Fortis lanceert betaalportefeuille voor online koper
BNP Paribas Fortis lanceert eind 2013 de nieuwe virtuele betaalportefeuille MasterPass. Hiermee wil het de online shoppers tegemoet komen.
De betaalportefeuille kan vergeleken worden met het ondertussen goed gekende Paypal. Door de betaalportefeuille wordt het online betaalproces vereenvoudigd. Alle kaarten van de gebruiker zitten na de activatie van MasterPass namelijk opgeslagen in de virtuele betaalportefeuille. Bij nieuwe en hernieuwde kaarten volgt bovendien een automatische update. Ook kan de klant elke online aankoop nakijken via PC Banking. Gunter Uytterhoeven, hoofd Marketing bij BNP Paribas Fortis: “In vergelijking met de omringende landen hinkt België stevig achterop wat betreft e-commerce. De 25% groei die de Belgische e-commerce in 2012 realiseerde, lijkt goed nieuws, maar eigenlijk is dat niet zo. Elders is e-commerce reeds belangrijker én groeit ze ook sneller dan in België. Zo hebben 'slechts' 55% van de Belgische internetgebruikers vorig jaar aan online shopping gedaan, tegenover 70 à 80% in alle omringende landen. Bovendien shoppen we niet vaak online in vergelijking met de rest, zodat het aandeel van de e-commerce slechts 2 à 3% van de Belgische retailhandel bedraagt, waar dat in de omringende landen 7% à 10% bedraagt. En ten slotte zijn Belgische handelaars vrij weinig aanwezig in dit distributiekanaal, dat nog grotendeels beperkt blijft tot internationale handelaars.”Lees ook:
Log in om reacties to posten. Geen login? Registreer u hier.