Contact

KBC-klanten regelen tickets De Lijn via bankapp

KBC-klanten regelen tickets De Lijn via bankapp

Vanaf het najaar kunnen klanten van KBC ook een M-ticket voor bus- of tramrit bij De Lijn aankopen via hun bankapp. Ze zullen er dus geen andere app meer moeten voor installeren.

KBC breidt zijn aanbod aan niet-financiële diensten van geselecteerde partners via KBC Mobile dus verder uit. Momenteel worden de parkeerdiensten van 4411 en het overizcht van de elektronische maaltijdcheques van Monizze al in de app aangeboden. Op slechts enkele weken tijd maakten 4353 mensen gebruik van 4411 en werd Monizze 13.000 keer geraadpleegd.

In het najaar komt daar dus het mobiele ticket voor het openbaar vervoer bij. De niet-frequente gebruiker van De Lijn kan met dit zogenaamde M-ticket 60 minuten lang op de trams en bussen van De Lijn rijden. Een M-ticket is ook geldig voor de Kusttram.

Met z’n 1.80 euro is het M-ticket vandaag een zeer voordelig alternatief voor de sporadische gebruiker van het openbaar vervoer.

De KBC Mobile-gebruiker hoeft geen extra app te installeren op zijn smartphone en ook geen nieuw account aan te maken. Hij hoeft slechts eenmalig zijn GSM-nummer in te geven. In KBC Mobile selecteert hij  De Lijn en hij kiest de rekening waarlangs hij de betaling wenst te doen. Van zodra die keuze gemaakt is, start  de 60 minuten reistijd. Bij een eventuele controle kan bij op het startscherm de nog actieve sessie(s ) zien en zijn digitaal ticket oproepen.

Spaargids.be bundelde voor u een overzicht van de aangeboden zichtrekeningen in België en de bijkomende diensten die eraan gekoppeld zijn.

Andere tips over zichtrekeningen

Log in om reacties to posten. Geen login? Registreer u hier.

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen