor mij is het simpel. Een fondsbeheerder die na zo’n stierenjaar er zelfs niet in slaagt van gewoon positief af te sluiten is gewoon totaal incompetent. Hier de YTD van enkele mixers:
Deutsche Multi Opps -0,81%
Carmignac Patrimoine – 0,03%
Blackrock Global Alloc -0,89%
Kaldemorgen +0,89%
First Eagle -1,86%
Franklin Global Strat -3,83%
Veel van die fondsen gingen ook de vorige jaren onderuit. Bekijk de grafieken maar op Morningstar.
Nogmaals, is dat bekwaam beheer na zo'n stierenjaar?? Die fondsen zouden zich dood moeten schamen en Mijnkapitaal zou wel eens wat kritischere vragen mogen stellen aan die beheerders.
Voor mij is het simpel. Een fondsbeheerder die na zo’n stierenjaar er zelfs niet in slaagt van gewoon positief af te sluiten is gewoon totaal incompetent. Hier de YTD van enkele mixers:
Kaldemorgen +0,89%
First Eagle -1,86%
Veel van die fondsen gingen ook de vorige jaren onderuit. Bekijk de grafieken maar op Morningstar.
Nogmaals, is dat bekwaam beheer na zo'n stierenjaar?? Die fondsen zouden zich dood moeten schamen en Mijnkapitaal zou wel eens wat kritischere vragen mogen stellen aan die beheerders.
Laatst gewijzigd door omega6 op 30 december 2017, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Zwak resultaat Mijnkapitaal Mixerfonds
Blij dat hier eens een ander geluidje over MijnKapitaal en hun Mixer gepost wordt. Die twee worden doorgaans de hemel ingeprezen en aan alle beginnende beleggers aanbevolen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
omega is geen beginnende belegger,
natuurlijk is de mixer niets voor hem, als je jaar na jaar tientallen % schept, moet je niet mixen
eens te meer toont hij de weg alle slechte mixer al lang buitengesmeten, enkel de goede mixer behouden.
il faut le faire.
jammer dat we geen glimp kunnen ontvangen van de omegaanse mixer, waar zit omega in met zijn geld, welke macro triggers gebruikt ie, discretie is natuurlijk een must voor topbeleggers.
natuurlijk is de mixer niets voor hem, als je jaar na jaar tientallen % schept, moet je niet mixen
eens te meer toont hij de weg alle slechte mixer al lang buitengesmeten, enkel de goede mixer behouden.
il faut le faire.
jammer dat we geen glimp kunnen ontvangen van de omegaanse mixer, waar zit omega in met zijn geld, welke macro triggers gebruikt ie, discretie is natuurlijk een must voor topbeleggers.
Laat horen waar we onze centjes wel moeten in investeren.omega6 schreef: ↑30 december 2017, 10:37 Ik weet niet of hier nog velen het Mixerfonds van Mijnkapitaal volgen maar als ik de YTD prestaties van het merendeel van die fondsen bekijk is dat toch echt te zielig voor woorden. Wat zullen nu weer de excuses zijn. Zelf heb ik die Mixer al lang buitengesmeten en volg mijn eigen macro allocatie met ETFs. Heb van hun fondsen alleen nog Flossbach en M&G optimal Income.
Kaldemorgen +0,89%
First Eagle -1,86%
Of bent ge een grootbank verkoper ?
Estate Guru believer.
Platin, ik heb 42 fondsen en 34 daarvan hebben dit jaar een rendement gegeven van ten minste 5%.
Ik heb de mixer zelf niet, maar als ik de resultaten op hun site bekijk, dan zie ik toch andere cijfers en zelfs uitschieters van 5-6%.:
Het heeft geen zin om appelen met peren te vergelijken.
Het resultaat is vele malen beter dan een spaarboekje. En de mixer is voor wie hij bedoeld is : de startende belegger die, zonder omzien, zijn eerste stapjes op de beurs zet en een beter resultaat wenst dan een spaarboekje.
En daar zijn ze in geslaagd.
Het heeft geen zin om appelen met peren te vergelijken.
Het resultaat is vele malen beter dan een spaarboekje. En de mixer is voor wie hij bedoeld is : de startende belegger die, zonder omzien, zijn eerste stapjes op de beurs zet en een beter resultaat wenst dan een spaarboekje.
En daar zijn ze in geslaagd.
U hebt ergens een punt, maar toch ook weer niet. De mixer heeft nooit gepretendeerd de beste belegging te zijn. Wel zoekt deze het ideale evenwicht tussen prestatie, risico, termijn... Ergo sum, in goede jaren gaat die minder presteren, in slechte jaren gaat die het beter doen dan het marktgemiddelde. Als u enkel naar prestaties kijkt, bent u naar het verkeerde product aan het zien. Ik beschouw deze als een betere perking dan het spaarboekje. Indien je volop overtuigd bent van het LT potentieel van de beurs (zoals ik) zijn er andere alternatieven. Maar de schommelingen gaan heviger zijn. Niet iedereen kan daar tegen. Net voor die mensen is er deze oplossing.omega6 schreef: ↑30 december 2017, 10:37 Ik weet niet of hier nog velen het Mixerfonds van Mijnkapitaal volgen maar als ik de YTD prestaties van het merendeel van die fondsen bekijk is dat toch echt te zielig voor woorden. Wat zullen nu weer de excuses zijn. Zelf heb ik die Mixer al lang buitengesmeten en volg mijn eigen macro allocatie met ETFs. Heb van hun fondsen alleen nog Flossbach en M&G optimal Income.
Kaldemorgen +0,89%
First Eagle -1,86%
Annetje, je hebt zelf geen mixer ?
allez als één van de grootste fans het zelf niet in huis hebben.
2,2 % is inderdaad 20x meer dan rente op een spaarboekje bij een grootbank.
best via me direct kopen dat is het allerbeste
allez als één van de grootste fans het zelf niet in huis hebben.
best via me direct kopen dat is het allerbeste
Ik gok dat wisselkoersen een groot deel van het verlies zullen verklaren.
Ik heb de mixer ook, maar kan iemand mij zeggen hoeveel er van die 2,2% overblijft bij een verkoop?pietpiraat schreef: ↑30 december 2017, 11:46
Ik heb het nooit opgevolgd, dus ik weet niet hoe die mixer in elkaar zit.
Maar bvb. die blackrock zit maar voor 14% in West-Europa.
http://www.morningstar.be/be/funds/snap ... F0GBR04AMK
Is niet hun doel om grote winsten te maken maar richten zich vooral op risicobeperking. Dan kan je ook geen hoog rendement verwachten.
Stijging van euro heeft voor fondsen die beleggen in usd zoiezo gevolgen voor wie ze in euro aankoopt. Voor meeste fondsen is de basismunt usd dus fonds wel degelijk goed gepresteerd maar na omrekening is het natuurlijk een stuk minder. Over lange termijn zal de wisselkoers weinig impact hebben.
Benieuwd of je een topic zal aanmaken na een crash van hoe goed de mixer stand gehouden heeft tov jou portefeuille.
Zelf heb ik ook niet de mixer omdat ik deze te defensief vind maar mixer doet wel wat heft beloofd voorlopig.
Stijging van euro heeft voor fondsen die beleggen in usd zoiezo gevolgen voor wie ze in euro aankoopt. Voor meeste fondsen is de basismunt usd dus fonds wel degelijk goed gepresteerd maar na omrekening is het natuurlijk een stuk minder. Over lange termijn zal de wisselkoers weinig impact hebben.
Benieuwd of je een topic zal aanmaken na een crash van hoe goed de mixer stand gehouden heeft tov jou portefeuille.
Zelf heb ik ook niet de mixer omdat ik deze te defensief vind maar mixer doet wel wat heft beloofd voorlopig.
Portefeuille: IWDA, cash
Als je een rendement van 2,2% op jaarbasis hebt, dan sta je nog steeds break-even. De inflatie bedraagt op dit moment 2,2%. Dus spaarboekje is geld verliezen en die mixer is break-even staan. Je zal toch echt wel naar die 2,5%/jaar moeten gaan om echt meerwaarde te halen uit je geld.