Banken zijn 24/7 bereikbaar voor blokkering apps
In de strijd tegen online fraude bieden de banken voortaan een specifieke dienst aan waarop klanten 24/7 een beroep kunnen doen om hun bankapplicaties te laten blokkeren als ze slachtoffer zijn van online fraude.
Fraudeurs, die consumenten geld afhandig willen maken door hen naar een nagemaakte website te leiden en hen daar hun codes te laten intikken, houden zich niet aan de kantooruren. Ze slaan ook ’s avonds en in het weekend toe. Daarom zijn banken nu ook 24/7 bereikbaar via speciale fraudenummers. Ze kunnen dan onmiddellijk de bankapplicaties van hun klant blokkeren als hij/zij vermoeden heeft van misbruik ervan.
Intussen werkt staatssecretaris Alexia Bertrand ook aan een systeem rond “traag bankieren”. Via dat systeem zouden banken sterkere betaallimieten kunnen voorzien zodat phishers het moeilijker krijgen om grote bedragen te stelen.
Deze gegevens zijn te vinden op de website van Card Stop of op 078 170 170.
- Kiest u voor een gemeenschappelijke rekening of voor twee aparte?
- Wat kost de afhandeling van een nalatenschap bij de bank?
- Is betalen via een QR-code wel veilig?
Log in om reacties to posten. Geen login? Registreer u hier.