Argenta heeft zijn betalende pakketten klaar
Argenta laat zijn klanten vanaf februari 2021 voor hun betalingsdiensten kiezen tussen vier pakketten. Het basispakket is nog altijd (grotendeels) gratis, de andere drie worden betalend.
Nieuw bij spaargids.be?
Account aanmakenNieuw bij spaargids.be?
Account aanmakenArgenta laat zijn klanten vanaf februari 2021 voor hun betalingsdiensten kiezen tussen vier pakketten. Het basispakket is nog altijd (grotendeels) gratis, de andere drie worden betalend.
Argenta morrelt vanaf 2021 aan zijn gratis dienstverlening. Het stopt dat zijn betalingsdiensten in vier pakketten. Eén ervan zal nog kosteloos zijn, de andere drie worden betalend.
Klanten van Argenta kunnen vanaf 1 oktober geen overschrijvingen meer doen naar landen buiten de zogenaamde SEPA-zone. Ze stopt immers met het aanbieden van uitgaande niet-SEPA-overschrijvingen.
Argenta schakelt 143 geldautomaten definitief uit, nadat twee ervan opnieuw het slachtoffer werden van een digitale plofkraak. Het type dat geviseerd wordt, wordt vervangen door een nieuw type.
Argenta heeft 144 geldautomaten preventief stilgelegd. Dat gebeurde nadat op 27 en 28 juni in Borsbeek en Ranst een hacking op de computer van de geldautomaat van de bank plaatsvond. De hackers wilden op die manier de geldlade leeg kunnen maken.
Argenta stapt gedeeltelijk af van zijn gratis-beleid. Voor het basisaanbod zal de bank nog altijd geen kosten aanrekenen, maar voor een aantal andere wel.
Er zal voor onbepaalde tijd geen geld meer zitten in de geldautomaten van Argenta. Na een aantal plofkraken heeft de instelling in overleg met zijn kantoorhouders beslist om ze voor onbepaalde tijd leeg te maken.
Klanten van Argenta hebben er lang moeten op wachten, maar nog voor het einde van het jaar heeft ook de Antwerpse instelling kaarten waarmee contactloos kan worden betaald.
54.000 klanten van Argenta die op 30 mei 2019 een bedrag op hun rekening dienden te ontvangen, kregen dit niet toe. Door een foute ingreep werden de sommen teruggestuurd naar de opdrachtgever als ‘niet uitvoerbaar’.
Klanten van Argenta kunnen voortaan via hun app een foto maken van een overschrijvingsformulier. De gegevens erop worden dan automatisch ingevuld in hun betaalopdracht zodat ze die niet meer hoeven over te nemen.
Argenta zegt 240 klachten te hebben ontvangen van zijn klanten als gevolg van het tijdelijk uitvallen van de mogelijkheid om online of mobiel te bankieren. 159 daarvan werden al verwerkt en beantwoord. De overige volgen zo snel mogelijk. Een algemene geste naar alle klanten komt er daarentegen niet.