Sparen bij NIBC
Wenst u te sparen bij NIBC?
Vergelijk hier alle spaarboekjes, met tarieven, promoties en voorwaarden. Alle spaarrekeningen van NIBC (voorheen NIBC Direct) in een handig overzicht.
Overzicht spaarrekeningen bij NIBC
3 spaarrekeningen gevonden
Laatste verificatie : vrijdag 17 januari 2025
Meer info | ||||
---|---|---|---|---|
Basisrente
|
Getrouwheid
|
2,45%
Totaal
|
|
|
Basisrente
|
Getrouwheid
|
1,70%
Totaal
|
|
|
Basisrente
|
Getrouwheid
|
0,35%
Totaal
|
|
Ratings van NIBC
(rating van moederholding NIBC) Wat is dit?BIC Code NIBC
DNIB BE 21Beoordelingen over sparen bijNIBC
Bent u tevreden over uw spaarbank? Deel uw ervaringen. Geef uw mening en schrijf zelf een review.
De andere spaarders (en wij ook!) zijn benieuwd naar uw mening.
Gemiddelde bezoekers-beoordeling van: 45 bezoeker(s)
12 September 2024
Goede app, gemakkelijk in gebruik. |
Ik ben nog maar klant sinds 14/06/2024 en er komt op 26/09/2024 voor de tweede keer een renteverlaging. Komaan Nederlanders.....doe jullie best eens! |
29 May 2024
Eenvoudig online aan te maken zonder poes pas. Snel in orde. Overzichtelijke app. Beste rente op de markt. |
Geen tot op heden. |
23 May 2024
Interessante interesten zonder maandelijks spaarplafond. |
Geen tot op heden |
15 June 2023
Vlotte spaarbank. Tegenrekening van andere bank nodig. |
Tot hier toe niets negatief |
22 May 2023
Klantendienst goed bereikbaar. Wijzigingen rentevoeten wordt via email doorgestuurd dus je moet dit niet zoeken in de berichten op je app. Vlotte communicatie. |
Tot op heden nog geen. |
06 June 2020
Op 1 dag klant geworden zonder problemen. Beste voorwaarden qua intrest spaartegoeden. |
Niets negatief te vertellen |
25 March 2016
De enige bank tot op heden dat ik heb meegemaakt dat u een account volledig elektronische kunt openen. Gegevens invullen op website, doorsturen en via mail een foto van uw identiteitskaart opsturen, u ontvangt vrij snel een mail met uw gegevens, zo kan u de eerste storting doen vanuit uw tegenrekening. Geen gedoe met afdrukken documenten, ondertekenen, naar een postbus lopen ( al u al één vind :-))) ) en dan wachten en wachten en wachten. Een voorbeeld voor de andere banken hoe het anders kan. |
Tot op heden geen negatieve ervaring, enkel spijtig dat de rente weer zakt, maar dat zijn we tegenwoordig gewoon. |
03 February 2016 (Bijgewerkt: 03 February 2016)
- Tarieven blijven jaar na jaar bij de beste van de markt. Hopelijk blijft dit zo. - Klantendienst werkt goed en correct. - Rentewijzigingen worden tijdig gemeld. |
- Online banking is vrij sec en wat verouderd, maar wel overzichtelijk. |
11 June 2014
de beste voorwaarden ( vandaag ), tansparant en correct . |
nihiel |
19 December 2013
- Ondanks rentedalingen nog steeds bij de beste rentes van de markt, ook voor langetermijnsparen - Snelle en vriendelijke klantendienst - Online banking werkt goed - Niets op aan te merken, alles werkt gewoon zoals het hoort |
- Rentes zijn wat gezakt de laatste tijd, maar dit is ook bij andere banken het geval |
13 December 2013
Het online bankieren is vrij duidelijk en eenvoudig, vriendelijk personeel bij de helpdesk. |
Geen uitschieter meer betreffende sparen. Ben er klant geworden op juli 2012 en krijg nu eind 2013 op 10000euro 203€, belachelijk laag. Zij hebben in 2013 hun rente ongeveer 5 keer verlaagd, barslecht. |
13 December 2013
Rente was vrij recent nog aan de top |
evi komt NIBC direct den baard afdoen Rente begint stilaan maar zeker weg te zakken van de "TOP" |
16 November 2013
was e-mail met mijn gebruikersnaam kwijt, werd vlot opgelost via de klantendienst |
Donderdagmorgen 14/11 een overschrijving gedaan naar mijn tegenrekening bij fortis Vandaag zaterdag 16/11 was dit geld nog niet aanwezig, bij nazicht is mijn transactie "in verwerking". Gebeld met klantendienst: men weet niet wat er mis is, men zal alles doen zodat ik dit ten vroegst maandagavond op mijn rekening heb, maar men kan dit niet garanderen. Had in het verleden ook problemen, waarvoor ik uren heb gesleten vooraleer dit na 2 maand was opgelost. Bij de grootbanken krijg je weinig rente maar je krijgt er wel service. |
30 July 2013
Nog steeds de beste tarieven van de markt ondanks het zakken van de intresten overschrijving naar tegenrekening voor 12.00 met online banking, geld op tegenrekening in de namiddag (slechts enkele uurtjes later dus!) je kan zelf voorstellen doen om het overzicht te verbeteren, aangeven wat je zou willen verandert zien. (bvb: app? ...) kreeg telkens telefoontjes van de klantendienst om eventueel meer uitleg. wordt vervolgd. als alle klanten ongeveer hetzelfde vragen zullen die veranderingen er wel komen, ben ik zeker van. |
niet echt iets negatief te vermelden. Alleen nog ruimte voor "verbeteringen" |
23 May 2013
Goede rente. Klantendienst antwoord vlug! Heel correcte bank Ben een tevreden klant !:D Rekening openen is makkelijk en aanvraag wordt vlug behandeld. |
Niet echt iets dat ik totaaaal niet ok vindt.. De bevestigingscodes zijn soms wel vervelend ... Ik kreeg eens een code niet ia sms.. Na 2 minuten wachten.. Overschrijving opnieuw gedaan en plots kreeg ik 2 codes via gsm.. Dus wist ik niet welke van de 2 de juiste was.. Zolang het werkt is het oke voor mij :D |
25 March 2013
Een vlotte afwerking om in te schrijven . |
Jammer genoeg als ze clienteel genoeg hebben zakken ze de rente !! Om van onze premie te genieten moeten wij het geld een jaar laten staan , dat zou voor de bank ook zo moeten zijn tot het einde van het jaar ! |
21 March 2013
Wie wil er geen half percentje meer? Toch heb ik na een jaar klant te zijn de indruk dat NIBC zijn woord houdt, en zijn product inderdaad bij de aantrekkelijkste spaarrekeningen is/blijft. Tot nu toe verliep alles prima. |
Neen. |
01 March 2013 (Bijgewerkt: 01 March 2013)
Iets meer dan een jaar klant, alles vlot verlopen : opening rekening, eerste transfer, rente 2012, overboeking rente. Klantendienst (nog) niet nodig gehad, maar alles wordt duidelijk gecommuniceerd dus ... no problem. Rente intussen gedaald, maar nog steeds in dezelfde positie/verhouding als bij aanvang : TOP dus. |
Tot op heden geen enkele. |
28 February 2013
Zonder problemen opgestart. Het wachtwoord verloren en zonder problemen een nieuw kunnen aanmaken, zonder dat ik de indruk kreeg dat er risico's van veiligheid waren. Positieve afhandeling van rente. |
Geen negatieve opmerkingen. Hoewel de rating natuurlijk altijd wat zorgen baart, maar als je niet alle spaargeld bij één bank zet, lijkt me dat geen probleem. |
12 February 2013
In tegenstelling tot verschillende reactie mbt de reactie snelheid van de klantendienst, ben ik wel te spreken over de geleverde diensten. Vlotte opening van mijn account, bij paswoord reset een snelle afhandeling, andere vragen via mail werden netjes binnen 1 werkdag beantwoord. |
- Enkel een spaarbank, maar dat weet je uiteraard voor je er aan begint - Geld versluizen tussen NIBC rekeningen is niet mogelijk. |
01 February 2013
heb me vlot kunnen inschrijven had binnen de drie dagen werkdagen mijn rekening |
geen |
30 January 2013
alles was redelijk snel in orde gezien de drukte nu, klantendienst was vriendelijk en probeerde zo snel mogelijk te helpen hoge intrest en geen kosten, prima, hopelijk blijft het zo |
geen tot hiertoe in feite |
26 January 2013
- nieuwe internetbank met hoge rentes - ook termijnrekening met interessante rentes |
- klantendienst reageert soms traag |
25 January 2013
Rente |
Gelijkaardig 'probleem' als anderen onder ons. Nieuwe rekening aangevraagd, copy ID verstuurd, automatische mail: "wij trachten uw mail binnen de 48u te verwerken" Na 48u nieuwe automatische mail: "we zijn er helaas niet in geslaagd uw mail te verwerken, we doen dit zo spoedig mogelijk" Na zo'n 240u zelf al eens een mailtje teruggestuurd met zelfde resultaat: NIETS. Na zo'n 480u gebeld, waarbij we na zo'n 7min toch een vriendelijke dame aan de lijn kregen... Rekening werd diezelfde dag toch nog geopend. Kan eindelijk gaan sparen... |
09 January 2013 (Bijgewerkt: 09 January 2013)
De rente is interessant, maar ik denk dat ik voor de rest van mijn spaargeld bij Mone@you een rekening ga openen. Zelfde rente, misschien betere service? |
De klantendienst is quasi onbereikbaar. Mails worden automatisch beantwoord maar je probleem wordt niet tijdig behandeld. Als je dan naar de helpdesk belt, houdt men je aan het lijntje. Weliswaar vriendelijk vraagt men je telefoonnummer en belooft men terug te bellen, maar je hoort er niet meer van. Concreet: op zaterdag stuur ik een mail met de vraag om mijn wachtwoord te resetten, op dinsdag reply ik met dezelfde vraag op hun automatisch gegenereerde antwoordmail, op woensdagnamiddag bel ik naar de helpdesk, maar 's avonds (4 dagen later) heb ik nog altijd geen antwoord! |
05 January 2013
Hopelijk blijven de rentes van NIBC nog een tijdje de beste ?! |
Dikke problemen m.b.t. de NIBC vereiste om een herkomstrekening op te geven om geld te kunnen transfereren naar hun getrouwheidsrekening. Had spaarrekening bij andere bank opgegeven als herkomstrekening zonder eraan te denken dat geld op een spaarrekening (bij zo goed als elke bank) enkel kan getransfereerd worden naar de zichtrekening bij dezelfde bank en pas van daaruit naar een andere bank. Je vraagt je af wat het NIBC kan schelen waar geld naar hun spaarrekeningen vandaan komt. Lage rating als bank ! |
11 October 2012
Rente is na de daling nog bij de hoogste - maar met abnormale lage rating (gevaar ??). Mijn scores zijn dan ook lager. |
Spaargids.be komt te laat. De NIBC getrouwheidsrente is gedaald (zal dalen) door de daling van de basisrente: "Op 15 oktober 2012, zal de basisrente op onze getrouwheidrekening wijzigen van 1,25% naar 1,15%, de getrouwheidspremie blijft onveranderd op 1,50%." Dus samen 2,65 % |
02 October 2012
Zeer vlotte openening, voorlopig hoge interest. Al mijn nieuw spaargeld gaat voorlopig hier naartoe (tot max 100.000 Euro) |
Als je het negatief kan noemen: hun rating. Maar ja, het is ongeveer hetzelfde als Argenta. |
30 September 2012
Zowel het openen van de rekening en het overschrijven van geld is enorm snel afgehandeld! Geen enkel probleem gehad, zeer vriendelijke klantendienst! De hoogste rente voor spaarrekeningen momenteel op de markt als je het voor een periode van minstens één jaar laat staan. |
De rating |
19 September 2012
Hoge rente, geen zichtrekening, vlotte sms-confirmatie, ... |
Tot nu toe nog niets |