Sparen bij BNP Paribas Fortis
Wenst u te sparen bij BNP Paribas Fortis?
Vergelijk hier alle spaarboekjes, met tarieven, promoties en voorwaarden. Alle spaarrekeningen van BNP Paribas Fortis in een handig overzicht.
Overzicht spaarrekeningen bij BNP Paribas Fortis
2 spaarrekeningen gevonden
Laatste verificatie : donderdag 20 februari 2025
Meer info | ||||
---|---|---|---|---|
0,50%
Basisrente
|
1,00%
Getrouwheid
|
1,50%
Totaal
|
|
|
0,50%
Basisrente
|
0,25%
Getrouwheid
|
0,75%
Totaal
|
|
Ratings van BNP Paribas Fortis
(Rating van moerdergroep BNP Paribas) Wat is dit?BIC Code BNP Paribas Fortis
GEBA BE BBBeoordelingen over sparen bijBNP Paribas Fortis
Bent u tevreden over uw spaarbank? Deel uw ervaringen. Geef uw mening en schrijf zelf een review.
De andere spaarders (en wij ook!) zijn benieuwd naar uw mening.
Gemiddelde bezoekers-beoordeling van: 65 bezoeker(s)
14 April 2023
Geen enkele positieve melding die het vermelden waard is! |
Denken alleen aan hun eigen zakken! Enkele jaren geleden veranderden ze de sterrekening automatisch naar een gewone omdat de tarieven hetzelfde waren. Nu hebben ze de spaarrekening plus en zou je denken dat ze de gewone spaarrekening automatisch naar een spaarrekening plus veranderen maar niets is minder waar! Begrijp zelfs niet waarom ze de plus rekening hebben uitgevonden, waarschijnlijk om de mensen zo nog maar in't zak te zetten. De mensen moeten zelf de rekening openen. Ze konden beter de intresten van de gewone spaarrekening omhoog brengen naar minstens het niveau van de plus! Raar dat in België de rente zo laag blijft terwijl in Duitsland dit 2x hoger is! |
14 March 2023
Geen positieve opmerking |
Nieuwe Spaarrekening Plus kan niet online (website/app) worden geopend. |
03 February 2023
Inderdaad weinig positief te melden. |
- continue verandering van personeel die altijd ander verhaaltje brengen - geen opvolging dus. - slechtste spaarrentes van de markt en zijn meestal ook bij de laatsten om deze te verhogen. - ook voor de lening van 2 dochters een slecht voorstel gekregen vergeleken met Belfius/Argenta, ondanks redelijk goede klant te zijn (geweest). |
30 January 2023
geen, niks, rien, nothing! |
te veel om op te noemen. na 42 jaar klant, in hetzelfde agentschap, bedrogen en belogen door een adviseur, die ik vertrouwde, ivm beleggen. klacht neergelegd... en je vliegt buiten. was ik ook zelf van plan! |
05 June 2019
Voor mijn woninglening een heel goede rente gekregen. Bij andere banken stond men met de mond vol tanden. De app is heel uitgebreid en veel verbeterd ten opzichte van eerdere versies. Ook heel tevreden van de verzekeringen (in feite AG Insurance). |
Spijtig van de maandelijkse kosten voor de pack. Geen enkele spaarrekening die nog iets deftig oplevert. Ook de rente van de ster spaarrekening is volledig afgebouwd. Ik versluis nu maandelijks 500 euro naar DB saving plan. |
04 June 2019 (Bijgewerkt: 04 June 2019)
Online bankieren en integratie met bancontact app |
Deze bank is enkele jaren geleden failliet gegaan. Alle aandeelhouders waren hun centen kwijt. Behalve een naamsverandering is er niets essentieel veranderd. Ze weigeren verzekeringen aan minder gefortuneerde klanten. Ik was als 24-jarige zogenaamd een te groot risico voor autoverzekering. De bank wou dat ik mijn auto op maam van mijn ouders liet inschrijven. Dat is 1. Discriminatie en 2. Fraude... |
09 October 2017
Goede inhoudelijke opvolging van beleggingsportefeuille, met overzichtelijke online tools. Ruime beschikbaarheid klantendienst en veel mogelijkheden via phone Banking! |
App kan nog iets uitgebreider.. |
28 May 2016
27 January 2016
- Ster Spaarrekening is naar mijn gevoel de beste op de markt. Hogere inleg per jaar mogelijk dan bij andere banken. - Het onthaal en de bereidwilligheid om de klant te helpen lijken me in mijn kantoor nog ok. Niet hautain. Als je een beetje tijd en geduld hebt komt het uiteindelijk wel in orde. Maar ik heb alleen nog maar makkelijke vragen gesteld. Ik hou mijn hart vast voor de opvolging van een probleem of moeilijke vraag. - Goede en bereidwillige telefonische klantendienst. - Zichtrekening via Hello Bank, de rest via BNP Fortis vormt een mooi geheel dat heel goed beheerbaar en controleerbaar is. |
- Hun Pc banking vind ik maar niets. Beetje oubollig (wel nog overzichtelijk en bruikbaar) en te weinig mogelijkheden om zelf dingen te veranderen aan je bankproducten. Ik haat al dat geklooi met codes overtikken naar overal. Het kan ook anders en even veilig ! Simpele dingen als een begunstigde samen bewaren met een gestructureerde mededeling kon ik niet vinden in de software. - Personeel weet het allemaal zelf niet meer. Men trok 45 minuten uit voor het openen van een rekening (afspraak) en slaagde er amper in mijn burgerlijke staat en adres gewijzigd in het systeem te krijgen. Het openen van de nieuwe rekening werd bijna afgelast / uitgesteld omdat de bediende niet door de software geraakte. Voordeel : de geplande verkoopspraatjes (lees : aansmeren van andere producten) werden ook afgelast. Mooi zo :-) Nadien nog wat problemen met een Access kaart die ik kreeg. Die kreeg dezelfde bediende maar niet volledig actief. Uiteindelijk heeft een collega eens gekeken en de boel geregeld. - BNP heeft zelf geen zichtrekening die gratis is, maar Hello heeft dat wel. Voor de zichtrekening ben ik dus klant bij Hello bank. Voor de Ster spaarrekening ben ik bij BNP Fortis. Die combinatie die vanop één homebanking abonnement te raadplegen is en met één bankkaart wordt doodgezwegen en moet je zelf gaan zoeken en construeren. Maar het werkt wel goed. - Storten van een cheque op rekening of het laten aanmaken van een bankcheque met de Hello rekening is alleszins prijzig en op zich al een reden om deze bank niet mijn hoofdbank te maken. - Gewone spaarrekeningen bij BNP brengen enorm weinig op. De marktleider onderscheidt zich niet van de concurrentie. |
01 January 2016 (Bijgewerkt: 01 January 2016)
Al 10tallen jaren klant met veel producten. Steeds professionele opvolging ook proactief door specialisten. Van alles wat, uitgebreid gamma zelfs combi als persoon en bedrijf App is prima, maar graag nog effectenverrictingen kunnen uitvoeren ook aub Hier vind ik mn langbetrowbare soliede partner voor mn financiele dingen . Is ook geen eendagsvlieg, mn contactpersonen zijn al meer dan 20 jr dezelfde, da vind ik persoonlijk heeeel belangrijk |
Zie opmerking app : effectenverrichtingen te zien doch enkel op pc aan te vragen |
08 September 2015
Ster Spaarrekening is op zich een goed product. |
Zeer negatief is dat men - in tegenstelling tot heel wat andere banken - geen gratis zichtrekening kan openen. Waarom kan dat ook niet bij BNP Paribas Fortis???? Als men een Ster Spaarrekening opent zonder ook een zichtrekening te openen worden de uittreksels opgestuurd (portkosten!) en kan men geld enkel cash afhalen (mits te verwittigen vooraf). Kan het nog klantonvriendelijker???? |
30 August 2014 (Bijgewerkt: 30 August 2014)
De koffie is goed |
-onpersoonlijke bank. Bij telefoneren naar het algemeen nummer van het kantoor kom je in Brussel (??) terecht ipv in het kantoor zelf. Als uitleg geeft men dat dat makkelijker is voor de klant (?) omdat er niet altijd wordt opgenomen door het kantoor (?). Vreemde uitleg, hoe doet men dat dan bij andere banken? Daar lukt dat wel? Blijkbaar moet je rechtstreeks bellen naar je 'vertrouwenspersoon" (die om de haverklap verandert) en vaak niet eens opneemt. -zeer traag in het beantwoorden van mails,duurt een week eer je reactie hebt -dure bank, doen nooit commerciële inspanning. -personeel wisselt om de haverklap, op 5 jaar reeds 4 "persoonlijke" beheerders gehad en reeds 3 kantoorhouders (waarvan je nog niet eens op de hoogte gebracht wordt) Persoonlijk zegt u?? Duivenkot. -voor de kleinste prul moet je een afspraak maken. -bied je je aan in een ander fortis-kantoor om je nieuwe id-kaart in te lezen (omdat je in die stad werkt), dan doet men dit met tegenzin. -Vragen aan hun eigen klanten 3% instapkosten voor pensioensparen, terwijl ze via Rabobank hetzelfde product verkopen tegen 0% instapkosten? Hoe kan dat? Kantoor niet bereid om kosten tegen te boeken, blijkbaar verliezen ze liever een klant dan hem te houden. Door hun beleid om hun eigen pensioenspaarfonds aan te bieden via Rabobank tegen 0% instapkosten, bestelen ze hun eigen klanten die 3% moeten betalen. |
01 April 2014
Vroeger aan de top. Tegenwoordig = TE MIJDEN. |
Te hoge kosten (algemeen en zeker instapkosten). Onpersoonlijke bank geworden. De cliënt staat niet meer centraal, wel de automatisatie + de daaraan gekoppelde kosten. |
25 March 2014 (Bijgewerkt: 25 March 2014)
ik heb oline banking nog niet gebruikt dus daarom een 5/10 |
super lage rente!! medewerkers zijn vaak zeer onvriendelijk als er problemen zijn met kaarten of rekeningen. |
12 March 2014
vrij duidelijke online banking |
er zijn zowat kosten aan alles verbonden |
31 January 2014
tele-banking = top goede spreiding van kantoren. |
te hoge kosten aanrekening (easy-pack, bewaarloon, ea...) véél te lage rente!! |
30 December 2013
online banking |
Te duur, om de haverklap ander personeel, ongemakkelijk gevoel in de bank, veel te lage rentes, slechte ervaringen met verkeerde adviezen, allee een droevige bank om mee te werken. Heb eigenlijk de moed gehad om daar alles stop te zetten en naar een andere bank te verhuizen. En ik voel mij daar zeer goed en opgelucht bij. |
01 November 2013
Zeer weinig, om niet te zeggen niets, positief. Heeft alle kenmerken van een oude grootbank, geen felxibiliteit, niet met de klant meedenken, Online banking niet echt slecht maar KBC's on-line banking is bv stukken beter. |
Het moet duidelijk zijn dat leiding van de vroegere Fortis Bank zijn klanten / aandeelhouders in feite iedereen belogen en bedrogen heeft. De leidenden figuren (top en subtop) van Fortis Bank indertijd duiken echter wel allemaal opnieuw ergens op, zij het niet bij BNP zelf dan in andere financiële instellingen. Er zijn geen lessen getrokken en de "banksters" doen maar lustig verder. Maar dit nog even terzijde gelaten. Slechte tarieven, kijk maar eens naar de tarieven van spaarboekjes. Veel, veel te duur. rekenen onkosten aan voor alles en nog wat. Verrichtingen via on-line banking worden niet onmiddelijk uitgevoerd maar pas en tijd later. |
12 August 2013
Veel kantoren maar je moet tegenwoordig één week op voorhand een afspraak maken als je iets wil bespreken. |
De Electrabel van de Belgische banken: ze denken dat ze een monopolie hebben maar je kan beter wegblijven bij deze bank en je rekeningen afsluiten. Het is een typische grootbank met weinig klantvriendelijke werkwijze en veel te duur voor wat ze te bieden heeft. Personeel reageert/adviseert soms totaal fout! Online spaarrekening brengt niks op. Wel probeert men andere producten aan te praten die "wat meer" opbrengen, maar vooral de kas van de bank spekken. |
07 August 2013
Een aantal personeelsleden werkt zich in Aarschot kennelijk uit de naad om op die manier de veel te laag renderende producten te compenseren. Online Banking is zeer volledige en overzichtelijke software, maar je ronselt geen klanten met schone schijn, vrees ik. Ondertussen worden verwoede pogingen ondernomen om het surplus op mijn zichtrekening naar andere producten te versluizen. Positief qua doorzettingsvermogen van het personeel, maar desondanks slechts 1 conclusie INTRIEST die BNP! |
Intrieste grootbank! Duur voor wat die te bieden heeft. Personeel reageert/adviseert soms totaal fout! Online spaarrekening brengt niks op. Wel probeert men andere producten aan te praten die "wat meer" opbrengen, maar nog altijd heel ver beneden de aanbiedingen van andere banken. Je hoeft de lijst maar af te gaan en eens te vergelijken. Toen de Grote Markt in Aarschot verkeersvrij werd gemaakt waren er spijtig genoeg alleen nog parkeerpasjes voor erg kapitaalkrachtige spaarders. Tja, ik dus weg met mijn spaargeld naar NIBC! Snelle, vriendelijke en duidelijke communicatie. Daaraan kan BNP in alle opzichten nog een hele punt zuigen. |
16 January 2013
PC Banking is top |
Veel te duur |
27 December 2012
beste voorstel hypothecaire lening |
BNP is een echte geldwolf: equiperingskost / 0,30 euro voor geldafhaling aan loket / lage interesten / ... Voor mijn hypothecaire lening zijn we verplicht om onze weddes op onze BNP-zichtrekening te storten, maar dit blijft er natuurlijk niet lang op staan. Direct na de maandelijkse afbetaling van de lening, sluis ik bijna alles door naar onze e-spaar rekening van argenta (daar is alles gratis). Met het beetje dat er nog bij BNP staat, betaal ik de enkele rekeningen die ik via BNP invoer. |
15 October 2011 (Bijgewerkt: 26 December 2012)
Doorgaans vriendelijke bedienden, goeie automaten kantoren, hulpvaardige klantendienst en beste PC-banking op de markt. |
Grootbank, lagere rentes en hogere kosten. Kantoren telefonisch niet meer bereikbaar. |
19 May 2012
Hun internetbankieren is het enige goede. |
Verkochten m'n zoon een pensioensparen terwijl hij nog studeerde!!! Bediende beweerde dat dat geen kwaad kon om er al aan te beginnen, ze vertelde er niet bij dat hij het nog niet fiscaal kon inbrengen maar er op 60 jaar wel op belast zou worden! SCHANDALIG Klacht moeten indienen bij ombudsman om het rechtgezet te krijgen. |
17 June 2010 (Bijgewerkt: 29 February 2012)
PC BANKING GEBRUIKSVRIENDELLIK |
TARIEVEN VRIJ HOOG en INTRESTEN TE LAAG |
13 January 2012
Heel duidelijke on-line banking In mijn kantoor stonden ze altijd klaar om te helpen, jammer dat je daar zoveel voor betaalt |
Duur: zichtrekening en kredietkaart kosten teveel geld Rentes zijn typisch voor een grootbank, laag |
14 December 2011
Niks positiefs. Ben er weggegaan na het aflopen van mijn lening op mijn huis. |
Geld meer dan 2 maanden te vroeg overgeschreven ondanks een data fix op de overschrijving,wilden de fout niet rechtzetten en terugstorten op mijn rekening!Je bent machteloos tegen zulke bedienden.Hebben is hebbenen terugkrijgen ius de kunst! Bij inschrijving op Panelfund beleggingskosten aangerekend, terwijl de reclame 0% kosten beloofde.Na klacht aan het loket(ja,aan het loket!!!!!) toch nog terug gekregen. Kreeg geen verzekering op een autolening,kreeg geen uitleg waarom ,hebben mssch info van uw files bij de dokter. Mijn lening van mijn huis vond doorgang bij een gepensioneerde medewerkster ,die wat bijkluste,probeerde telkens als ik bij haar aan huis kwam dossierkosten aan te rekenen,als kwitantie kreeg ik een papiertje dat je kan kopen bij het papier in een supermarkt.Ten tijde van de ASLK was het invullen van de belastingbrief gratis,toen het Fortis werd kostte het plots 500 Bfr. enz. enz. |
25 October 2011
Zeer vriendelijk personeel dat echt wel moeite doet om je te helpen. Uitstekende website, PC-banking is heel vlot. |
Tamelijk hoge kosten en tamelijk lage rentes. Typische grootbank. Ik ben er enkel voor het gebruiksgemak van de website en dus voor dagelijks bankieren via mijn zichtrekening. De bankkaarten zijn niet gratis maar de service is prima, en dat mag wel iets kosten. Mijn spaargeld zit wel bij Rabobank. |
16 October 2011
On line banking |
weinig correcte mensen, altijd maar proberen pushen |
19 July 2011
Leuke logo. |
Heb afspraak gehad voor een lening voor een vakantiehuisje, men moest nog even navragen of de percent die ik wilde wel kon maar men zou mij emailen. Nu enkele maanden later wacht ik nog steeds op die email. Eigenlijk niet want ik heb mijn lening ergens anders gehaald tegen betere voorwaarden. |