147, 21901
Contact

KBC keurt woonlening in tien minuten goed

KBC keurt woonlening in tien minuten goed

Klanten van KBC kunnen via hun smartphone al in tien minuten te weten komen of hun instelling hen de beoogde woonlening toestaat en hoeveel ze daar dan effectief moeten voor afbetalen. Momenteel geldt dat al voor loontrekkenden. Zelfstandigen moeten wachten tot later dit jaar. Ook niet-klanten krijgen dan de mogelijkheid om dat te doen.

Wie het huis van zijn dromen of de ideale bouwgrond gevonden heeft, wil zo snel mogelijk weten of hij een woningkrediet kan krijgen, voor welk bedrag en tegen welk tarief, zegt KBC. Daarom ontwikkelde de bank een module op de smartphone, die toelaat om door het beantwoorden van enkele vragen in tien minuten een gepersonaliseerd antwoord te ontvangen.

“De klant krijgt meteen het tarief waarop hij recht heeft. We houden daarbij rekening met zijn cliëntschap en met het feit of hij al dan niet ook een schuldsaldoverzekering en een woningverzekering afsluit via de bank. Ook de loondomiciliëring speelt een rol”, zegt Veerle Timmermans van KBC. “De klant ziet ook meteen of het krediet is goedgekeurd, bijkomend onderzoek vergt of geweigerd wordt.” Het aanbod van KBC blijft veertien dagen geldig.

KBC wil met de nieuwe dienstverlening inspelen op de voortschrijdende digitalisering. Een op de vijf woningkredieten van de bank wordt al niet meer via het kantoor ingediend, maar rechtstreeks afgehandeld met de experten op het KBC Live-callcenter. Daar komt dus nu een nieuwe mogelijkheid bij. Als de klant akkoord gaat met het voorstel dat hij op zijn smartphone ontvangt, kan hij dat ook meteen digitaal bevestigen.

Wil u zien hoe concurrentieel het aanbod van KBC is, dan kunt u steeds terecht in onze vergelijkende tabellen voor woonleningen, schuldsaldoverzekeringen en brandverzekeringen.

 

 

Lees ook:

Andere tips over woonleningen

Log in om reacties to posten. Geen login? Registreer u hier.

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen