ING geeft informatie via Google Assitent

Klanten van ING kunnen voortaan ook met een spraakcommando en de Google Assistent informatie opvragen over de producten en diensten die hun bank aanbiedt. De toepassing is nu eveneens beschikbaar in het Nederlands en het Frans.
“Hoewel spraakbesturing vandaag nog niet veel gebruikt wordt, verwachten we dat klanten er steeds vaker een beroep op zullen doen. Daarom stellen we hen vandaag als eerste bank in België al in staat om informatie in te winnen over onze bankproducten en –diensten via een virtuele assistent in hun eigen taal. Het is slechts een eerste stap in het ontwikkelen van meer toepassingen”, zegt Pieter Goderis, Head Conversational AI & Virtual Assistants
Via de Google Assistent met ING België in gesprek gaan, kan door de Home-knop op de smartphone ingedrukt te houden of “Oké Google” te zeggen op de smartphone of de hoofdtelefoon.
De Assistent is beschikbaar op smartphones met Android 5.0 Lollipop of hoger die zijn ingesteld op Nederlands en locatie België. iOS-gebruikers (versie 10 of nieuwer) kunnen de Google Assistent-app binnen enkele dagen downloaden in de App Store.
De Google Assistent kan de meest gestelde vragen beantwoorden. Zo kunnen ze vragen wat het maximumbedrag is dat ze per dag kunnen afhalen met hun betaalkaart of hoe ze een adresverandering moeten doorgeven. Het gaat dus om informatie die ook terug te vinden is in de rubriek van de meest gestelde vragen en antwoorden op de website van de bank.
Log in om reacties to posten. Geen login? Registreer u hier.