BNP Paribas Fortis wint prijs voor telefoonaanpak

BNP Paribas Fortis heeft een Caviar gewonnen in de categorie 'Intern Contact Center'. De bank kreeg de prijs voor haar nieuwe aanpak rond telefonie in de kantoren.
Bankadviseurs die in gesprek zijn met klanten, kunnen vaak de telefoon niet opnemen. Daarom besliste BNP Paribas Fortis de telefoons na een drietal beltonen door te schakelen naar een centraal contactcenter. Zo blijft de telefoon niet onnodig rinkelen in het kantoor en wordt ook de beller sneller geholpen.
Het contactcenter functioneert immers als een soort adviseur op afstand waar klanten en niet-klanten terecht kunnen met vragen. Daarnaast kan het contactcenter ook bepaalde producten en diensten verkopen, als ook afspraken inplannen bij de kantooradviseurs.
De bijna 500 contactmedewerkers zijn bereikbaar via mail en telefoon. Ze behandelen momenteel dagelijks tot 12.000 oproepen. Daarnaast helpen ze klanten ook via een online chatsysteem waarmee je ook schermen kan delen.
Het is niet de eerste keer dat de bank hier in de prijzen valt. Vorig jaar riep Contactcenters.be BNP Paribas Fortis-medewerker Erwin Vanhoorne uit tot 'Contact Centre Ambassador of the Year'.
De Caviars zijn de jaarlijkse prijzen van Contactcenters.be. Ze worden uitgereikt in zes categorieën.
Log in om reacties to posten. Geen login? Registreer u hier.