Klanten van Belfius blokkeren verloren bankkaarten zelf via smartphone
Klanten van Belfius kunnen vanaf 26 juni via hun smartphone, tablet of pc zelf hun bankkaarten blokkeren indien ze vrezen dat die verloren of gestolen werden. Er wordt vervolgens automatisch nieuwe kaarten aangemaakt, die na drie à vier werkdagen beschikbaar zijn.
Een kaart blokkeren kan door te bellen naar Card Stop op 070 344 344.
Dankzij Card Stop online kunnen Belfius-klanten hun krediet- of debetkaart nu evenwel ook laten blokkeren in één klik op hun smartphone, tablet of pc. Het referentienummer van het dossier – onontbeerlijk als bewijs bij frauduleus gebruik en aangifte bij de politie – wordt automatisch gegenereerd en kan dan op ieder moment geconsulteerd worden.
De nieuwe kaart wordt onmiddellijk aangemaakt en is binnen 3-4 werkdagen beschikbaar. De klant kan ze achtereenvolgens zelf snel en eenvoudig activeren door een pincode in te stellen via SMS en dus zonder naar het kantoor te moeten gaan.
Een andere vernieuwing die op 26 juni ingaat, is dat klanten van Belfius zullen kunnen aangeven tot welke rekeningen bij andere banken ze graag rechtstreeks vanaf hun online toepassing van Belfius willen toegang krijgen. Eens die banken hiervoor het licht op groen zetten, zullen in hun Belfius-overzicht worden geïntegreerd.
Spaargids.be maakte voor u ook een overzicht van het aanbod aan zichtrekeningen en bijhorende diensten op de Belgische markt.
Lees ook:
Makelaars laten hun documenten via smartphone ondertekenen
Bankautomaten in kantoren sluiten 's nachts
Fraude via internetbankieren stijgt fors
Log in om reacties to posten. Geen login? Registreer u hier.