KBC schrapt sms-diensten
Vanaf 1 november 2013 schaft KBC haar betalende sms-diensten af. Het gaat om sms'en over de stand van de rekening en over beleggingen. De gratis sms-dienst voor veilig kaartgebruik blijft wel bestaan.
Via de sms-dienst Rekeninginformatie worden klanten via sms op de hoogte gebracht als de limiet voor een rekening overschreden is. Deze sms-dienst verdwijnt vanaf 1 november, maar KBC stelt wel een alternatief voor smartphone- en tabletgebruikers voor.
Ook de sms-diensten rond beleggen verdwijnen uit het aanbod. Hierbij kunnen klanten per sms of mail info krijgen over de slotkoers van gevolgde aandelen of beleggingsfondsen of bij het overschrijden van een bepaalde koers. Voor al deze betalende sms'en rekende KBC 15 cent per bericht aan.
De gratis sms-dienst Veilig kaartgebruik blijft wel. Hij brengt gebruikers via sms op de hoogte als KBC fraude vermoedt of wanneer een bankkaart werd ingeslikt door een geldautomaat. KBC verwittigt zijn klanten ook via sms als een oude bankkaart zijn vervaldatum bijna bereikt heeft of als de nieuwe bankkaart moet geactiveerd worden.
Log in om reacties to posten. Geen login? Registreer u hier.