Sparen bij Belfius Bank
De Belfius spaarrekening is beschikbaar in 4 formules die veilig inspelen op uw behoeften: de Belfius Internet Spaarrekening, de Belfius spaarrekening, de Belfius Internet Getrouwheidsspaarrekening, de Belfius getrouwheidsspaarrekening.
Overzicht spaarrekeningen bij Belfius Bank
2 spaarrekeningen gevonden
Laatste verificatie : donderdag 21 november 2024
Meer info | ||||
---|---|---|---|---|
0,25%
Basisrente
|
1,75%
Getrouwheid
|
2,00%
Totaal
|
|
|
0,55%
Basisrente
|
0,55%
Getrouwheid
|
1,10%
Totaal
|
|
Ratings van Belfius Bank
Wat is dit?BIC Code Belfius Bank
GKCC BE BBBeoordelingen over sparen bijBelfius Bank
Bent u tevreden over uw spaarbank? Deel uw ervaringen. Geef uw mening en schrijf zelf een review.
De andere spaarders (en wij ook!) zijn benieuwd naar uw mening.
Gemiddelde bezoekers-beoordeling van: 41 bezoeker(s)
20 September 2024
Niet veel positief te melden van deze bank, enkel online banking is vrij gebruikersvriendelijk. |
Afspraak maken om je zaken te bespreken, verloopt zeer moeizaam, je wordt bijna uitgelachen aan de telefoon als een afspraak vraagt na kantooruren. Je moet maar verlof nemen zegt men, of 4 weken geduld hebben. Ik ben al meer dan 40 jaar klant bij deze bank, van Gemeentekrediet, via Dexia nu Belfius, na de corona tijd is de service zo slecht geworden dat ik overweeg om er te vertrekken maar weet niet naar welke andere grootbank. Ik vindt dit intriestig, zo een slechte service. |
14 February 2024
Enkel de site is degelijk. |
Telefonisch nauwelijks bereikbaar, afstandelijke medewerkers ( mensenschuw ?) Bij deze bank uw verzekeringen plaatsen lijkt problematisch indien je pech hebt... Niet iedereen is wild van digitale poespas die zaken aanprijzen die weinig of niets met bankzaken te maken hebben. vb? woning zoeken/huren sites , mobiel parkeren, tickets voor de Lijn, dienstencheques, enz, enz, enz. |
03 August 2023
geen positieve opmerking |
je kunt geen gratis zichtrekening openen je moet er voor naar kantoor gaan slechte service |
22 December 2017 (Bijgewerkt: 22 December 2017)
Een goede app |
reactie verwijderd door administrator |
27 January 2016
- Beste online bankieren op de markt (naar mijn mening) en alleen dat vind ik reden genoeg om met deze bank in zee te gaan. Hun systeem met USB connectie en 'bankkaart + Eid lezer' is prachtig en zeer handig. Voordeel : door USB kaartlezer geen codes meer overtikken van de calculator naar computer en omgekeerd. Zeer met zijn tijd mee en zeer volledig qua mogelijkheden. Verrichtingen worden onmiddellijk verwerkt, zelfs in het holst van de nacht. - Spaarrekening met hoge intrest, inleg 500 euro per maand mogelijk. Gratis zichtrekening.. Alhoewel : hoe lang kan dat duren bij een bank als Belfius ? - Zoals bij de meeste grote banken : degelijke telefonische helpdesk waar men vaak met kennis van zaken spreekt. - Op dit moment is het gebruik van de Belfius bankkaart buiten de eurozone nog redelijk goed getarifeerd. |
- Personeel in mijn kantoor is erger dan onbekwaam. Ze weten niet eens zelf meer hoeveel zichtrekeningen ze hebben en wat de eigenschappen zijn. Andere producten als kredietkaarten en budgetkrediet waar ik om te testen vragen over stelde : ze antwoorden maar raak waarbij ze dan 1 treffer op 5 haalden. Een rekening op mijn naam omzetten naar een rekening op naam van mezelf en mijn echtgenote bleek al een moeilijke bevalling waarbij gezegd werd dat dat niet eens mogelijk was met Belfius Pulse Start (wel dus !). Ik vraag me af wat er gaat gebeuren als ik eens een echt probleem ga hebben en wanneer / hoe dat gaat opgelost geraken. - Bij het openen van mijn rekening wou ik ineens een budgetkrediet aanvragen om geen boetes te kunnen krijgen op domiciliering. Dergelijk theoretisch krediet kost niets en waarom niet dan ? Volgens kantoor geen probleem. Resultaat : geweigerd. Er was nog geen loon gestort op de rekening. Advies van het kantoor : probeer het over een maand nog eens. Ik ga dat niet doen.. Als het weer niet in orde komt, ben ik voor mezelf moreel verplicht om er mijn boeken dicht te doen en ben nog maar pas veranderd (Naar Belfius). - Als je aan het loket vraagt naar een product als bv een kredietkaart krijg je standaard de dure 'gold' voorgesteld. Dat ze ook een goedkopere white en red hebben ... dan bekijken ze je van 'is dat echt ? - nog nooit van gehoord !' - Het schandaal rond Dexia is voor mijn part nog niet vergeten en in mijn hoofd haat ik een bank als deze. Maar zijn ze niet allen gelijk ? Omwille van het zeer goede 'direct net' knijp ik een oogje dicht voor die werkelijkheid en ben ik klant geworden bij deze in voorlopige vrijheid gestelde veroordeelde (bank). - Gewone spaarrekeningen hebben een lage rente maar er is op dit moment nog keuze bij Belfius. - Sommige dingen zijn niet mogelijk bij een gratis zichtrekening of betalend.. of je moet je rekening omzetten naar een betalende variant, bv internationale overschrijving buiten Europa. Voorlopig slaag ik erin om met de gratis rekening genoeg te hebben. |
02 February 2015
Het personeel doet zijn best maar is beperkt naar de klant toe door wat hen van hogerhand opgelegd wordt... |
Onze Staatsbank heeft nog wat meer uitgevonden sedert 01/01/2015 : de bewaarlonen op effecten die bij hen gekocht, maar niet door hen uitgegeven werden, zijn meer dan verdubbeld en voortaan 2,42 % inningskosten op coupons. Zelfs op coupons van staatsleningen. Zij houden de in bewaring gegeven effecten gegijzeld want als je ze wil overdragen naar een andere Bank, dan betaal je 60,50 EUR kosten per ISIN-code. Kan deze afpersing zomaar ? |
17 January 2014
16 January 2014
Het personeel doet zijn best maar is beperkt naar de klant toe door wat hen van hogerhand opgelegd wordt... |
Reeds meer dan 30 jaar klant....voor nieuwe klanten GRATIS BELFIUS PULSE START...bestaande klanten mogen deze vergoeden want sedert 1 jan 2014 maandelijks tarief van 0,81 naar 1,01 ofte 25 % opslag, ook kaartengebruik NIET GRATIS maar extra bijbetalen!!! DANK U Belfius voor het belonen van trouwe klanten! Let op nieuwe klanten: al wat je ook maar bijvraagt moet je betalen ook zelfs grotere bedragen die niet via online overschrijving kunnen...wat een dienstverlening voor een staatsbank die wij, belastingbetaler moeten blijven steunen... Een tevreden??? klant |
05 January 2014
Het kantoor personeel is vriendelijk en is heel behulpzaam . Ook internet bankieren is ok . |
Belfius heeft alweer een nieuwe spaarrekening op de markt gebracht de premium spaarrekening, ik ben er (klant)en kan ze zelfs nog niet vinden op hun site.! Dit is dan ook weer de zoveelste spaarrekening waarvan de intrest na een of twee maanden garantie zal zakken!!! . Ook hun banktarieven zijn bij de hoogste , en onze centen van arco par die zijn door onze vrienden van het ACW Goed opgeborgen . Dat was ook een manier om veilig te sparen was ons toen verteld. |
31 January 2013 (Bijgewerkt: 31 January 2013)
goede service |
geen |
13 January 2013
GOEDE SERVICE |
TE LAGE RENTETARIEVEN |
04 September 2012
Goede ervaringen met de klantendienst en dienstverlening in de kantoren. Goed on line banking |
zoals ander grootbanken kunnen de tarieven beter |
19 May 2012
Niks |
Met voorsprong de slechtste klantendienst: pas na 4 mails reactie en oplossing na 6 maanden! |
04 May 2012
Personeel in het kantoor zeer behulpzaam en vriendelijk. Zij kunnen er natuurlijk ook niets aan doen wat er zal gebeuren met de Arcopar aandelen. |
Wat zal er gebeuren met onze Arcopar aandelen? niemand laat ons iets weten.Als je iets vraagt hierover altijd hetzelfde antwoord : wij weten het niet. |
05 April 2012
De website kan erdoor. |
Je ziet nu wat ratings waard zijn!!! |
07 March 2012
Vriendelijk personeel, doen hun best, zij konden voor de verandering best eens een bonus ontvangen omwille van het pareren van steeds maar negatieve kritiek op het Dexia beleid. Hopelijk betekent de nieuwe naam Belfius ook een nieuwe start voor allen. |
Getrouwheidsrente mag gerust 3% zijn. |
07 February 2012
De medewerkers, zowel in mijn agentschap als aan de telefoon in Brussel zijn ze zeer vriendelijk. Ze doen voor je wat ze kunnen. Ik voel me behandeld als een mens door mensen. Dat is een dikke pluim waard als je weet in welke negatieve situatie ze op het ogenblik moeten werken. Het halve land komt op hun hoofd terecht en toch kan ik niet zeggen dat ik al één keer negatief onthaald ben. Ik denk dat je ontvangen wordt op de manier zoals jij zelf naar de bank toestapt. Het zijn tenslotte ook maar mensen. |
vrij dure zichtrekening en als je naar beleggingen vraagt krijg je soms verschillend interessantste voorstel. Hier is wel nog wat werk, maar met de beurs op vandaag is dat niet altijd even logisch. Maar de dure zichtrekening is dan weer eigen aan alle grootbanken. |
28 January 2012
Personeel is er vriendelijk |
Ik heb de indruk dat de mensen er daar wat moedeloos bijlopen. Wie weet misschien ook terecht want wat staat er hen nog te wachten. Door verkeerd advies van de kantoordirecteur betreffende een storting op Dexia Life Plan kan ik 170€ ophoesten! Ook de voorgestelde oplossing voor de miskleun was alles behalve. Ik zal die 170€ wel ergens anders halen maar zeker niet bij Dexia. Klanten binden is vertrouwen winnen, dat heeft men blijkbaar nog niet begrepen. En wat met onze Arcoparaandelen? |
27 January 2012
geen |
ik probeer als spaarder bij deze bank te overleven maar het wordt mij eigenlijk onmogelijk gemaakt. Ik spaar hier alleen maar en werk niet met mijn zichtrekening. Alle kosten van de zichtrekening zijn dus voor mij kosten op mijn spaarrekening. En ze willen mij geen statuut van "klant-spaarder" geven. Eergisteren stond er nul op mijn zichtrekening. Toen er gisteren even langs deze rekening spaargeld passeerde (dat naar een andere bank wou vluchten) trokken ze binnen de minuut 4 euro kosten af. Ooit gaf ik mijn vrouw volmacht op deze zichtrekening, ook voor die volmacht moest ik betalen! Op een kermisdag wilde ik geld wisselen: ook daarvoor moest ik betalen. En dan laten ze ook nog hun ganse onlinebanksysteem blokkeren door een onnozele pop-up. Sukkels!! |
10 December 2011 (Bijgewerkt: 10 December 2011)
GEEN |
Oubollige website.Slechte service voor niet-vermogende klanten.Ik kan zo nog wel even doorgaan maar eigenlijk zou Dexia een negatieve score moeten krijgen (reeds tweemaal rechtgehouden met belastingsgeld) |
12 August 2011
Hoogste intrest op spaarrekeningen (online) van de grootbanken. |
één van de duurste banken (50+ euro voor rekening met mastercard), desondanks is de service ver van ondermaats. Aanvraag van een kaart duurt vrij lang (bijna 2 weken) Direct net is precies een systeem van 10 jaar geleden, ook qua layout is het niet aangenaam om mee te werken. De card reader moet je echt té veel gebruiken, zelfs om het reglement van internetbankieren te accepteren !!! Interne transfers gaan niet meteen door na 17u. (bij deutsche bank bijvoorbeeld is het bedrag direct beschikbaar en wordt het in je saldo verrekend). Klantendienst heeft slechts op 1 van de 3 mails geantwoord en ook pas na 2 dagen. Selfbank automaten zijn toch ook vrij outdated , in vergelijking met ING en BNP. En het beste heb ik voor laatst gespaard. Mijn rekening is geopend op 6 augustus ongeveer (in gebruik genomen op 11/08). Al meteen stond mijn rekening negatief voor -2,37 toen ik voor het eerst aanmelde bij direct bank. Dat er kosten zijn wist ik wel, maar dat men al een maand afrekent nog voor je bent begonnen.... |
20 July 2011
Klantendienst vind ik goed. Al merk je wel dat de vriendelijkheid in dezelfde tred gaat als hetgeen je op de rekening hebt staan. Online bankieren vind ik super, heel snel en overzichtelijk |
Tarieven zijn best duur, |
16 April 2011
goede onlinebanling |
slechte rentes kosten voor alles |
01 March 2011 (Bijgewerkt: 07 April 2011)
- niettegenstaande lage rentevoeten toch betere rentevoeten dan bij Fortis - obligaties op secundaire markt met relatief goede voorwaarden: rentevoeten, lagere kosten dan bij Fortis |
- te lage rentevoeten en te hoge kosten - PC-banking ondermaats: verwarrende interface, slechte navigatie, onmogelijk om obligaties op de secundaire markt te kopen, bepaalde functies werken niet met volmachten - beleggersprofielen te strikt en te conservatief: een beleggingsfonds is in theorie enkel weggelegd voor het meest risicovolle profiel |
27 January 2011
niks |
veel te lage rente |
27 January 2011
zijn wel bereid inspanningen te leveren als ze nattigheid voelen dat je naar de concurrentie zou overstappen |
typische grootbank |
30 December 2010
klantvriendelijkheid in de meeste kantoren is wel heel sterk aanwezig. |
dure bank, maar soms zijn ze hun geld waard |
29 December 2010 (Bijgewerkt: 29 December 2010)
Niets |
Ondersteuning lokaal kantoor uitermate slecht. Advies mbt beleggingen zijn een aanfluiting! Te duur, kan niet aan mijn geld wanneer ik het wil!! |
08 December 2010
Goede service bij mijn lokaal kantoor. Snelle en vrij eenvoudige te bedienen online banking. Veel kantoren en automaten. De rente voeten zijn gemiddeld en voor een grootbank vind ik ze niet slecht, ik ben ook bij 2 kleinere banken en mijn beste rentevoeten krijg ik bij Dexia. Tevens ben ik verzekerd voor mijn wagen via dexia en ook hier krijg ik een goede service en goede tarieven ondanks mijn jeugdige leeftijd van bijna 26. |
relatief dure bank: kosten voor kaarten en rekeningen zijn aan de hoge kant zoals bij de meeste grootbanken |
21 November 2010
geen |
slechte bank zeer onvriendelijk, veel te lage tarieven |