79, 26503
Contact

Hoe tevreden waren klanten van Argenta in 2024 over hun bank?

Hoe tevreden waren klanten van Argenta in 2024 over hun bank

Argenta draait al jaren mee in de top van de rangschikking van de banken die van hun klanten de hoogste score voor hun dienstverlening krijgen. Ook in 2024 was dat niet anders. Ze haalde net als in 2023 de hoogste waardering in het tevredenheidsonderzoek dat Spaargids en Guide-épargne lieten uitvoeren om hun jaarlijkse Bank Awards toe te kennen.

Voor dat tevredenheidsonderzoek tekenden Spaargids.be en Guide-épargne.be van 13 tot 20 november de mening van bezoekers aan de eigen online platformen op, alsook van die op een aantal andere kantalen van DPG Media zoals hln.be en 7sur7.be. Ze konden er zich uitspreken over de banken waar ze klant waren. 40.354 mensen gingen erop in. Het ging zowel om mensen die klant waren bij één bank als bij mensen die rekeningen hadden bij meerdere financiële instellingen en dus makkelijker konden vergelijken.

In 2023 slaagde Argenta erin om KBC van de troon te stoten als bank met de hoogste klantentevredenheid. Dit jaar bevestigde ze haar eerste plaats, al moet ze stilaan vdk in haar buurt dulden.

Argenta kreeg een globale score van 8,0/10.Opvallend is dat er weinig grote schommelingen waren over de diverse leeftijdscategorieën. Bij de jongste groep van 18 tot 24 jaar kreeg de bank 8,1, bij de groep tussen 25 en 44 was dat 7,8.

De Antwerpse instelling heeft ook een schare sterke aanhangers. Van consumenten die slechts bij één bank klant zijn, kreeg de instelling zelfs 8,7. Van zij die bij meerdere instellingen bankieren en dus beter kunnen vergelijken, viel dat terug naar 7,7.

Kantorennet

Voor de werking van het kantorennet haalde Argenta net als KBC een topscore van 8,4. Consumenten die slechts bij één bank klant waren, kenden de instelling zelfs een 8,9. Wie bij meerdere banken langsliep, hield het op 8,2.

De expertise van het kantoorpersoneel kreeg van 89,6% van de klanten de beoordeling eerder goed of heel erg goed. De afstand tot het kantoor kon 87,0% van hen bekoren. 90,1,4% beoordeelde de klantgerichtheid in de communicatie van hun bank positief. En tegenover de openingstijden stond 92,2% van de klanten neutraal of positief.

Digitaal

In het digitaal bankieren haalde Argenta met 7,9 de op een na beste score. Alleen KBC doet beter. Bij klanten van 18 tot 24 jaar kreeg de bank een 7,9. Bij 65-plussers steeg dat tot 8,1. Consumenten die alleen bij Argenta bankierden, gaven hun instelling een 8,7. Wie bij meerdere banken actief was en dus meer vergelijkingsmogelijkheden had, temperde zijn score tot 7,6.

80,2% van de Argenta-klanten vond het online aanbod van bank- en verzekeringsproducten volledig. Voor de niet-bancaire extraatjes stak 54,5% de duim omhoog. De online veiligheid kreeg goede punten van 88,3% van de Argenta-klanten. 80,1% was tevreden of zeer tevreden van de klantendienst.

Beleggingsbank

Hoewel Argenta niet meteen als een beleggingsbank bekendstaat, kreeg ze toch een score van 7,6 voor deze activiteit. Bij 18- tot 24-jarigen haalde ze zelfs 8,0. Bij 35-44-jarigen zakte dat tot 7,410.

Voor de research en marktinformatie die de bank over investeringsmogelijkheden gaf, kreeg ze van 72,3% een duim omhoog. Het aanbod werd door 71,9% positief onthaald. Het online platform kreeg 68,4. Twee jaar geleden bedroeg dat laatste nog maar 52,1%.

Voor de kosten stond Argenta bij 72,7% van zijn klanten aan de goede kant. De klantendienst van de bank werd door 78,7% positief beoordeeld.

Spaarbank

Als bank om te sparen, kreeg Argenta van zijn klanten een score van 7,1. De leeftijdsgroep van 18 tot 24 jaar gaf zelf een quotering van 7,3. Bij 35-44-jarigen zakte dit tot 6,8.

Tip: Hier vindt u de algemene resultaten van de Bank Awards 2024

 

 

 

Lees ook:

Andere tips over beleggen, spaarrekeningen en zichtrekeningen

Log in om reacties to posten. Geen login? Registreer u hier.

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen