Sparen bij MeDirect
Wenst u te sparen bij MeDirect?
Vergelijk hier alle spaarboekjes, met tarieven, promoties en voorwaarden. Alle spaarrekeningen van MeDirect in een handig overzicht.
Overzicht spaarrekeningen bij MeDirect
3 spaarrekeningen gevonden
Laatste verificatie : woensdag 19 maart 2025
Meer info | ||||
---|---|---|---|---|
Basisrente
|
Getrouwheid
|
1,80%
Totaal
|
|
|
Basisrente
|
Getrouwheid
|
1,80%
Totaal
|
|
|
Basisrente
|
Getrouwheid
|
1,60%
Totaal
|
|
Ratings van MeDirect
Geen ratings beschikbaar Wat is dit?BIC Code MeDirect
Niet beschikbaarBeoordelingen over sparen bijMeDirect
Bent u tevreden over uw spaarbank? Deel uw ervaringen. Geef uw mening en schrijf zelf een review.
De andere spaarders (en wij ook!) zijn benieuwd naar uw mening.
Gemiddelde bezoekers-beoordeling van: 38 bezoeker(s)
10 September 2024
Jammer van al die negatieve opmerkingen. Om te sparen moet je wel een beetje je weg vinden in het online gebeuren. De website is sober, op plaatsen to-the-point met waarschuwingen. Het aanmaken van een account ging zeer snel (weliswaar met gebruik van itsme). Het verbaast me dat men van de veronderstelling uitgaat dat bij een storting (sowieso initieel op een zichtrekening) automatisch intresten verzekerd zijn. Het is voor de hand liggend dat men nog een keuze moet maken tussen aangeboden spaar- of beleggingsformules. Ik was ook best wel verbaasd dat op mijn telefonische contactname onmiddellijk (=onmiddellijk) antwoord volgde. Vriendelijke servicedeskmedewerkster met antwoord op alle vragen. (Ontbrekende sterren in mijn beoordeling is enkel o.w.v. slechts een eerste korte ervaring; algeheel beeld is positief!) |
Minder geschikt voor mensen die niet goed weten (op voorhand) wat ze precies willen bekomen. De website is naar mijn aanvoelen niet echt intuïtief te noemen... |
23 May 2024
Alles verliep online vlekkenloos, enkel moet je een aantal dingen weten: De mail dat uw rekening in orde is, komt een paar uur te vroeg (technisch gekend probleem wat me telefonisch werd uitgelegd). U dient dus als u bij het eerste aanloggen de foutmelding krijgt ´user of paswoord foutief´ (wat niet is) mogelijks na een (paar) uur na de bevestigingsmail een paar keer opnieuw proberen in te loggen tot het lukt, weet dat na 3 mislukte pogingen je voor 15 minuten wordt geblokkeerd en dan opnieuw kan proberen. Ben tevreden over de snelle professionele hulp via het telefonische contact die bovenstaande duidelijk heeft uitgelegd. Zoals bij alle banken komt uw geld eerst op een zichtrekening terecht (brengt niets op), wat je in de app online direct kan overboeken naar de zelf online aan te maken spaarrekening (die de beloofde rente geeft); je kan dit meteen zien in de app (zichtrekening wordt dan 0 en uw spaarrekening vertoont uw gestort en overgeboekt bedrag). De volgende dag zie je al in de app bij de betreffende spaarrekening de uitgerekende opbrengst van wat je verworven hebt en wat je gaat krijgen met getrouwheidspremie als je het 12 maanden laat staan. Die calculatie wordt dagelijks automatisch bijgewerkt, zodat je op elk ogenblik kan zien hoeveel rente het al heeft opgebracht. Je kan ook simulaties uitvoeren om het effect te berekenen mocht je een deel overschrijven. Heb ook een test gedaan om van de spaarrekening 1€ over ter schrijven van de spaarrekening, wat lukte zonder probleem of wachttijd. Ben dus tot hiertoe zeer tevreden en raad deze spaarrekening aan. |
Kleine technische probleempjes en foutieve foutmeldingen. |
01 March 2024
Niets |
Op berichten wordt niet geantwoord. Mededelingen worden enkel in de app gedaan en niet per mail. Resultaat: rekening zonder verwittigen geblokkeerd. |
27 February 2024
Rente |
Niets negatief ervaren |
22 November 2023
mooie intresten, vooral hoge basis intrest gebruiksvriendelijk app |
Het was wat moeilijk om klant te worden. De itsme verificatie van de 2de mederekeninghouder werd om één of andere reden niet aanvaard, die wordt nochtans zonder problemen gebruikt voor allerhande andere autorisaties. Via een android phone lukte het ons niet om een profielfoto te maken. Uiteindelijk de link doorgestuurd naar iPhone en daarmee lukte het wel. |
28 May 2023
Alles vlot eenmaal in orde. |
Transparantie laat de wensen over. Interest verloren door gebrekkige communicatie. |
22 February 2023
Ik ben zeer tevreden over de klantendienst. Onlangs had ik een probleem met een vroegere ME12 termijnrekening dewelke wel zichtbaar was in mijn rekeningoverzicht, maar ik kon het geld niet opvragen (voor uitbetaling dan 1 jaar later). Ik had heel snel een heel vriendelijke mevrouw van de klantendienst aan de lijn en zij heeft ruim de tijd genomen om mij te helpen. Uiteindelijk moest ze voor een oplossing dit doorgeven aan een andere bevoegde dienst. Na een korte tijd was dit al opgelost en kon het geld opgevraagd worden. Perfecte service. |
Tot een tijd geleden vond ik dat de rentes van de Medirect rekeningen iets te snel naar mijn goesting naar beneden gingen, alhoewel ze toch nog beter waren dan bij de grootbanken. Het positieve hiervan is wel dat als de rentes dan terug algemeen stijgen, Medirect deze snel terug optrekt en deze tot de beste van de markt behoren |
04 May 2021
mooie interface/ website. Veilig meer dan dubbel authenticatie. |
sloom, traag, onmogelijk om te werken, bij elke klik een nieuwe authenticatievereiste en daarop komt er dan nog eentje. gsm app nodig EN SMS en wachtwoord en Logincode. telkens opnieuw. om gek van te worden. gemakkelijk 10 muisklikken voor één verrichting. Hopelijk zit de begunstigde in het systeem anders nog eens minstens 10 muisklikken |
29 March 2021
Interessante rentevoeten maar je moet er wat voor over hebben |
Bij medirect denken ze "waarom makkelijk als moeilijk ook gaat?" Niets gaat zoals het hoort bij medirect. Voor alles moet je extra moeite doen om het in orde te krijgen. Emails worden niet beantwoord. Berichten op het online contactformulier worden wel bevestigd voor ontvangst maar verder ook nooit beantwoord. Het heeft eerst al bijna een maand geduurd eer de rekening die je online opent ook echt gebruikt kon worden. Dan zijn er belangrijke berichten verloren niet gelezen omdat die enkel in het online platform komen en niet in email of op de app. Je weet pas dat er een probleem is wanneer je rekeningen geblokkeerd zijn omdat er in de inbox in het online platform een ongelezen en dus onbeantwoord bericht stond. De helpdesk is absoluut niet behulpzaam en zorgt er alleen voor dat een ontevreden klant nu echt kwaad wordt. Daarop wordt de lijn gewoon dichtgegooid. Ik denk niet dat ik zoveel disrespect over heb voor een iets hogere rentevoet. Ik breng mijn geld dan wel ergens onder. Alleen moet eerst de rekening terug gedeblokkeerd geraken... Geen aanrader deze bank!! |
26 February 2021
weinig of niets ... |
Service is onbestaande, geen antwoord op diverse mails. Interne overboeking kan weken duren, bedrag van 10.900 USD staat gewoon " in wacht" Beleggingsfondsen brengen NIETS op, hoge verborgen kosten Website onoverzichtelijk en dikwijls "in onderhoud" Regelmatig updates, dus site niet bereikbaar, en na de update nog slechter! Beurskoersen van Oslo zijn nooit up to date, lopen weken achter |
01 January 2021
Hogere rente Verschillende mogelijkheden voor vermogensbeheer Lage kosten Veel onterechte negatieve reacties!!! Als je wil dat er iemand je rekeningen voor u controleert. Bv dat je bent vergeten geld van je zicht naar je spaar rekening hebt overschreven, of je vermogensbeheer bedrag op de cash rek staat ipv in je fondsen enz... Dan moet je naar een GROOT-BANK waar je voor die service betaald. Als je geld overschrijft en er +1jaar niet naar kijkt. Nou ja! Zegt meer over die persoon dan over de low-cost online bank. |
Onoverzichtelijke website Weinig uitleg van wat je waar vind; Bv dat elke vermogens model ook een geld rekening heeft die dan eerst gebruikt moet worden vooraleer je een bedrag kan bijstorten! Niet echt gebruiksvriendelijk allemaal. |
09 December 2020
Rente |
Bij het intekenen op het vermogensbeheer kreeg ik een bevestigingsmail dat ik had ingetekend. Na ruime tijd consulteer ik opnieuw mijn vermogensbeheer rekening en tot mijn grote verbazing was er geen fonds aangekocht maar stond het geld nog altijd op de transactierekening. Bij MD informeren ze je dan doodleuk het volgende: "U heeft ingetekend tijdens een herbalancering van uw portefeuille waardoor er niets is aangekocht geworden". En dit ondanks een bevestigingsmail van de aankoop !! Eerder had ik ook al gecommuniceerd per mail en telefonisch dat hun verdeelpercentages voor het MeGreen beleggingsplan identiek hetzelfde is tussen een defensieve en een dynamische portefeuille. Ondertussen nog steeds niet aangepast. Zo kan ik nog een tijdje doorgaan... Amateurisme tot en met. En ondanks dat ik dit al meermaals aangehaald heb via hun contactcentrum is er nog steeds geen actie ondernomen. Personeel is ook helemaal niet bekwaam om een probleem op te lossen. Een typisch callcenter gevoel !! Website is niet gebruiksvriendelijk. |
12 November 2020
Dit is een goede bank, ideaal voor te beleggen in beleggingsfondsen. De opbrengsten van de spaarrekeningen zijn lange tijd heel goed geweest, maar nu is het iets minder. Er zijn hier heel wat mensen die klagen dat ze geen intrest kregen op de eerste rekening die ze openden. Ik heb de eerste keer gewoon naast de lopende rekening een spaarrekening geopend en de intrest was zoals verwacht. De termijnrekeningen brachten ook op wat ik ervan verwachte. Het beste aan de bank is wel het ruime aanbod beleggingsfondsen. Meestal zijn er geen kosten verbonden aan de aankoop en dat is behoorlijk zeldzaam als je naar andere banken kijkt |
Als ik een mailtje stuur naar de klantendienst dan duurt het lang voor er antwoord komt (vaak meer dan een week). De webinterface is heel traag en ik moet verschillende doorlopen om een overzicht zien van de fondsen waarin ik belegd heb. Maar die 2 minpuntjes wegen echt niet op tegen al de voordelen van deze bank. |
13 October 2020
Veel slechte reviews die denken dat een spaarrekening zich vanzelf opent. Ken geen enkele bank waar je een rekening opent en dat dit direct een spaarrekening is. Voor de rest prima ervaring. Transparant zicht op hoeveel de spaarrekening al heeft opgebracht en word elke dag geüpdatet. Ook aankoop van fondsen gaat snel en eenvoudig en vooral met amper kosten. Waar je bij andere banken je blauw betaal aan instap en andere kosten die al je winst wegnemen. |
Interface doet wat hij moet doen, maar een update is welkom. |
01 September 2020 (Bijgewerkt: 01 September 2020)
Geen positieve opmerkingen |
Zoals meerdere personen hier ben ik ook in de val gelopen. Redelijk probleemloos een rekening geopend volgens de richtlijnen van de bank en daar dan een serieus bedrag op geplaatst. In de mening dat alles in orde was een jaar later eens gekeken naar de opbrengst en wat bleek... 0,0000 € intrest. Wat bleek dat men na overschrijving NOG een transfer moest doen naar een spaarrekening. Als een serieuze bank ziet dat veel klanten een bedrag overschrijven zonder dat er een Eurocent intrest bijkomt dan zou het hen sieren om tenminste die klanten een mailtje te sturen om te melden dat er nog een tweede transfer moet gebeuren. Dit noem ik legale afzetting ! |
27 August 2020 (Bijgewerkt: 27 August 2020)
Na het lezen van al deze negatieve reacties heb ik een mail gestuurd naar de klantendienst met de vraag waarom zoveel negatieve reacties en dat ik klant wou worden en zij het recht hadden om zich te verdedigen. Dag later email van de klantendienst ontvangen. Hun uitleg verzekerde mij en heb hun richtlijnen gevolgd om een rekening online te openen. Dag later was alles ok. Vervolgens kon ik spaarrekening openen en heb het geld van de rekening naar de spaarrekening getransfereerd zoals zij in de mail hadden geschreven. Ik kan alleen tot op heden positief zijn. |
GEEN negatieve opmerkingen. |
05 June 2020 (Bijgewerkt: 05 June 2020)
Geen positieve opmerkingen. Je zou normaal denken, de intrest is toch goed? Maar deze heb ik nooit gekregen... |
Spaarrekening geopend bij Medirect via de spaargids link. Na een jaar moeten vaststellen dat er enkel een "geldrekening" geopend was en dus €0 intrest. Zoals jullie kunnen zien ben ik niet de enige gedupeerde. Er is zelfs een procedure opgestart om klanten zoals ik verder te 'helpen'. Dat zegt genoeg denk ik. Misleidend en slechte service! Niet doen dus. Veel geld verloren door deze bank. |
03 June 2020
Ik heb geen enkele positieve opmerking. |
Een spaarrekening geopend bij Medirect via de spaargids link. Na meer dan jaar moeten vaststellen dat er enkel een "geldrekening" geopend was en dus 0 intrest. Triestige boel. Geld meteen weer weggehaald. Klantenservice is 0. Geen communicatie mogelijk. Je kan een bericht sturen en dan krijg je vele weken later een kort antwoord terug waar je niets mee bent. |
24 April 2020 (Bijgewerkt: 24 April 2020)
Tarieven zijn laag |
Website crasht veel Klantendienst moeilijk bereikbaar, geregeld moet je meer dan 15 min wachten aan de lijn Men antwoord Bijna niet op e-mails binnen de applicatie Mijn effectentransfer duur al meer dan 4 maand. Ze maken fouten en niemand weet hoever het ermee staat! Een echte ramp!!! Je moet zelf actief bellen/mailen om (geen) antwoord te krijgen, totaal klant-onvriendelijk |
06 March 2020
op het ogenblik de hoogste rente |
een ramp: - rekening openen was omslachtig - eens rekening ( eindelijk ) geopend kon ik niet inloggen ( ondanks juiste gebruiksnaam en paswoord ). -e-mail gestuurd naar klantendienst: weken wachten op antwoord/ dan nietszeggend antwoord " bel naar klantendienst " - verschillende keren gebeld: steeds minuten .... wachten ... geen contact. - ik heb het opgegeven en zal trachten ( hoe ??? ) het geld van mijn eerste storting teug te bemachtigen .. BESLUIT: RAMPZALIG!!! Af te raden dus. |
23 February 2020 (Bijgewerkt: 23 February 2020)
Interest % en daarmee is alles gezegd |
Inloggen via website lukte niet gedurende gans weekend (paswoord en user name waren nochtans correct ingevuld). Hierover een mail verstuurdnaar MeDirect Helpdesk tijdens weekend. Na 5 dagen een reminder gestuurd. Op beide mails na een week nog geen antwoord. Heb ik nog nooit meegemaakt... Onvoorstelbaar. Heb volledige saldo intussen overgeschreven naar andere bank. Dit vereiste 2 sms-en en 2x paswoordingaves (hetgeen leuk is want copy/paste van paswoord noch Lastpass paswoord manager werken op MD site): 1x om jezelf als begunstigde in te voeren en te bewaren, 1x om effectief de overschrijving te doen. Jammer maar deze ervaring nopen me om de bank af te raden en hier geen zaken mee te doen. |
13 January 2020
Beste (maand)spaarrekening op de markt op dit moment. Zeer ruim gratis fondsenaanbod. |
TAN (SMS) beveiliging om in te loggen op website. Dit is aangetoond niet veilig. Een app of andere vorm van fysieke 2-factor authentication zou echt eens mogen geïmplementeerd worden. Vragen over waar het gespaarde geld voor gebruikt wordt krijgen nul respons. |
16 October 2019
Toch wel competitieve rentevergoeding |
Hun website is een "disaster" |
15 October 2019 (Bijgewerkt: 15 October 2019)
Steeds correct |
Aanbod obligaties |
15 October 2019
Goedkoop fondsen aankopen |
Reactie op beveiligd bericht ,duurt 17 kalenderdagen.Telefonische klantendienst wachttijd meer dan 10 minuten. Kosten voor tranfer naar andere bank 150 Euro per lijn |
06 March 2019
iets hogere rente op gereglementeerde spaarrekening |
het online platform heeft omslachtige inlogprocedure met sms code en het platform geeft geen transparante informatie in verband met de uitgevoerde overschrijvingen ; al meerdere keren geprobeerd om geld terug over te schrijven naar mijn zichtrekening en er lijkt telkens wel iets mis te gaan ; het lijkt er sterk op dat ze het extra moeilijk willen maken om je geld op te vragen ; ik heb nu een bericht gepost via hun platform maar krijg daar geen melding van in mijn mailbox ; als ik geen antwoord ontvang dan is volgende stap de ombudsdienst van de bank...triestige bedoening...af te raden |
28 January 2019
bankieren online begrijpelijk en goed gestructureerd |
- telefonisch problemen aankaarten gaat (soms) stroef . Geven de indruk uw probleem niet (willen) te begrijpen . Dit is niet algemeen, maar er zijn "specimens" die heel kort van stof zijn om een antwoord te formuleren. - uw beveiligd platform wordt amper een 10-tal minuten in gebruik gesteld om een bericht samen te stellen. Het resultaat is , dat men over te weinig tijd beschikt om het probleem schriftelijk te formuleren en enkel bij de "klik" "versturen" vaststelt dat de verbinding - zonder een verwittiging vooraf - reeds afgesloten werd .Bye ..bye uw bericht …..en opnieuw beginnen . Dit zou opgevangen kunnen worden door wanneer men in geschreven tijdsnood komt een "flash" berichtje te tonen met een mogelijkheid uw tijd te verlengen....niet ?? Ik heb dit reeds verscheidene malen duidelijk gemaakt en hun antwoord is kort : - ja wij weten het …???? En de kous is af ???? |
02 May 2018
-ME12 spaarrekening beste rente -Eenmaal klant gemakkelijk om een rekening te openen -Overzichtelijke en duidelijke nieuwe online banking omgeving -Gemakkelijker en waarschijnlijk veiliger inloggen -Onlangs telefonisch gesprek met een zeer vriendelijke medewerker |
-Uitbetaling van de rente ME12 rekening 1 (één) jaar na de verwerving ervan !!!!! |
22 April 2018
- Tot voor kort mooie intresten - Simpel te openen (niet volledig online) - Geen beheerskosten - Goede klantendienst |
- De rente zijn afgelopen jaar (net als andere banken) serieus gezakt - 3 maanden wachttijd voor terugstorting is lang - Er zijn momenteel (door de lage rente) betere spelers op de markt (zeker rekeninghoudend met 3 maanden opzeg) |
03 July 2017 (Bijgewerkt: 03 July 2017)
+ Veilige bank, kan alleen overschrijven naar gekoppelde rekening. + Goedkope fondsen bank + Nog steeds relatief hoge rentes + Inloggen op online banking zonder digipass |
- Snelle daling rentes. Vanaf 5 oktober 2017 nog maar 0.40% op ME3. Zelf klant geworden omdat ze een jaar geleden 1% aanboden. - 3 maand wachten vooraleer geld beschikbaar is na opvraging - Trage login op online banking |