Smartphone bewaart gekochte tickets
BNP Paribas Fortis en Belgacom hebben een app ontwikkeld waardoor de smartphone wordt omgevormd tot een complete portefeuille. Ze bevat niet alleen de mogelijkheid om te betalen, maar bewaart ook de gekochte tickets en kortingbonnen. Dit jaar wordt nog proefgedraaid, volgend jaar volgt de volledige uitrol.
Vanuit het standpunt van de consument werkt het op de volgende manier. Stel: u hebt een avondje film gepland. U gebruikt de app van uw openbare vervoersmaatschappij om de uurregeling te checken en koopt een ticket. Betaling en opslag van het ticket zullen via de app ('in-app') worden afgehandeld. Onderweg lanceert u de app van de lokale bioscoop, kiest u de film die u wilt bekijken en koopt u meteen het ticket. Ook hier gebeurt de betaling en de aanmaak van het ticket 'in app'. Wanneer u op uw bestemming aankomt, heeftt u nog net de tijd voor een hamburger. Via de app van uw favoriete fastfoodketen doet u uw bestelling terwijl u op weg bent naar het restaurant. U gaat in op hun speciale aanbod dat in de app is opgeslagen, en de waardebon wordt automatisch verrekend bij de betaling. Beloningspunten die u als lid verwerft, worden ook rechtstreeks op uw getrouwheidsrekening gecrediteerd. Met de bevestiging van uw bestelling op het scherm, vermijdt u wachtrijen en haalt u vlot uw bestelling af. Dit alles kan gewoon via uw smartphone. Voor handelaars en andere dienstverleners levert dit een vermindering van de kosten op, alsook een betere beveiliging. Voor consumenten heeft dit het voordeel tijd te winnen door wachtrijen te vermijden, alsook toegang te krijgen tot aantrekkelijkere shoppingdeals. De app is gratis voor de verbruiker. Hij is gebaseerd op een open eco-systeem en toegankelijk voor elke Belgische smartphonegebruiker met een bank/kredietkaart van om het even welke Belgische bank en een mobiel data- abonnement bij één van de Belgische mobiele operatoren.
Log in om reacties to posten. Geen login? Registreer u hier.