Belfius zet chatbot in voor afhandeling van schades
Belfius Insurance – dat de verzekeringsmerken Belfius, DVV en Corona Direct omvat - start met een chatbot voor het afhandelen van schadedossiers. Het gaat om een robot die via een chat met de verzekerde meteen kan uitmaken of een schadegeval al dan niet gedekt is door diens polis.
De chatbot ‘MyBo’ is dag en nacht actief, ook in de weekends en op feestdagen. Naast het geven van de directe bevestiging of een schade al dan niet gedekt is, kan hij meteen ook een dossier aanmaken. Eventueel legt hij ook automatisch contact met vaklui die kunnen instaan voor reparaties.
Tegen december wil Belfius nog een stap verder gaan en de machine op basis van de beschrijving zelfs een schadevergoeding laten voorstellen, die dan bij akkoord meteen op rekening van de klant wordt gestort.
Een andere innovatie van Belfius is de video-expertise bij de woningverzekering. Verzekeringsklanten van Belfius zullen via foto’s en filmpjes eenvoudige materiële schades kunnen aangeven, waardoor de expert vanop afstand een oordeel kan vellen en niet meer ter plaatse moet komen.
Via Spaargids.be kunt u geheel vrijblijvend een aantal offertes voor een woningverzekering aanvragen.
Log in om reacties to posten. Geen login? Registreer u hier.