Sparen bij Deutsche Bank
Wenst u te sparen bij Deutsche Bank?
Vergelijk hier alle spaarboekjes, met tarieven, promoties en voorwaarden. Alle spaarrekeningen van Deutsche Bank in een handig overzicht.
Overzicht spaarrekeningen bij Deutsche Bank
1 spaarrekening gevonden
Laatste verificatie : woensdag 29 januari 2025
Meer info | ||||
---|---|---|---|---|
0,50%
Basisrente
|
1,25%
Getrouwheid
|
1,75%
Totaal
|
|
Ratings van Deutsche Bank
(Ratings Deutsche Bank AG) Wat is dit?BIC Code Deutsche Bank
DEUT BE BEBeoordelingen over sparen bijDeutsche Bank
Bent u tevreden over uw spaarbank? Deel uw ervaringen. Geef uw mening en schrijf zelf een review.
De andere spaarders (en wij ook!) zijn benieuwd naar uw mening.
Gemiddelde bezoekers-beoordeling van: 71 bezoeker(s)
10 February 2021 (Bijgewerkt: 10 February 2021)
De voorbije 10 jaar weinig verandering gezien bij DB, op het gebied van app en web, dus qua look and feel blijft alles hetzelfde. Wilt ook wel zeggen: een bank die blijft stilstaan in de tijd. |
App geeft constant foutmeldingen Klantendienst slecht bereikbaar (lijn die wordt verbroken bij keuzemenu, lange wachttijden, een antwoord op mail waar je weken op moet wachten,..) Reacties klantendienst beneden alle peil, medewerkers spreken elkaar tegen Tarieven zijn ook aan de hoge kant (20 euro voor een MasterCard en 12 euro per kwartaal voor een zichtrekening), die op een slinkse manier gecommuniceerd worden (via mail waarop je dan schriftelijk moet reageren als je niet akkoord gaat). Na meer dan 10 jaar klant te zijn, plots 32 euro kosten gehad. Blijf er weg, zeker als je service verwacht. Veel kosten, weinig service zou een mooie slogan zijn. |
08 May 2020 (Bijgewerkt: 08 May 2020)
Online banking platform is ok. Dat is dan ook zowat het enige positieve wat ik van deze bank kan melden. |
Deze bank lokt klanten op "slinkse" wijze met op het eerste zicht aantrekkelijke voorwaarden. Eens de klant "binnen is gehaald", verandert de bank de voorwaarden via kleine lettertjes zonder de gebruiker daarvan transparant en duidelijk op de hoogte te brengen (bv. beheerskosten). Nieuwe acties zijn ook dikwijls alleen maar geldig voor nieuwe klanten. Bestaande klanten worden aan hun lot overgelaten. Service en support is zo goed als onbestaande. Vragen gesteld via online banking, worden pas na weken beantwoord, als er al een antwoord komt. Baseline: Blijf zeer ver weg van deze bank! |
14 November 2019
inlogprocedure internetbankieren |
verminderde transparantie van de bankvoorwaarden (klant moet bij herhaling de kleine lettertjes lezen om extra aan te rekenen kosten te vermijden). klantendienst vab DB niet respectvol (diverse verstuurde emails door klant - tactvol omschreven en welke standaard vragen bevatten - worden niet of veel te laat (pas na 3 weken en meer) beantwoord door DB. het mag inmiddels duidelijk zijn: de bank zit al geruime tijd in slechte financiële papieren en daarbij wordt de klant uit het oog verloren getuige de "klantkosten" die voortdurend worden aangerekend en verhoogd en de nauwelijks nog functionerende klantendienst |
02 July 2019
Alle mooie verhalen hebben een eind |
- plots 32 Euro gestolen, "U had 9500 euro staan ipv 10000" - plots een rente gedeeld door 4, na een al eerdere daling - klantonvriendelijk voor spaarders, "Wij willen beleggers" - lage rente op termijnrekeningen |
25 June 2019
Al het positieve is gewoon verdwenen. |
Ik zal wel de zoveelste zijn die vertrekt bij DB. Maar na hun plotse beheerskosten van 32 euro, waarmee ze ook mij bij de neus hebben genomen, kondigden ze afgelopen maandag plots aan dat de rente van het DB Saving plan vanaf 1 juli een vrije val zal makennaar amper 0,05% + 0,20% getrouwheidspremie. Dat doet voor mij helemaal de deur dicht. Dit was hun laatste stukje aantrekkelijkheid. DB is nu gewoon waardeloos geworden (op alle gebied). Van mij mogen ze naar de maan vliegen! |
24 June 2019
DB was met haar DB savingplan de top voor spaarders, maar blijkt een luchtbel te zijn! helaas. |
Ik opende eind 2017 een gratis rekening bij DB om zo te beginnen sparen via het DB saving plan, dat toen de hoogste intresten van 1.20% gaf! Het jaar daarop verlaagde ze het naar 0.90% wat nog altijd een hoge rente was. Dit jaar hebben ze mij en blijkbaar heel wat spaarders van achteren genomen door zonder enige verwittiging 32 euro beheerskosten aan te rekenen, wat eigenlijk niet wettelijk is. En zo vervliegt de intrest uiteraard ook als sneeuw voor de zon. Als klap op de vuurpeil komt daar nu nog eens bij dat ze de rente ook nog eens verlagen naar 0,25% Het is duidelijk dat DB enkel mensen heeft willen lokken om ze dan te bedriegen en te pluimen. Mijn advies, haal jouw geld daar zo vlug mogelijk weg voor het in rook opgaat. DB is niet te vertrouwen! |
22 May 2019
Geven op de DB saving plan de hoogste intresten momenteel. |
Zeker niet meer aan het saving plan beginnen! Vorig jaar juli ermee begonnen en nu vragen ze plots 8 euro kosten dossierbeheer per kwartaal!! Deze vallen oa weg als je meer dan 10000 euro op een rekening bij hen hebt staan. Maar daar kom je pas aan na 20 maanden! Je betaalt dus meer kosten dan de intresten die je ervan krijgt. Eerst worden klanten gelokt met een aantrekkelijke rente, en dan pakken ze het terug af door kosten te gaan vragen. |
09 May 2019 (Bijgewerkt: 09 May 2019)
Snelle reactie |
Opgelet als je enkel gaat sparen want dan gaat je intrest opgegeten worden door de 32 euro kosten per jaar! Lees de voorwaarden goed door! Als je jonger bent dan 25j of méér dan 10000 € hebt staan betaal je géén kosten. |
06 May 2019
bedrieglijk vriendelijk |
2018 een rekening geopend ,kregen toen 1.20% enkele maanden later 0.90% en nu zonder enige persoonlijke mail 32 euro kosten!!!.heb er alles afgehaald,voor mij nooit meer duitse bank. |
02 May 2019
geen enkele |
In september 2018 haalde men ons vriendelijke binnen om in te tekenen op het DB saving plan. Alles was gratis Nu blijkt dat er sinds dit jaar 32 euro beheerskosten betaald moet worden . Dit zonder dat men de klanten persoonlijk op de hoogte brengt. Ik voel me echt bedrogen door Deutsche Bank. Nooit meer . |
26 April 2019
Redelijke rente bij Saving plan maar collega’s geven méér rente... |
Bij opening boekje alles rozengeur ... geen kosten , 0,0 kosten zei de bediende. Nu 32 euro kosten per jaar... (zogezegd “iets” nieuw) Dus verdoken kosten na de beloftes van het kantoor |
18 March 2019
Hoogste intrest , via DB saving , (kantoor in Hasselt super vriendelijk) , duidelijke informatie , zeer bekwame mensen , weten waarover ze spreken . Gratis bankkaarten en rekening. Beste voorwaarden op de markt: je hoeft voor werkelijk niets bij te betalen Ook bij beleggingen , of fondsen was het advies duidelijk |
Bereikbaarheid van kantoren ,is niet echt duidelijk waar je kan parkeren om het kantoor te bereiken . ( best even vragen bij telefonische afspraak ) |
10 February 2019
Heel goede on-line banking Beste voorwaarden op de markt: je hoeft voor werkelijk niets bij te betalen Beste klantendienst die ik ken: zeer bekwame Vlaamse medewerkers (je belandt dus niet in het buitenland...) |
Niet zo veel fysieke kantoren |
12 January 2019
Makkelijke online rekening te openen zonder langs te moeten gaan bij de bank zelf. |
Door de herziening van hun voorwaarden waardoor er kosten van €32/jaar op de zichtrekening zal worden aangerekend is deze bank spaarrekening niet meer interessant en duur als het enkel gebruikt wordt voor deze db savings spaar formule. Algemene voorwaarden zorgen ervoor dat je ze aanvaard eens gebruikt wordt gemaakt van hun dienst die gewijzigd is en je moet je hun opzeggingsvoorwaarden en de kosten aanvaarden en verlies je recht om de dienst kosteloos op te zeggen na de aanpassing van hun voorwaarden binnen de termijn. Afsluiten gaat niet online. Bandieten zijn het volgens mij. |
25 April 2018
Bieden soms aantrekkelijke tarieven om mensen te lokken |
Wijzigen (= verhogen) hun tarieven om de haverklap. Veel rekeningen kunnen niet online geopend worden, enkel in kantoor zodat hun verkoper je kan proberen te overtuigen om voor voor hen voordeligere diensten te gaan. |
22 April 2018
- Nog een redelijke rente met hun Saving-Plan - Geen beheerskosten |
- Heel weinig fysieke kantoren - Openen van rekening niet online - Verwerkingstijd van een overschrijving duurt extreem lang |
12 July 2017
Geen positieve opmerkingen over deze bank nadat ik een rekening geopend heb |
3 maand geleden klant geworden e-spaarrekening 0.30 % . Nu ineens met 65% gedaald naar 0.11% laagste op de markt. Geen transparantie waarom ze ineens 65% gedaald zijn. Ondertussen bestookt met berichten om geld te beleggen bij hun. Kantoor is niet rechtstreeks bereikbaar. Online bankieren is veroudert |
15 January 2016
Gratis zichtrekening |
Destijds meegedaan aan actie voor termijnrekening. Daarna werd ik uitgesloten voor verdere acties. Het openen van een simpele spaarrekening via pc-banking gaat niet. Ik ga echt geen 25km ver rijden om een simpele spaarrekening van ietsje meer intrest. Als je 6maand niet inlogt, worden de uittreksels plots per post gestuurd, met de nodige kosten. Maar hun fancy magazines krijg je wel gratis ongevraagd thuis opgestuurd. |
07 January 2016
1)gratis zichtrekening.2) 2) redelijk goede tarieven, wel 8euro per lijn op effectenrekening, dus 2 effecten is 16€ kosten per jaar, 3 is 24€ kosten.... toch ook weer niet zo goedkoop. |
Voor de meeste producten moet men eerst in het kantoor met afspraak enz., enz... nieuwe producten in vele gevallen met veel voorwaarden waardoor ze plots niet meer zo interessant zijn als ze worden voorgesteld, weinig transparant dus. Nieuwe producten kan men in vele gevallen niet zelf online regelen... eerst naar het kantoor... met afspraak..., waar ze dan andere formules voorstellen. |
05 January 2016
Beperkte kosten |
Je moet met betrekking tot verrichtingen toch wel heel erg veel geduld hebben!! Ongehoord in deze tijd! |
04 January 2016
gratis internetbanking |
overboeking tussen eigen rekeningen gaat heel traag bij internetbankieren onvriendelijke en onbehulpzame klantendienst (Roeselare) kostenstructuur bij valuta-operaties niet transparant alleen geïnteresseerd in klanten die beleggen (lees: met interessante winstmarges) |
28 May 2015
Gratis diensten en redelijke rente op de spaarrekening |
Zeer onvriendelijke klantendienst (Leuven). Weigeren een rekening te openen wanneer je naar het kantoor komt en staan er op dat je dit via internet doet. |
17 April 2014
- gratis betaalkaarten |
- overschrijvingen verwerken duurt echt lang - lage rentevoeten - niet zo transparant |
02 January 2014
Zeer goede service , zeer klantvriendelijk en u kan bijna van alle diensten gratis gebruik maken . Ook zeer goede en vakkundige opvolging ivm met belleggingen . |
Geen |
30 December 2013
Beleggingsfondsen best advice meestal aan 0 % instap. Garantiesysteem. |
Te hoge kosten voor personal banking. Hebben relatief weinig inzicht in hun eigen best-advice list. Overschrijvingen worden traag verwerkt. Eerst klanten lokken met "hogere" rentes en dan de rente naar beneden laten gaan. Dit is laakbaar.Tools personal banking geven niet het juiste rendement weer ! |
08 June 2013
- Gratis zichtrekeningen, kaarten, .. etc. dagelijks bankieren is gratis. - Nog steeds degelijke spaarrente's, maar niet meer bij de top. - Goede website en internetbankieren, in al die jaren nog geen enkel probleem ondervonden. - Goede klantendienst, vriendelijke medewerkers aan de telefoon. Men belde mij ooit omdat ik een grote som naar het buitenland had overgeschreven, om te controleren of ik deze transactie werkelijk had gedaan: dus veiligheid online bankieren = goed. |
Ik ben reeds enkele jaren klant bij Deutsche Bank. Tot nu toe vrij tevreden: - Rentes waren vroeger beter dan nu, nu bij de 'betere middenmoot'. - Overschrijvingen naar derden en transfers tussen je eigen rekeningen zouden sneller mogen gaan. - Door het invoeren van de e-fidelity, en het dalen van de rente van de e-saving ben ik indertijd rente misgelopen. |
12 April 2013
Uitstekende klantendienst, gratis kaarten. Online bankieren en traden zonder problemen. |
De transacties, zelfs de transferts tussen eigen rekeningen zijn uitzonderlijk traag, nooit meegemaakt bij een andere bank. Het opsturen van de uittreksels is duur. |
18 February 2013
euh???? |
via klantendienst duurt het gemiddeld 4 a 6 minuten vooraleer je een medewerker aan de lijn krijgt. ondertussen krijg je tot vervelens toe zich herhalende reclameboodschappen eens een medewerker aan de lijn,kan je eens proberen om een hoger bedrag dan normaal aan cash geld van je rekening te reserveren op maandagmiddag 14.00u: - telefoon 1: weet het niet, zal het filiaal trachten te contacteren, bel je zo snel mogelijk terug, - telefoon 2: zelf maar teruggebeld na twee uur: - antwoord van het 2e telefoontje (weer na 4 minuten wachten): nee het is deze week helaas niet meer mogelijk, dat zal voor volgende week zijn (de reserves zijn vanmorgen besteld en er is niet genoeg in voorraad) kan dat dan niet via een ander kantoor? nee |
26 January 2013
- gratis kaarten |
- rentes die geregeld naar beneden wordt aangepast - geregeld nieuwe formules - online banking weinig overzichtelijk en transacties worden niet online uitgevoerd, één keer per dag zichtbaar |
24 August 2012
Ebanking website is ok |
Abominabele klantendienst : geen respons. Je vragen verdwijnen in een zwart gat. Dit enerveert mij zodanig dat ik besloten heb mijn geld terug te trekken van DB Geen overzicht wanneer termijnen van getrouwheidspremies vervallen Bewaarloon op aandelen |