AXA laat klant franchise autopolis zelf bepalen
AXA geeft zijn klanten voortaan meer ruimte om de hoogte van de franchise vast te stellen voor hun autoverzekering. Dat is het bedrag dat ze zelf moeten betalen bij een ongeval in fout. Bovendien kunnen ze hun basisverzekering zelf aanvullen met bijkomende waarborgen naar keuze.
Uit recente marktonderzoeken zijn drie grote klantenprofielen naar voor gekomen, zegt AXA.
Voor 30% van de klanten staat het behoud van de waarde van de wagen centraal. Ze kiezen ervoor om bij een schadegeval de maximumwaarde te recupereren. Voor hen biedt AXA de formule Premium.
Aan de andere kant staan 20% van de klanten die voluit kiezen voor een scherpe prijs voor hun verzekering. Dat kan door een hogere franchise te aanvaarden en door een afschrijving op basis van de werkelijke waarde van het voertuig te accepteren. Bij een schadegeval krijgen ze dan minder terug. Voor hen biedt Axa de formule Essential. Hoe hoger de schadelast een klant zelf wil dragen bij een ongeval, hoe goedkoper zijn verzekering immers zal zijn.
Het gros van de klanten zit middenin. Een gezin op de twee zoekt een evenwicht. Daarvoor biedt AXA hen Protection aan. De basisverzekering kan worden uitgebreid met een verzekering Veiligheid Bestuurder (die ook de bestuurder verzekert bij een ongeval in fout) en D@ylife Protect, dat verzekering en bijstand biedt bij een ongeval in het dagelijks leven.
Log in om reacties to posten. Geen login? Registreer u hier.