Mercator en Nateus worden Baloise Insurance

De eenwording van verzekeringsmaatschappijen Mercator en Nateus gaat gepaard met een naamsverandering. Vanaf 1 januari gaan ze als Baloise Insurance door het leven. Baloise is de naam van de Zwitserse moedermaatschappij
Baloise nam in 2011 onder meer Avéro en Nateus over. Avéro werd nog onder de Mercator-vlag geïntegreerd. Maar nu ook Nateus toegevoegd wordt, heeft de groep gekozen om een nieuwe naam in het leven te roepen: Baloire Insurance. De naam moet de creatie van een nieuwe fusie-onderneming en de samenhorigheid met de groep beklemtonen.
“Een jaar of tien geleden was Mercator het zwarte schaap in onze groep”, vertelt algemeen directeur Martin Strobel van Baloise. “Nu is het een witte zwaan”. Baloise maakte schoon schip met de portefeuille aandelen in niet-beursgenoteerde ondernemingen, focuste op de rendabilisering van de verzekeringsactiviteit en deed de voorbije jaren enkele overnames die de positie in de Belgische markt verstevigden.
“Voor Baloise is België nu de belangrijkste markt buiten Zwitserland. Noem het gerust onze tweede thuismarkt”, zegt Strobel.
Naast België is Baloise ook actief in landen als Duitsland, Oostenrijk, Luxemburg en Kroatië. Aan het hoofd van de activiteiten van Baloise buiten Zwitserland staat de Belg Jan De Meulder.
Baloise staat voor een omzet van 9,5 miljard Zwitserse frank (7,9 miljard euro). De Belgische werkzaamheden zijn goed voor een omzet van 1,06 miljard euro en 1400 medewerkers op een groepstotaal van 9100.
Baloise werkt in België exclusief via het makelaarskanaal en wil dat zo houden. De fusie van Mercator en Nateus wordt volgend jaar afgehandeld. De campagne die de naamsverandering ondersteunt, zal 2 tot 3 miljoen euro kosten. Baloise wil de komende jaren vooral vooruitgang boeken in Franstalig België en in levensverzekeringen.
- Opbrengst spaarverzekeringen Baloise over 2024 loopt op tot 2,75%
- Baloise lanceert spaarformule op vijf jaar tegen 2,75%
Log in om reacties to posten. Geen login? Registreer u hier.