Europ Assistance ontvangt 28.000 oproepen in eerste zomermaand
Bijstandsverzekeraar Europ Assistance kreeg in de eerste maand van de vakantie meer dan 28.000 oproepen. Dat waren er 8% meer dan in dezelfde periode van 2016. Opvallend daarbij is dat het aantal interventies voor autopech in het buitenland met 4% daalden, terwijl het aantal medische dossiers er met 4,5% steeg.
Van donderdag 29 juni tot en met woensdag 26 juli registreerde Europ Assistance 28.438 oproepen. Dat waren er gemiddeld 1.015 per dag. De piek werd bereikt op 24 juli met 1.436.
De bijstandsverzekeraar opende daarbij 1.005 medische dossiers in het buitenland, wat een stijging van 4,5% betekende t.o.v. dezelfde periode in 2016. De toename is onder meer het gevolg van de
extreme warmte in delen van Zuid-Europa, waardoor er meer infecties en spijsverteringsproblemen waren, al bleven letsels, breuken en verwondingen de lijst aanvoeren.
Het aantal dossiers voor bijstand aan voertuigen in het buitenland daalde dan weer met 4% tot 1.921. Hier voerden Frankrijk, Spanje en Duitsland de ranglijst aan. De meest voorkomende technische interventies hadden betrekking op motor-, batterij- en startproblemen (72 %), technische problemen veroorzaakt door onoplettendheid (sleutel in auto, verkeerde brandstof, bandenpech, 16%) en ongevallen 9%.
In eigen land steeg het aantal interventies intussen met 5% tot 6.700. Â Deze stijging kan o.a. liggen aan het grote aantal Belgen dat langer in het land is gebleven om er van de vakantie te genieten of dat nog niet op vakantie vertrokken was.
Spaargids.be maakte voor u ook een overzicht van de bijstandsverzekeringen die in ons land worden aangeboden.
Lees meer:
- Test-Aankoop overspoeld door misbruiken van pechverhelpers
- Welke verzekeringen neem je mee op reis
- Europ Assistance lanceert app
Log in om reacties to posten. Geen login? Registreer u hier.