Rabobank gaat klanten opleiden
Rabobank gaat tijd en energie steken in het opleiden van haar klanten. De financiële geletterdheid blijft ondermaats, weet algemeen directeur Stephane Vermeiren. Bovendien maakt nieuwe regelementering de zaken er niet eenvoudiger op.
Rabobank.be bestaat tien jaar. De Belgische tak van de gelijknamige Nederlandse bankgroep heeft in die tijd 235.000 klanten aangetrokken, vooral met een internetspaarrekening. Ze brachten een vermogen van 8,5 miljard euro samen.
Stephane Vermeiren: "Er is nog veel werk aan de winkel om het de potentiële belegger makkelijk te maken om zijn gading te vinden in het oerwoud van mogelijke producten en hem een voldoende onafhankelijke keuze te bieden. Het is hier opnieuw aan ons om aan te tonen dat beleggen niet moeilijk hoeft te zijn. Los daarvan moet de doorsnee spaarder en belegger beter opgeleid worden. Financieel analfabetisme is volgens experts een reëel probleem. We zullen daarom in de toekomst tijd en energie steken in financiële educatie.”
Log in om reacties to posten. Geen login? Registreer u hier.