Sparen bij Argenta
Argenta is een bank- en verzekeringsgroep, actief in België, Nederland en Luxemburg. Het richt zich op gezinnen, niet op ondernemingen.
Argenta, uw appeltje voor de dorst.
Argenta biedt verschillende spaarrekeningen aan, waarvan sommigen met een hoge rente.
Overzicht spaarrekeningen bij Argenta
4 spaarrekeningen gevonden
Laatste verificatie : woensdag 19 maart 2025
Meer info | ||||
---|---|---|---|---|
1,20%
Basisrente
|
1,55%
Getrouwheid
|
2,75%
Totaal
|
|
|
0,25%
Basisrente
|
1,50%
Getrouwheid
|
1,75%
Totaal
|
|
|
0,45%
Basisrente
|
0,35%
Getrouwheid
|
0,80%
Totaal
|
|
|
0,45%
Basisrente
|
0,35%
Getrouwheid
|
0,80%
Totaal
|
|
Ratings van Argenta
Geen ratings beschikbaar Wat is dit?BIC Code Argenta
ARSP BE 22Beoordelingen over sparen bijArgenta
Bent u tevreden over uw spaarbank? Deel uw ervaringen. Geef uw mening en schrijf zelf een review.
De andere spaarders (en wij ook!) zijn benieuwd naar uw mening.
Gemiddelde bezoekers-beoordeling van: 113 bezoeker(s)
04 August 2024
Gratis zichtrekening Kantoor dichtbij Goede klantenservice |
Tarieven en producten beginnen duurder te worden |
20 June 2024
Gratis |
Zo wat alles wat kan mislopen gebeurt, klantonvriendelijk ,smeken om uw centen en verantwoording afleggen wat je met de centen gaat doen. Niet meewerken en teveel vragen stellen is buiten zoals in mijn geval ondanks dat er flink wat spaargeld op mijn rekening stond, ben blij dat ik er weg ben Een GOEDE raad, blijf VER VER WEG van deze bank. Betaal liever een beetje en ga bij een goede bank (als die er nog zijn.....) |
22 April 2024
Positief...? |
Men wordt er behandeld als een crimineel wanneer men cash wil afhalen op het kantoor, op tijd aangevraagd, telkens geweigerd om de reden..??? Men speelt er rechter over UW geld ! NEEN, dan liver een bank waar we iets moeten betalen maar behandeld worden als KLANT...! |
06 April 2023
Gratis zichtrekening +gratis kaarten.Gratis beleggingsrekening- Geen beheerskosten.Beleggingsplatform werkt prima. Getrouwheidspremie stipt op tijd ! Klantendienst:zeer goede Service. Kantoor dichtbij.Vriendelijke medewerkers. Geen opdringen voor aankoop fondsen. |
- Slechte Intresten : mogen hoger .Vroeger beter.Spijtig! - Hoge makelaarskosten voor aankoop en verkoop aandelen |
03 February 2023
- kantoor in de buurt - app werkt wel goed |
- trieste openingsuren van de kantoren. - slechte spaarrentes bij Argenta vergeleken met andere banken (zie spaargids.be) Vroeger stond Argenta bekend voor de hoogste spaarrentes (dus blijkbaar helemaal niet meer) Basisrente staat nog steeds op 0,15% (triestig laag) Getrouwheid op 0,75 Totaal : 0,9% --> veel te laag vergeleken met andere banken (zie spaargids.be) |
04 May 2021
goedkoop. Daarmee is alles gezegd. |
Ronduit slecht. Machtsverhouding. Arrogantie. Minachting. Vindt eisen uit, dat andere filialen niet handteren. .... |
13 January 2020
Gratis rekeningen, competitief aanbod hypotheken. Vriendelijke kantoormedewerkers. Competente kantoorhouder voor bespreking hypotheekaanbod. Pensioensparen lijkt het het laatste decennium wel goed te doen. |
Beleggingsplatform en ondersteuning is een ramp. Ik heb een totaal van 3 keer fysiek naar een kantoor moeten gaan om een van hun eigen fondsen te kunnen aankopen. Dit kwam grotendeels door de incompetentie of het gebrek aan ervaring in deze materie van de medewerker. Spaarrekeningen stellen niets meer voor. Steile beleggingstarieven die een archaïsch maar uitgebreid beleggingsplatform vrijwel nutteloos maken. |
13 November 2019
Gratis zichtrekening, weinig onkosten, fysieke bank, nabijheid, bieden alle producten aan. |
Slechte of geen service, onwetendheid, zeer lange wachtperiodes bij aanvraag van allerlei soorten bankzaken, zoals leningen, verzekeringen, enz... |
03 June 2019
- Goedkoop - persoonlijke aanpak kantoren - steeds betrouwbaar ivgl andere banken |
Ze zijn meestal wat later dan andere banken met online banking. Wat ze doen is dan wel betrouwbaar en degelijk |
17 March 2019
Geen jaarlijkse kosten |
Vervangen van oude betaalkaart groot probleem in Hoboken !!! Heb nu nog 14 dagen en dan vervalt( geldigheid- datum ) mijn giro -kaart ! Hen nu andere bank moeten nemen met tweede zichtrekening . |
25 December 2018
geen maandelijkse kosten |
vanaf 1januari 2019 nog 0,01 basis rente een schande weg bij Argenta |
08 August 2018
Goedkope bank, maar daar is dan ook alles mee gezegd. |
Zeer slechte ervaring met internetbankieren, ligt regelmatig uit. Dit jaar rond Pasen zelfs een ganse week. Kantoor en hoofdzetel beperkt in tijd bereikbaar in vergelijking met sommige andere banken, zeer vervelend als internetbanking uit ligt. De online dienst van de hoofdzetel kan soms niet antwoorden op een vraag en ze bellen nadien (ondanks belofte) niet terug. Klacht op de hoofdzetel wordt meestal doorgeschoven naar de kantoorhouder, die er zelf niets kan aan doen. Is stilaan op weg een derderangs bank te worden. |
03 August 2016
Alles is gratis en werkt prima! Afschriften kan je gratis printen |
Rentes spaarrekening te laag |
08 July 2016
Ik ben al jaren een tevreden klant en zal dat nog jaren blijven als ze verder gaan in dezelfde richting. |
Geen expliciet negatieve opmerkingen . |
05 June 2016 (Bijgewerkt: 05 June 2016)
Bank die nog wil werken op lange termijn.Geen kosten =winst.Voel er mij welkom. Geen praatjes alleen over opbrengst maar ook duidelijke info over kosten gepaard gaande met herfinanciering ,beleggingen...Spijtig dat herfinanciering nipt niet kon overgenomen worden door de iets te hoge kosten (notaris wederbelegging ...)Dus overgestapt naar ARGENTA met rest.Spijtig dat ik nog vasthang met verplichting bij grootbank(loondomiciliering ...)Hopelijk blijft service zoals ze nu is.Was meer dan 30j klant bij KBC maar geen klantenbinding(overzetten contactpersonen waar ik wel goede band mee had...) |
Geen sparen met hogere intrest zoals ING temposparen.Dat zou voor mij ideaal zijn.Start to save gehad maar overgezet naar ING. |
14 May 2015
Echt goedkoop , vooral voor de zichtrekening en het gebruik van de kaart in het buitenland. |
Ik was bij 3 verschillende kantoorhouders gaan horen voor het openen van een zichtrekening. De eerste 2 waren ronduit boertig onbeleefd en zagen me precies liever niet komen als klant. Dat heb ik nog nooit meegemaakt. De derde kantoorhouder wou heel graag een afspraak maken. Tijdens het eerste gesprek begon er al een boel gezeik over dat ik niet enkel klant kon worden voor de zichtrekening want dat de bank daar ook niets aan had. Door de slechte rente van de spaarrekeningen, wou ik dat product niet afnemen. Uiteindelijk heb ik er toch een laten openen maar ik heb er nooit geld op gezet. Geopend om van het gezaag vanaf te zijn.. Slechte reden om ergens klant te worden ! Een loondomiciliering wou ik niet laten uitvoeren op de Argenta rekening want andere banken schikken me beter voor mijn dagelijks bankieren. Hier werd wel erg op aangedrongen. Ik voel me gelukkig dat ik hier mijn been heb stijf gehouden. De online banking van Argenta komt me als oubollig over. Het ding doet wel zijn werk maar daar is dan ook alles mee gezegd. Om bovenstaande redenen voelde ik me bij Argenta al gauw te veel gedwongen om bepaalde producten af te nemen en Argenta mijn hoofdbank te maken, wat ik niet wou. Ik ben na korte tijd op mijn stappen teruggekeerd en heb alle rekeningen bij deze bank op 0 gezet met het vaste idee om er nooit meer mee samen te werken. Mijn eindconclusie is dat Argenta de meest onvriendelijke kantoorhouders en bedienden heeft van alle banken waar ik al mee gewerkt heb. Ze komen dus automatisch in de categorie : van die boer wil ik geen eieren ! Ik vind het niet de moeite waard om me te laten afbekken in ruil voor een nog iets goedkopere bankkaart en zichtrekening. |
13 April 2014
Totaal geen bankkosten,zichtrekening ,bankkaarten gratis!!! |
rente te laag ,gaan mee met de grootbanken. |
25 March 2014
als er problemen zijn dan willen ze het zeer rap opgelost hebben |
zeer lage rente |
04 January 2014
Vlotte service en gemakkelijk en goedkoop bestellen van producten online. |
Niet de hoogste opbrengst. |
27 December 2013
Zeer tevreden over diensten in kantoor, altijd vriendelijk, goede openingsuren en opvragen van geld geen probleem. Het voordeel van een landelijke gemeente. Als men alle gratis diensten uitrekend komt men op eind van het jaar ook tot een mooie spaarsom. |
Er zijn nog steeds mensen die niets geleerd hebben uit het verleden en steeds de hoogste intrest willen, dan moeten die maar op De Beurs spelen!!!! Wat betreft online bankieren lopen ze misschien iets achterop maar vergeet niet hoe simpelder het systeem werkt hoe gemakkelijker te kraken. Ikzelf heb er geen problemen mee. Zelf intresten berekenen/nakijken is bijna onmogelijk maar dat is bij ALLE banken hetzelfde volgens Paul Dhoore. |
21 November 2013
Ze werken correct. |
Ik kon enkele keren niet aan mijn geld door problemen met hun home-banking systeem.Heb contact gehad met hoofdkantoor in Antwerpen, en men zij daar dat mijn agent het nodige bedrag kon storten. Hij zij dan weer dat hij dit niet kon . enz zeker ......... |
20 November 2013
Het enige wat nog enigszins positief is dat ze lokale kantoren hebben. |
MasterCard werd geweigerd ook al heb ik zichtrekening met loonstorting (sta niet op zwarte lijst en heb geen betalingsmoeilijkheden) Ze willen u alleen als klant als je alles neemt wat ze u aanbieden, liefst zichtrekening met goed gevulde spaarrekening, pensioensparen en verzekering en als het kan verkopen ze u en passant ook nog graag een fonds. Het draait bij deze bank niet langer om klanten dienen, maar om eigen zakken vullen. Ze gaan echt de grootbank-toer op en dat is geen positieve evolutie. |
20 November 2013
Rente ligt nog een klein beetje hoger dan bij de grootbanken maar er zijn veel betere alternatieven te vinden. Gebruikers van spaargids.be zullen dit zeker al gemerkt hebben. |
Dienstverlening is ondermaats. Foute informatie, weken wachten op antwoord en soms zelfs helemaal geen antwoord op vragen. Moeilijk doen om schijven van een lening op te nemen. Zogezegd gratis dienstverlening wordt ergens anders dubbel en dik betaald. Zeer gebruiksonvriendelijke online banking. Zelfs voor het afsluiten van een internet rekening moet met langs een kantoor gaan. Waarom iets eenvoudig doen als het ook moeilijk kan? Voor alles en nog wat moet een documentje ondertekend worden.... |
13 November 2013
Het blijft zeer positief dat alle verrichtingen en kaarten gratis blijven. Dit blijft een serieuze bezuiniging ten opzichte van de grootbanken. |
Het betaalkastje is bijna niet meer te gebruiken, aangezien bij een batterijvolume van minder dan 14% de opdrachten blind moeten ingegeven worden. Een nieuwe kastje is nog niet te krijgen. De intresten zijn wel zeer laag geworden, hoewel ze net boven de grootbanken blijven. Het beleggingsadvies is zoals overal vooral gericht op eigen nieuw gelanceerde fondsen, zonder voldoende correcte achtergrond. |
03 November 2013
Zeer vriendelijk en bekwaam personeel. |
Toch wel zeerlage rentevoeten voor het e-sparen maar wel begrijpelijk. Hoe kunnen ze anders het "gratis" verhaal voor het beheren van de rekeningen blijven voortzetten ? |
02 November 2013
/ |
Vanaf de gelden van het vermogen van mijn familie binnen waren, was elke moeite teveel. Zowel het plaatselijk kantoor als de hoofdzetel zijn meermaals zwaar in de fout gegaan. Internetbankieren is een lachtertje vergeleken met andere banken. |
02 May 2013
Steeds een kantoor in de buurt. De diensten (rekeningen en kaarten) en de dienstverlening zijn volledig kosteloos. (Lage rente fnuikt helaas de score) Intenetbank is veilig, hoewel het eenvoudiger kan. |
Ooit was Argenta kampioen: 9% op spaarrekening, 5% op zichtrekening, vlaggen, ballons, geschenken, gadgets allerhande... Gesmolten als sneeuw voor de zon. Waar gaan deze procenten en cadeaus nu naartoe ? In elk geval niet meer naar de (trouwe) klant... |
19 February 2013
Weinig nog waarvoor je nog naar deze bank zou gaan gezien de alternatieven .... - Vroeger de intrest en sommige beleggingsroducten maar dat is ondertussen al jaren achter de rug - Weinig kosten (al jaagt de onkunde van sommige van hun kantoorhouders je uiteindelijk op kosten, zie hierboven) - Internetbanking als je niet te veel eisend bent - Hoofdzetel vriendelijke contacten (al kunnen die de fouten van hun kantoorhourders wel niet rechtzetten) |
- Je moet er niet zijn voor professioneel advies, blijf er zeker weg van complexe producten. Erger nog al enkele keren mogen voor opdraaien door onwetenheid van het kantoor. Als klant moet je het maar weten luid het antwoord, wat een klantgerichtheid ! - Opletten met "tussenrekeningen"(waarop je één keer per jaar op overboekt naar andere maar meestal deze rek. op nul komt te staan). Zit met negatieve "intrest", tja intrest op een bedrag voor enkele dagen min de interestberekeningskosten ("zegelrecht")geeft je een negatieve intrest met debetintresten. Je wordt hiervan niet op de hoogte gebracht. - Internetbankieren is totaalvoorbijgestreefd ivg met andere systemen |
13 December 2012
niks |
Via Gezinsbond Fortuneo nu 2.85% op 1 miljoen oude belgische franken krijg je + € 250 / jaar overstappen dus!! |
31 October 2012 (Bijgewerkt: 31 October 2012)
- Meestal goede rentes of online spaarrekening. - Geen beheerskosten. - Gratis debet- en kreditkaart. - Gratis cash afhalen bij automaten van verschillende banken. |
1. Hebben in minstens een instantie een nieuwe rekening van eenzelfde type als een bestaande opgestart om daarmee hogere rentes aan te bieden aan nieuwe klanten. Daarbij lieten ze trouwe klanten in de koude staan. Zijn iets sneller in het verlagen, dan het verhogen van de rentes. Argenta volgt de markt klaarblijkelijk niet zo vlot in beide richtingen. 2. Enorme problemen met service. De kantoren zijn slechts beperkt open; heel wat minder dan de normale Belgische kantooruren. En er wordt geen online telefonische service geboden. Negeren elke klacht of suggestie. Ontkennen vaak problemen en fouten plaatsgevonden aan hun zijde. 3. Er worden veel fouten gemaakt, zowel in het filiaal, als bij de hoofdbank. Vaak worden deze ook niet toe gegeven. Persoonlijk loopt mijn ervaring van bedragen die van een verkeerde rekening worden genomen tot fouten in officiele documenten na een overlijden. 4. Het online bankieren is functioneel blijven steken rond het jaar 2000. Online bankieren is niet meer mogelijk zonder een kaartlezer. Bij het gebruik is het nu verplicht om verschillende malen grote nummers in de digipas in te tikken. Een overschrijven ingeven kost drie maal zo veel tijd als voordien. Online betalen met kredietkaart kan niet meer zonder een kaartlezer bij de hand te hebben. Extreem vervelend indien je veel in het buitenland vertoeft. |