Sparen bij ING
Wenst u te sparen bij ING?
Vergelijk hier alle spaarboekjes, met tarieven, promoties en voorwaarden. Alle spaarrekeningen van ING in een handig overzicht.
Overzicht spaarrekeningen bij ING
2 spaarrekeningen gevonden
Laatste verificatie : donderdag 20 maart 2025
Meer info | ||||
---|---|---|---|---|
Meer info | ||||
1,00%
Basisrente
|
1,50%
Getrouwheid
|
2,50%
Totaal
|
|
|
0,10%
Basisrente
|
1,40%
Getrouwheid
|
1,50%
Totaal
|
|
Ratings van ING
(rating van moederholding ING Bank NV.) Wat is dit?BIC Code ING
BBRU BE BBBeoordelingen over sparen bijING
Bent u tevreden over uw spaarbank? Deel uw ervaringen. Geef uw mening en schrijf zelf een review.
De andere spaarders (en wij ook!) zijn benieuwd naar uw mening.
Gemiddelde bezoekers-beoordeling van: 36 bezoeker(s)
30 December 2024
Online banking is overzichtelijk en makkelijk. Bankiers zijn veredelde verkopers net zoals bij alle andere bankinstellingen. |
De rente op de rekening ING Tempo Sparen, waarop maandelijks maximaal 500 euro mag worden gestort, gaat van 1,20 procent basis en 1,80 procent getrouwheid naar 1,05 en 1,70 procent. Tot slot verlaagt ING ook de rente op oude producten die niet meer aangeboden worden. Klanten die hun geld nog op een Oranje Boekje of een Lion Deposit hebben, zien de basisrente zakken van 0,60 naar 0,20 procent en de getrouwheidspremie van 0,20 naar 0,10 procent. Maandelijkse hoge kost van 4.50 voor de zichtrekening ! Ooit was de rekening gratis ... |
31 July 2024
Geen positieve ervaring te vinden |
Ik wou spaarrekening openen en wilde hiervoor een afspraak maken...blijkt online onmogelijk voor dit soort van bankzaken.. Ik kom in ING kantoor Tienen, waar GEEN ENKELE KLANT aanwezig is. De bediende weet duidelijk niet goed hoe hij hieraan moet beginnen en gaat uitleg vragen aan een andere vrouwelijke bediende. Daarop krijg ik te horen dat ik voor het openen van een spaarrekening een afspraak moet maken (hetgeen ik probeerde maar online niet lukte!) . Klantvriendelijkheid kennen ze hier in kantoor Tienen duidelijk niet en nog nooit zag ik in een bank zo'n incompetente bediendes! Blijf er aub weg! De andere negatieve reviews spreken voor zich! |
30 May 2024
Geen positieve opmerkingen |
Problemen met het terugkrijgen van kapitaal op termijnrekeningen. Tot 2x toe werd kapitaal niet teruggestort na verlopen van termijnrekening. Veel tijd en moeite gekost om de gelden terug te krijgen. Ook weinig transparantie op interesten op bestaande rekeningen. |
03 August 2023
geen positieve opmerkingen |
betalende zichtrekening in plaats van levenslang gratis zoals was gezegd geweest altijd slechte service voor het inloggen verschillende manieren die er zijn waardoor je niet meer weet wat het beste is voor u zelf als persoon |
30 July 2020
T/m 2019 was ik een zeer betrouwbare en tevreden klant |
Sinds 2020 ben ik zeer ontevreden over de diensten van ING België. Onlangs heb ik - zonder ook maar enige communicatie voordien te hebben ontvangen - 2 brieven ontvangen waarin ING stelt dat ze de commercïele bankrelaties met mij en mijn wederhelft wenst te beëindigen zonder verder enige uitleg (out of the blue). Als betrouwbare en solvabele cliënt heb ik getracht om per email en per officiële klacht nadere uitleg te bekomen maar de ING wenst hier niet op te reageren of is onvermogend om hierop te antwoorden. Kortom: ING pleegt een eenzijdige, onbetrouwbare handeling waarin de ING forceert dat ik als valide klant een andere bankrelatie kies. Wat de beweegreden(en) is/zijn van de ING blijft een mysterie......... Enfin, het ligt voor de hand dat ik in deze geforceerde situatie vanzelfsprekend mijn bankrelatie en verzekering(en) bij ING ga beëindigen, want ik wens niet met een onbetrouwbare partner door te gaan als er andere valide partners op de markt aanwezig zijn ............. |
08 January 2020
Geen positieve opmerking ! Wel een neutrale ! ING is een bank als een ander.... |
Klantendienst trekt op niets... -Bel je naar je agentschap dan kom op in de hoofdzetel terecht.... daar kan de bediende je vraag niet beantwoorden.... dus om het gesprek af te sluiten.... zegt ze dat je naar het agentschap moet bellen... maar die zijn telefonisch onbereikbaar..... -Klanten 1 uur doen wachten aan een tafel die uit een refter komt..... raar.... misschien op z’n Hollands... |
03 August 2016
Voldoende kantoren |
Bekwaamheid van het personeel, klantendienst werkt slecht, online banking niet overzichtelijk, kosten te hoog, intresten te laag. Een dure bank met een zeer slechte service, alles hierdoor weggehaald! |
26 August 2015
ING Tempo sparen lijkt wel een interessant product. |
Betreft agentschap Lovendegem waar ik onlangs inlichtingen inwon over ING Tempo sparen. Ik werd te woord gestaan door een soort receptioniste die mijn vragen niet kon beantwoorden! Toen ik opmerkte dat kennis van de eigen producten toch wel mocht verwacht worden antwoordde ze "men kan niet alles van buiten kennen...". Tot slot vroeg ze mijn telefoonnummer: ze zou me opbellen met de antwoorden op mijn vragen. Ik wacht nog steeds op dat telefoontje.... en heb ondertussen bij een andere bank een gelijkaardig spaarboekje geopend. |
14 May 2015
- Goede online Banking - Goede telefonische klantendienst - Echte bank met alle producten die daarbij horen |
- Ik ben al vele jaren klant bij de bank. Vroeger al lang bij BBL en nu bij ING. Het is er na de overname zeker niet beter op geworden, maar toch blijf ik er voorlopig nog klant. Al denk ik wel dat het verhaal op zijn einde loopt voor mij. De reden om er nog te blijven is de echt gratis zichtrekening met geen domme kosten zoals bij sommige concurrenten voor bv afhalen van geld aan de automaat van een andere bank (KBC, Record Bank) of nog meer van dat moois (Bpost Bank). -Het kantorennet van ING is te dik door het mes gegaan. Er is niet altijd meer iemand tijdens normale openingsuren. In mijn gemeente is er enkel nog iemand aanwezig in de namiddag. En dan nog... Dan heb je een medewerker die meer een onthaalmeisje is, maar niet op alle vragen weet te antwoorden. Wanneer ze niet kunnen antwoorden wordt er wel eens gezegd dat je zal gebeld worden. Vergeet het maar ! Een kantoor dat vroeger het publiek bediende met minstens 4 mensen is nu bemand door een halve bediende, in meerdere betekenissen van het woord. Dat kan nooit een vooruitgang voor de service betekenen. Erg kortzichtig beleid van ING, maar naar wat ik er van hoor is het zelfs winstgevend voor hen om zo te werken. Jammer is dat toch.. dat je door het leveren van een veel slechtere dienst aan je klanten ineens meer winst kan maken. - Tarieven : Bij de spaarrekeningen hanteren ze het gekende trucje dat vele banken graag gebruiken : Een spaarrekening brengt eerst redelijk goed op, maar daarna zakt de rente peilsnel. Een goed jaar geleden was ING nog concurrentieel met één van zijn spaarformules. Niet de hoogste intrest maar voor mij nog redelijk te noemen. Nu op geen enkele formule nog meer dan 0.7 procent. Dat is te weinig om er mijn spaargeld te laten staan. Ik wacht af wat hun 500 euro per maand-formule gaat opleveren aan rente. Als dat niets wordt (wat ik betwijfel), ben ik er weg met al mijn spaargeld. Nu heb ik al de helft overgeschreven naar een andere bank. Het tarief van de zichtrekening is echt gratis. Geen verrassingen op het einde van het jaar. Alles werkt goed, doch minder snel dan vroeger. Bepaalde boekingen of aankopen kan je niet meer onmiddellijk online zien, doch slechts na een dag. Kan met de werkwijze van Bancontact te maken hebben en niet rechtstreeks met ING. Overschrijvingen gaan redelijk traag door de molen van de Online Banking. Bij andere banken wordt het onmiddellijk geboekt. Bij ING ergens binnen het uur. - Tarieven voor gebruik van de bankkaart buiten de eurozone zijn redelijk. Ergens in de middelmaat. Dus ook hier geen reusachtige kosten. - Ik heb ooit mijn autoverzekering genomen bij ING omdat ik er toch al klant was. Erg goedkoop maar zeer logge administratie. Zelfs in die mate dat mijn verzekering werd opgezegd met een aangetekende brief omdat ik mijn bonus malusattest niet zou hebben afgegeven. Echter : de oude verzekering was nog niet beeindigd op dat moment, doch slechts een maand later. Ik heb hen hiervan op de hoogte gesteld, maar geen enkel communicatiemiddel mocht baten. Ze zegden de verzekering toch op. Als je het dan aan het lokale kantoor uitlegt willen die ook nog per se de indruk geven dat ik als klant een vergissing heb gemaakt, want het BM attest werd niet afgegeven. Ze zijn in de kantoren dus te dom om het verhaal te begrijpen. Het is zoals met een GSM abonnement : zolang alles loopt, gaat het prima. Als je echter naar je operator moet stappen omdat er iets moet wijzigen of omdat er iets fout is gelopen, kan je best je hart al vasthouden. - Er is door het voorgaande geen contact meer met de klant. Die ene bediende die je kan spreken is niet geinteresseerd of je klant blijft of niet en kent je ook niet. Te veel personeelsverloop. Kantoorbediendes zijn niet deskundig genoeg en zijn constant overwerkt. |
16 March 2015 (Bijgewerkt: 16 March 2015)
Heb weinig positieve ervaring . t Is een dure bank ! |
Ik heb 3 x gebeld . Niemand neemt op . Ben dan maar met mijn auto geweest , daar het toch wel dringend was. In het kantoor zeiden ze dat ik een afspraak moest maken. Ze konden mij ook niet direct helpen . Ben dan maar elders geweest voor een hypotheeklening af te sluiten . Ik had nochtans de intrestvoet mee van die andere bank , ze konden toch wel vlug eens vermelden of dat ze er onder konden gaan , of niet . Jammer voor ING Izegem . Ik ga er dan ook zo vlug mogelijk weg ! |
16 June 2010 (Bijgewerkt: 12 April 2014)
Goede klantendienst in lokaal kantoor indien je het "geluk" hebt door een wat oudere competente bediende geholpen te worden. Indien je dat "geluk" niet hebt, zoek je het beter zelf uit bij Spaargids of Netto want zelfs als "stomme ING-klant" weet je onmiddellijk dat het antwoord van "geen kanten klopt". |
Ronduit slechte, arrogante, verkeerde informatie indien de informatie via hoofdkantoor Brussel komt. "Dure" bank met "kleine" intresten. |
16 February 2014
Uitstekende PC banking. |
Zeer lage rente. Hoge kosten voor transacties. |
23 May 2013
Kantorennet Mobile banking-systeem goedkope autoverzekering indien weinig of geen ongevallen gratis internetrekeningen |
lage rentes hoge kosten voor veel zaken (bv. op pensioensparen, beleggingen,...) |
02 March 2013
Veel kantoren Home banking makkelijk in gebruik |
Dure bank zowel voor beleggingen als voor een zichtrekening. Lage interesten |
26 December 2012
- Nog relatief veel kantoren die uitgerust zijn met automaten én loketten - Gratis ZR, relatief veel filialen, degelijke spaarrentes voor een grootbank (indien er voor online producten geopteerd wordt) - Zeer goeie mobile banking applicatie - Goedkope autoverzekering voor voorzichtige chauffeurs - Goede en goedkope bijstandsverzekering |
- Beleggen is duur ivgm gespecialiseerde instellingen zoals Binckbank of Keytrade - Online banking kan zeker een upgrade gebruiken - Afhankelijk van het product dat men kiest, zijn er soms hogere kosten |
26 January 2011 (Bijgewerkt: 26 October 2012)
- gratis zichtrekening én online spaarrekening |
- openingsuren kantoren - loketloze kantoren - verplicht rekeninguittreksel thuis af te printen - de wissel van personeel in hetzelfde kantoor, soms op korte tijd. |
19 May 2012 (Bijgewerkt: 19 May 2012)
Niks |
Moeder was langsgeweest voor een effect aan toonder (andere financiele instelling) te incasseren en daarna om te zetten naar een termijnrekening. Bediende (Kantoor Evergem -Dorpsplein) liet niks meer van zich horen nadien. Twee weken later contacteerde m'n moeder het agentschap (Evergem-Dorpsplein) en vroeg waarom ze niks meer hoorde. Antwoord van de bediende "ik was uw telefoonnummer vergeten vragen en kon U niet contacteren" Amai hoor! Had blijkbaar nog nooit gehoord van een witte gids, 1207 of een brief sturen... Amateurisme ten top. |
17 June 2010 (Bijgewerkt: 29 February 2012)
duidelijke info zowel van de medewerkers in de bank , als via de website |
ze volgen ook de trend van dalende intresten zoals de grootbanken |
03 December 2011 (Bijgewerkt: 17 February 2012)
+ ING Lion account is gratis + Geen gedoe met rekeningafschriften afdrukken (ze sturen ze ook niet op en rekenen je dan de kosten aan) + Handige desktop toepassing voor het beheren van je budget (ING Offline services) en volledig alternatief voor de gebrekkige web banking - vandaar de hoge score voor de online banking + Genoeg kantoren + Gemakkelijk online betalen (online shoppen) + Voor enkel dagelijkse transacties is het geen slechte bank |
- Lage intresten op spaarrekeningen - Hoge kosten op al de rest (zoals pensioensparen,...) - Alweer een card reader bij die niet de standaard norm is voor de banken, [edit] al kan je wel een "standaard" kaartlezer die andere banken gebruiken ook gebruiken. Je moet dan wel telkens de M2 toets gebruiken en weten wat je precies moet doen. - Afspraak gemaakt in mijn kantoor en toch nog een half uur moeten wachten - Website is nogal browser gevoelig (werkt niet op niet IE/Firefox) - Online banking interface is een ware nachtmerrie (slecht overzicht, rap verloren raken,...) -> lees commentaar waarom toch een 9 - Bij aanvragen van rekening mochten ze meteen de kaartlezer meegeven, heb daar nog 2 extra weken op moeten wachten |
08 January 2012 (Bijgewerkt: 08 January 2012)
ING Lion account en Lion Deposit zijn gratis Geen gedoe met rekeningafschriften afdrukken (ze sturen ze ook niet op en rekenen je dan de kosten aan) Genoeg kantoren Heel toffe Mobile Banking app +++++ |
Beleggen bij ING is vrij duur Ze volgen ook de trend van dalende intresten zoals de grootbanken |
17 January 2011
online zichtrekening is fijn en goed om mee te werken. online spaarrekening ook. rente vallen ook mee. meer dan andere Groote banken kbc heeft geen. bnp wel maar is voor mij geen online spaarrekening je kunt er wel op zetten maar niet online afhalen (premium). |
geen momenteel. maar nog niet lang bij ing 6 maand wel zitten wachten op een kaartlezer. heb hem dan zelf aan gevraagd en gratis gekregen. |
09 January 2011
De online spaarrekening werd probleemloos aan mijn huidige internetbanking activiteiten toegevoegd. Ook de online telefoondienst krijgt van mij een pluim. |
Vorig jaar maakten ze maanden lang reclame voor de online spaarrekening om dan enkele maanden, later als de meesten ing klanten zijn overgeschakeld van hun groen boekje naar online spaarrekening zijn overgeschakeld, hun getrouwheidspremie om groen boekje te verhogen. |
02 January 2011
weinig positiefs te melden |
geen gevolg op vragen van de klant personeel beschouwd de klant als last |
14 December 2010
Interessante beleggingsfondsen en nemen soms contact op met U om alles te bespreken. Klantvriendelijk |
Hoge kosten bij beleggingsfondsen en zichtrekening Homebanking soms met haperingen en niet gemakkelijk systeem om te werken. |
12 December 2010
- gratis lion account & lion-deposit - goede online- en offline-toepassing (HomeBank) |
- doen niets voor hun huidige klanten: ben al jaar en dag klant maar info krijgen over interessante beleggingen... vergeet het - openingsuren kantoren - niet de beste tarieven op de markt - digipass niet gratis |
19 November 2010
De zichtrekening is gratis Home bank is naar mijn inzien heel gebruiksvriendelijk |
Direct dreigen (met aangetekende brief) u op de zwarte lijst van de NBB te zetten als je toevallig eens 1 maand in het rood staat (wat ook nog eens hun fout was) |
13 November 2010
geen |
geen |
08 August 2010
- ING's Homebank is de allerbeste online banking service die er is ! Ik heb 3 bvba's plus alle prive-rekeningen bij ING en hun homebank is een super-tool! Alles is offline en online beschikbaar, met een waanzinnig handige zoek-engine en je hebt NOOIT die stomme 'beveiligingsrekenmachientjes' nodig. Bovendien werkt het altijd snel en als ik al es de helpdesk nodig had is die telkens bijzonder behulpzaam en erg professioneel ! (elke andere online banking die ik al gebruikte kan hier niet aan tippen !) - Sinds er 2 nieuwe krachten zitten bij ING hier op Oostakker is de klantenservice TOP, supervriendelijk en snel ! (het hangt uiteindelijk toch af van de mensen waar je mee in contact komt he...) - Als grootbank vind ik hun rentes zeker niet slecht... (trouwens je kan toch niet blijven verlopen met je geld...op den duur wordt je dat toch beu ?!)... - Lokaal kantoor in t dorp! - Geen woord over de nieuwe orange spaarrekening hier ? toch een interessant aanbod als je je geld toch niet nodig hebt dacht ik ? - Ik vind de kosten redelijk en fair voor de geboden service en luxe. (Een jarenlange relatie met een bankier heeft trouwens ook zijn voordelen) |
- De loketloze kantoren zijn soms een bron van ergernis. - De bankautomaten waarmee je geld kan storten (en als handelaar moet dat bij ons dus heel veel) zijn erg handig omdat je bv ook laat nog kan storten (diverse kantoren hebben er trouwens 2 staan, mocht er al es 1 niet werken... kan je de andere gebruiken ! |
31 July 2010
lion account is gratis veel kantoren |
Personeel komt eerder onbekwaam over in het kantoor, komt zijn beloftes niet na (neemt geen contact op) aanvraag kaart duurt héél lang (2 weken !!) home bank is een RAMP (je moet iedere keer doorklikken naar een verrichting en dan terugkeren naar overzicht om omschrijving per verrichting te zien... bij andere banken zoals fortis, deutsche bank etc zie je meteen al je verrichtingen met hun omschrijving verborgen kosten bij lion account (kleine lettertjes) geen gratis visa/MC Nieuwe kantoren ietsje té open (geen privacy bijna) |
25 July 2010
+ Vriendelijke loketbedienden + Goed werkend online platform + Mogelijkheid tot een online zichtrekening met kaart + Redelijke rente (zeker voor een grootbank) + Uitgebreid netwerk van ATM's |
- Beleggen via ING is vrij duur - Rekeningsafschriften afdrukken is niet gratis |