Klanten AXA geven schade via het internet aan
Klanten van verzekeraar AXA kunnen hun schadegevallen voortaan aangeven via het internet. Als ze inloggen in de klantenzone zal een deel van de informatie al ingevuld zijn. Ze moeten dan alleen nog de extra gegevens van het ongeval invullen.
Vult de klant de gegevens online in, dan wordt zijn verzekeringsmakelaar meteen elektronisch geïnformeerd, zodat hij kan ingrijpen en tussenkomen indien dat nodig zou zijn.
De werkwijze laat de klant ook toe om de vorderingen in het schadedossier op te volgen via zijn klantenzone. Zo kan hij de opening van het dossier zien, alsook de basisgegevens zoals de franchise en de vaststelling van de aansprakelijkheden indien die al gekend zijn. Hetzelfde geldt voor de aanstelling van een expert of een raadsgeneesheer. En op het einde ziet hij een afrekening van de schadeloosstelling.
Om dit te kunnen doen, heeft de klant een kaartlezer en zijn elektronische identiteitskaart nodig.
Klanten van AXA kunnen hun contracten overigens al sinds oktober wijzigen. Ze hoeven die alleen te bevestigen met hun elektronische identiteitskaart. Er is dus geen handtekening op papier meer nodig, wat verplaatsingen, papier en klasseerwerk bespaart
Spaargids maakte voor u een overzicht van enkele aanbiedingen van autoverzekeringen op de Belgische markt.
Log in om reacties to posten. Geen login? Registreer u hier.