Sparen bij Santander Consumer Bank
Wenst u te sparen bij Santander Consumer Bank?
Vergelijk hier alle spaarboekjes, met tarieven, promoties en voorwaarden. Alle spaarrekeningen van Santander Consumer Bank in een handig overzicht.
Overzicht spaarrekeningen bij Santander Consumer Bank
3 spaarrekeningen gevonden
Laatste verificatie : woensdag 29 januari 2025
Meer info | ||||
---|---|---|---|---|
Basisrente
|
Getrouwheid
|
2,40%
Totaal
|
|
|
Basisrente
|
Getrouwheid
|
2,25%
Totaal
|
|
|
Basisrente
|
Getrouwheid
|
2,00%
Totaal
|
|
Ratings van Santander Consumer Bank
Wat is dit?BIC Code Santander Consumer Bank
Niet beschikbaarBeoordelingen over sparen bijSantander Consumer Bank
Bent u tevreden over uw spaarbank? Deel uw ervaringen. Geef uw mening en schrijf zelf een review.
De andere spaarders (en wij ook!) zijn benieuwd naar uw mening.
Gemiddelde bezoekers-beoordeling van: 38 bezoeker(s)
24 January 2025
Altijd qua intresten bij de besten van de klas; klare en duidelijke website; online-banking supereenvoudig en "doenbaar" ook voor de mensen met een onlinebankingallergie. Mijn resumé: TOP-spaarbank en voor iedereen aan te bevelen die een betrouwbare en competente bank zoekt voor zijn spaargeld. |
De klantendienst mag worden uitgebreid. |
04 July 2024
Veel positiefs kan ik niet zeggen. |
Moeilijk inloggen. Na fraudegeval niet bereikbaar na 18.00u. Na mail geschreven te hebben op 16 mei om rekening te blokkeren krijg je pas op 4 juni een antwoord dat rekening geblokkerd is. Veertien dagen geleden vraag ik om rekening te deblokkeren. Tot gisteren werd er beweerd dat rekening gedeblokkerd is, maar toch kan ik niet aan mijn spaargeld. Ze gingen het doorgeven aan de manager, en terugbellen. Dit werd niet gedaan. Ikzelf heb teruggebeld en een ander persoon ging het vragen aan de manager. Die heeft gezegd dat ik een mail moest sturen om te vragen de rekening te deblokkeren. Er werd reeds een mail ingevuld op hun site maar blijkbaar ontvangen ze die niet! Nu gaan ze er eens aan werken en mij op te bellen als rekening gedeblokkerd is. We zijn al een dag later en nog niemand gebeld. Kan niet aan het geld en heb het dringend nodig. Bij Medirect duurde dat 1 minuut om te deblokkeren. Ik weet niet wat Santander allemaal moet doen om een rekening te deblokkeren? Moet ze dit aanvragen in Spanje misschien? Arme Spanjaarden dat zij enkel zo’n lozer bank hebben!Santander is geen correcte bank en wat doet Europa eraan??? Ik versta dit niet dat daaraan niets gedaan wordt. Ook de spaargids zou geen reclame meer mogen maken voor zo’n bank! |
16 February 2024
hoge rente |
steeds inlog problemen, kan niet niet van frans naar nederlands overschakelen en na 18h en in weekend niemand bereikbaar |
02 February 2024
Een bank met vertrouwen, waar ge uw geld zonder zorgen kan plaatsen aan zeer mooie tarieven. Ze doen telkens hun uiterste best om de hoogste rentes aan de klanten te gunnen. Ik ben er al jaren een zeer tevreden klant, bedankt Santander Consumer Bank. |
Geen enkele negatieve opmerking in al die jaren dat ik klant ben, bedankt. |
29 September 2023
Als ik de opmerkingen goed gelezen heb is het gemakkelijk om er geld te deponeren |
maar niet mogelijk om het geld te recupereren? |
21 August 2023
Hoge rentes zonder voorwaarden en geen maximum inleg van ocharme €500. Niet zoals medirect, ING, de POST. zoals sommigen hier beweren. Medirect haalt mensen over om voor hun te kiezen met hun hoge rentes. Ikzelf ben hier jaren geleden ook ingetrapt. Ze waren wel de eerste om hun rentes naar een minimum te trekken. Vertrouwen weg en komt nooit meer terug. |
Voorlopig geen |
17 July 2023
voorlopig alles ok ! maar zit toch iets lager dan MEDIRECT |
Was de hoogste rente tot 1 juli ll, maar werd nu ingehaald door MEDIRECT |
30 June 2023
- pas een rekening geopend en verloep vlot (via itsme) - klantendienst gebeld en reageerde zeer vlot. (sneller dan de BNP's, Belfiusen ed) - goede rente vergeleken met de rest. |
- nog geen tegengekomen |
09 June 2023
STEEDS ALS IK WIL INLOGGEN EN HET IS AL ENKELE WEKEN GELDEN GERAAK IK NIET MEER BINNEN STEEDS HETZELFDE FOUT BIJ HET INLOGGEN NOCHTANS DOE IK ALLES GOED |
PROBLEMEN BIJ HET WILLEN INLOGGEN |
16 March 2023
Goede rentes en éénvoudige app! Ik lees vaak kritiek dat je enkel vanaf een referentie zichtrekening kan storten en terugstorten maar dat is een gevolg van de regelgeving door de overheid ivm veiligheid. Bij alle banken kan je uw spaargeld enkel bereiken via uw eigen (referentie) zichtrekening, zowel heen als terug! |
Klantendienst laat soms wat op zich wachten maar uiteindelijk word je wel geholpen. |
02 March 2023
Tot nu toe geen slechte ervaring |
Geen negatieve opmerking ,geen problemen. |
09 February 2023
- spaarrekening openen eind november 2021 verliep vlotjes - centen op de spaarrekening zetten is peanuts - on-line overzicht van de rekeningen is overzichtelijk - maar ..... |
wij hebben 2 spaarrekeningen bij Santander, Vision en Vision + ... 10 januari 2023 wil ik spaarcenten overzetten van de spaarrekening naar de referterekening om een gezinsreis te boeken, ik klik alles mooi aan, krijg een sms code, vul die in en krijg een foutmelding : 'de authenticatiegegevens zijn onjuist' ... 3x geprobeerd alles juist gedaan, steeds foutmelding. Ik meld dit 2x per e-mail (10 en 12 januari) aan Santander, geen reactie, op 16 januari gebeld met de helpdesk : "kan u een screenshot doorsturen om te analyseren" .... ok, gedaan en ze hebben het ontvangen. 26 januari weer gebeld naar de helpdesk : "hoeveel tijd laat u tussen het ontvangen van de code en het invullen ervan ? " ... 20 seconden, is dat te lang ??? ..."kan u nog eens proberen mevrouw ?", "doet u eens met een andere browser", gebruik eens een ander toestel" ... niks ! via on-line formulier klacht ingediend, antwoord : we stellen alles in het werk om zo snel mogelijk een oplossing te bieden ... Maandag 30 januari, dinsdag 31 januari, woensdag 1 februari en donderdag 2 februari gebeld met de helpdesk ... steeds hetzelfde : "probeert u eens een andere browser", "doet u eens via een ander toestel", "mevrouw uw centen zijn niet geblokkeerd, uw rekeningen staan open" .... ondertussen zou de manager op de zaak gezet zijn ... Donderdag 2 februari krijg ik een schrijven van Santander waarin mij vraagt om een screenshot door te sturen om te analyseren !!!! ik heb dit reeds doorgestuurd op 16 januari .......!! terug een screenshot doorgestuurd en ze hebben het weer ontvangen .... het is nu 8 februari 's avonds (we zijn 4 werkdagen verder) .... ik weet niet of ze mijn screenshot reeds geanalyseerd hebben .... MAAR mijn centen zijn NOG STEEDS onbereikbaar voor mij Santander, door Spaargids.be uitgeroepen als de beste spaarbank van 2022, blinkt uit in klantonvriendelijkheid en amateuristisch gepruts !! Ik vraag me af wanneer wij een reis zullen kunnen vastleggen, misschien een lening afsluiten bij Santander ??? |
05 February 2023
Ik vind het een heel goede bank omwille van de hoge intrestvoeten. De website gaat vlot. |
geen negatieve opmerkingen |
30 January 2023
Ik had niet verwacht dat ik dit zou schrijven maar als het goed is mag het ook gezegd en geschreven worden. De beste momentele rente, vriendelijke professionele klantendienst en een eenvoudige overzichtelijke online banking site. Gemakkelijk om klant te worden, een kind kan de was doen. Vermits ik altijd op zoek ben naar de beste interesten heb ik wel wat negatieve ervaring bij andere banken, hier wordt het tegendeel bewezen dat het wel kan. Toppie! |
Niets! (vermits ik pas klant ben schrijf ik enkel over mijn ervaringen tot nu maar het vervolg ziet er in ieder geval hoopgevend uit). |
26 May 2021 (Bijgewerkt: 26 May 2021)
Rente, of wat daar vandaag de dag voor moet doorgaan, is ok. Uitbetaling rente stipt. |
Eind 2019 spaarrekening Vision+ geopend, op vijf dagen was deze klus geklaard. Van een Argenta zichtrekening, de referterekening, wat centen op deze spaarrekening overgeschreven. Eind 2020 zichtrekening Argenta afgesloten en Keytrade zichtrekening (online banking) geopend. Nieuwe wagen gekocht en deel van de centen op Vision+ zouden gebruikt worden om auto te betalen. Onmogelijk om centen van Vision+ naar Keytrade over te schrijven, wegens online bank. Toegegeven, dit staat in de kleine lettertjes, maar wie leest die? Ik ook niet. Dan maar terug zichtrekening bij Argenta geopend, als referterekening. Dit rekeningnummer gemeld bij Santander Consumer Bank en minimale storting van Argenta naar Vision+ uitgevoerd om referterekening te activeren. De overgeschreven centen staan al twee werkdagen op de Vision+ rekening maar het rekeningnummer van de referterekening is nog steeds niet gewijzigd. Contact opnemen met Santander Consumer Bank zet geen zoden aan de dijk, men blijft eenzelfde verhaal vertellen over drie werkdagen voor iets wordt behandeld ... Pinksteren ... Kan dus niet beschikken over mijn spaargeld ... Leuk is anders! |
28 January 2021
De rente spreekt aan. Jammer dat er hier niet echt veel meer positief kan geschreven worden, want het contact met de klantendienst verloopt eigenlijk chaotisch. Maar, eenmaal dat achter de rug is, is de trein vertrokken. Hopelijk ontspoort hij niet... |
Klantendienst werkt voor geen meter: op mails geen enkel antwoord gekregen. Telefonisch contact gehad in gebrekkig Nederlands. Er ontbreekt daar minstens iemand die Nederlandstalige klanten correct te woord kan staan. De procedure om een rekening te openen is verkapt verlopen: deels via de E-Id lezer en daarna opende blijkbaar een verscholen venster (dat ik niet opgemerkt heb) om de procedure verder te zetten. Na een tijdje was dit vervallen en kon ik niet anders dan geduldig wachten en een pdf binnenhalen en per post versturen. Positief punt: dat was na 3 dagen in orde. De toegang verloopt hier weliswaar (bij mij toch) niet via een app (dus op de pc), maar ik vind de online banking toch wel magertjes. Hoewel, als de intrest correct wordt berekend en uitgekeerd heb ik daar weinig problemen mee. |
20 October 2020
Mooie intrest op de markt (vanaf 01/11/2020) VISION Basisinterest Getrouwheidspremie Oude voorwaarden 0,15% 0,10% Nieuwe voorwaarden 0,25% 0,10% VISION+ Basisinterest Getrouwheidspremie Oude voorwaarden 0,03% 0,47% Nieuwe voorwaarden 0,05% 0,55% |
Het duurt een eeuwigheid (ondertussen welgeteld 20 dagen!) om online een spaarrekening te kunnen openen. Helpdesk zo goed als onbereikbaar. Zelf ben ik al 20 dagen zoet met het openen van een Vision+ rekening. Online ondertekenen lukte helemaal niet. Ik kreeg een foutmelding bij het intikken van een correct eid nummer via mij eiD kaartlezer. Uiteindelijk verstuurde ik ondertekende documenten omdat ik in mijn mailbox wel melding kreeg dat ik de docu ook kon versturen. Santander deed daar echter niets mee. Helpdesk die ik uiteindelijk wel eens te pakken kreeg diende de hoofdzetel te contacteren naar waar ik ondertekende documenten had gestuurd en kwam toch wel snel met update info. Na overschrijving van 1 euro (als test) op mijn nieuw verkregen spaarrekeningnummer kon ik de overschrijving na 4 dagen nog steeds niet zien op mijn spaarrekening die nog steeds niet zichtbaar was in mijn account. Na 20 dagen sta ik nog altijd nergens en is de helpdesk onbereikbaar voor bestaande cliënten en nieuwe cliënten. De lijn wordt telkens verbroken. |
22 January 2020
Een betere vergoeding nu op de markt. |
Bij de inschrijving heeft men ofwel de keuze om dit te doen via elektronische weg en dan digitaal ondertekenen ofwel via een ingevuld document met de post, bij mij was het plots beiden (dat ze dan hun voorwaarden aanpassen). Dan doen we een storting om de spaarrekening te activeren, krijgen daarna een bevestigingsmail dat de rekening "geactiveerd" was en klaar voor gebruik, dan voeren we nog 2 betalingen uit. Na enkele dagen was het rekeningsaldo nog steeds ongewijzigd en konden we geen rekeningafschriften downloaden en printen omdat het rekeningsaldo nog op nul euro bleef staan. Gebeld met hun klantendienst (mails worden niet beantwoord) en het is duidelijk dat het Nederlands niet hoog in het vaandel staat, maar Dhr Régis van Santanderbank heeft mij voortreffelijk geholpen en alles komt in orde. Omdat alles "in orde was" heb ik een paar dagen later een 3de betaling uitgevoerd en ja je kan het raden technische problemen dus ik bel opnieuw op 22.01.2020 omstreeks 15u05 en krijg een mevrouw aan de lijn, die mij duidelijk fabeltjes aan het vertellen was (het zou de bank van onze tegenrekening zijn) toen ik protesteerde heeft zij de verbinding verbroken (Santanderbank kan dat controleren want de gesprekken worden opgenomen). Opnieuw gebeld en opnieuw krijg ik Dhr Régis an d lijn, hij wist zelfs nog wie ik was en beloofde mij één en ander in orden te brengen en van zodra ik een bevestigingsmail ontvang zou het in orde moeten zijn. Mijn ervaring met de klantendienst is 50% goed en 50% slecht (waarbij de vrouwelijke bediende ofwel niets wilde doen ofwel onbekwaam was om iets te doen), ik blijf nu met hoop achter dat het goed komt. Het Nederlands van de klantendienst is beduidend slecht te noemen. Wordt vervolgd.... |
10 August 2019 (Bijgewerkt: 10 August 2019)
December 2018 spaarrekening geopend obv "het zijn de hoogste rentevoeten". Dat ging allemaal vlot, alles kon gewoon online en na het overschrijven van 1 euro was de rekening ook geactiveerd. |
Ronduit verschrikkelijke bankinstelling. Eenmaal alles geactiveerd was, vastgesteld dat de online omgeving weinig vertrouwen geeft, heel ouderwets en weinig gebruiksvriendelijk, dus besloten om er toch maar geen gebruik van te maken. Ook omdat meerdere mails naar de klantendienst ivm vragen over hun online omgeving en veiligheid daarvan gewoonweg niet beantwoord werden. De nodige formaliteiten uitgevoerd om alles op te zeggen. Dat kan dan plots weer niet online... Dus brief opsturen, en die komt gewoon retour terug. Dan nogmaals geprobeerd via klantendienst, nooit antwoord gekregen. Telefonisch contact genomen, en dan krijg je iemand aan de lijn die amper Nederlands spreekt, en dus ook niet begrijpt wat het probleem nu is. De persoon ging het intern bekijken en mij terugbellen als alles afgesloten was. Nooit nog iets van terug gehoord. Uiteindelijk klacht ingediend bij de privacy commissie binnen het kader van de GDPR wetgeving, en dat is intussen al ruim 6 maanden aan de gang. Ze bellen je dan op om te zeggen dat ze de klacht ontvangen hebben, maar dat ik gewoon dat formulier moet opsturen. Als je dan uitlegt dat het gewoon retour komt, en dat ze die foto's gewoon in het dossier kunnen raadplegen, snappen ze niet waarover het gaat. Volledig af te raden, toch als je privacy en een normaal functionerende klantendienst belangrijk vindt. |
29 April 2019 (Bijgewerkt: 30 April 2019)
Tarief |
Klantendienst, ongelooflijk inefficiënt. Sinds de overgang vorige maand ( maart ) naar nieuw inlog platform kan ik mijn rekening niet meer raadplegen maw kan ik niet meer aan mijn centen. De dag voor ingebruikname van het nieuwe platform kon ik mijn rekening zonder problemen raadplegen. De volgende dag op het nieuwe platform en spijts dat dit op een heel simpele manier en met dezelfde gegevens moest gebeuren lukte dit niet meer . Ik kreeg steeds te zien dat één van de ingebrachte gegevens niet klopte ( was dus niet het geval ! ) We zijn ondertussen meer dan een maand en meer dan 10 telefoons/mails verder en kan nog steeds mijn rekening niet raadplegen. Sinds vorige week woensdag en na dreigen met test aankoop op de hoogte te brengen krijg ik zelfs geen enkele respons meer op mijn mails, bellen doe ik niet meer ze hebben mijn telefoon nr maar bellen niet terug. Ik schets kort het verloop van de communicatie sinds 23/3. Mail waar ik geen antwoord op kreeg, belletje met helpdesk ....account is geblokkeerd, waarom..........geen antwoord maar men ging het in orde brengen, ik moest uurtje nadien maar eens terug proberen inloggen...........lukte niet na diverse mails belletjes en steeds zelfde verhaal iemand aan de lijn die me aanraadde om nieuw wachtwoord aan te vragen. Hier krijg je een veiligheidsvraag te beantwoorden. Wat is de naam van je eerste hond? Ok doe ik. Je krijgt een antwoordje te zien dat als de naam klopt je binnen de paar minuten een voorlopig wachtwoord ontvangt .................na drie dagen niets. Weerom via helpdesk diverse mails en telefoons deze procedure diverse malen doorlopen , steeds met hetzelfde resultaat. Ik krijg de vraag van de helpdesk of de naam van mijn hond wel correct is ( mijn potje kookt net niet over) .........Helpdesk wil nu nagaan of ik wel ben wie ik beweer te zijn en ik moet per kerende copy van voor en achterzijde van mijn identiteitskaart gedagtekend mailen + een aantal geheime vragen beantwoorden waaronder mijn rijksregisternummer ................dat staat nogthans duidelijk vermeld op de keerzijde van de identiteitskaart enfin. Ik krijg s anderdaags mail dat de hond van mijn naam ....... is = de naam die ik al minstens 5 x gebruikte om een nieuw wachtwoord te bekomen maar die ik na een laatste poging vorige week woensdag nog altijd niet ontvangen. Zoals eerder gemeld in laatste mail vorige donderdag verwezen naar test aankoop.................krijg helemaal geen antwoord meer PS t gaat niet om een rekening met 100 € op en k hoef niemand te vertellen dat zodra test aankoop de zaak in orde krijgt mijn centen naar een andere bank verhuizen Aanvulling 1, 1 uur na verschijnen van deze comment werd ik gecontacteerd door het hoofd van de helpdesk afdeling. Dit gesprek bracht niet direct oplossing maar was wel constructief, probleem zou bij externe IT zitten en men beloofde oplossing maar kan een week duren. Ik hou jullie op de hoogte Aanvulling 2, 1 dag na deze comment eind goed al goed. Opgelost, hiermee schuift de helpdesk toch een bank vooruit met speciale dank aan Monica en Dhr Julien Mertens hoofd helpdesk hij kwam zijn belofte meer dan correct na. Klantendienst en Online banking score in die optiek wat punten bij gegeven :-) |
25 March 2019
- Snelle registratie via eID - Goeie rentes |
- Geen lopende rekening , moet via een referente rekening gebeuren en niet van een online bank! |
25 January 2019
Goede rente |
Klantendienst werkt niet. Sinds 3 januari contacteer ik hen via telefoon en berichten over onterechte afhouding van 15 % RV op de rente van december. Men zou het uitzoeken en dan terugbellen maar men belt niet. Berichten geen reactie. Ingediende klacht geen reactie. Kortom geen oplossing, zelfs geen antwoord! |
01 May 2017 (Bijgewerkt: 21 January 2019)
Ging vrij vlot om een rekening aan te maken, inlezen ID kaart, maar leest niet alles in. U moet nog de een aantal vakken zelf in vullen. Op 2 min een rekening aanmaken is wel wat overdreven, maar toch niet slecht gedaan Geen gedoe met opsturen via de post. ( U kunt wel gratis opsturen via de post ) Wel opletten welke browser u gebruikt, werk soms niet voor het elektronische ondertekenen. Andere browser gebruikt en dan ging het wel. Helpdesk ook vrij snel, misschien om dat ik bij de eerste klanten was en ze nog niet veel te doen hadden :-))) 2 jaar later wel iets anders, zie hieronder |
Dit moet ik wel herzien, na 2 jaar klant, zo lang u de helpdesk niet nodig heb, alles ok Maar spijtig werkt de helpdesk nu voor mij niet meer. Op mail geen antwoord, dan maar bellen, mail opsturen aub, weer geen antwoord op probleem. Reeds meer dan 10 dagen. Vrees dat ik de bank ga verlaten, misschien goede intrest, maar als de helpdesk niet werk ???? Hoop dat ze dit lezen en er iets aan doen, want dit is niet klantvriendelijk. |
23 November 2018
uitstekende rentes zeer snelle inschrijving via eID gemakkelijk te gebruiken online platform zeer vriendelijke klantendienst |
Support kan wat duren , maar komt uiteindelijk goed. |
17 November 2018
Tarieven, maar geen gebruik kunnen van maken: zie negatieve opmerking |
In mijn online-inschrijving zat een fout (verkeerde referterekening). Ik heb dit willen rechtzetten, volgens de telefonisch ontvangen instructies: eerste maal niet gelukt, tweede maal niet gelukt, derde maal de hoop opgegeven. Opgestuurde e-mails vinden ze daar niet terug. |
02 November 2018
Goede rente |
nog geen gevonden |
23 August 2018 (Bijgewerkt: 23 August 2018)
De rentes zijn best goed Support antwoord snel op antwoord Eenvoudig online platform |
Niet volledig online, gsm nummer voor sms notificaties nodig om handelingen uit te voeren. Geen klant meer door bovenstaand probleem. |
30 July 2018 (Bijgewerkt: 30 July 2018)
Goede rente |
Zeer omslachtig. Gebrekkig Nederlands Drie keer kopie id kaart moeten opsturen Twee keer aansluitingsdocument moeten opsturen Overschrijving geweigerd moet van 1 rekeninghouder zijn. Wat een archaïsche procedure om geld te storten , wat zal dat geven als je geld wil opnemen . Ik heb er geen vertrouwen meer in en laat het voor wat het is. |
22 April 2018
- Heel makkelijk online te openen (met id-lezer) - Nog een redelijke rente - Geen beheerskosten |
- Nog niet gevonden |
05 April 2018
Een spaarrekening zonder limiet op deposito's +++. Vlotte en gemakkelijke inschrijving . |
beperkte aanbod aan producten |