Contact

Sparen bij Aion Bank

Wenst u te sparen bij Aion Bank?
Vergelijk hier alle spaarboekjes, met tarieven, promoties en voorwaarden. Alle spaarrekeningen van Aion Bank in een handig overzicht.

Overzicht spaarrekeningen bij Aion Bank

2 spaarrekeningen gevonden

Laatste verificatie : dinsdag 3 december 2024

Meer info
0,50%
Basisrente
1,50%
Getrouwheid
2,00%
Totaal
1,00%
Basisrente
0,50%
Getrouwheid
1,50%
Totaal
Gelieve de juistheid van de rentestanden bij de betreffende instellingen te verifieren alvorens uw beslissing te nemen.

Ratings van Aion Bank

Geen ratings beschikbaar  Wat is dit?

BIC Code Aion Bank

BMPB BE BB

Beoordelingen over sparen bijAion Bank

Bent u tevreden over uw spaarbank? Deel uw ervaringen. Geef uw mening en schrijf zelf een review.
De andere spaarders (en wij ook!) zijn benieuwd naar uw mening.

Gemiddelde bezoekers-beoordeling van: 11 bezoeker(s)

Log in en schrijf beoordeling

Algemene beoordeling 
 
4.3
Tarieven 
 
4.6
Transparantie 
 
4.0
Klantendienst 
 
3.6
Productkennis 
 
4.8
Domien1989
 
1.5

24 May 2024


Opmerkingen
Ik heb geen positieve opmerkingen te melden.
Ik kan sinds het herinstalleren van de app niet meer inloggen.
De app zit vol bugs, de chatbot blijft steeds laden waardoor ik ook geen support kan krijgen in de app.
De Aion bank is telefonisch niet bereikbaar omdat ze geen telefoonnummer publiceren.
Ronduit de slechtste service die ik al ooit gezien heb bij een Belgische bank.
Details beoordeling
Tarieven  
 
3.0
Transparantie  
 
1.0
Klantendienst  
 
1.0
Online banking  
 
1.0
noelatwork
 
5.0

05 May 2021


Opmerkingen
Mobile application is super simple and straight forward.
Instant money transfer from Aion to other BE banks - at no extra cost.
All test transfers into and out of Aion Bank from various other banks I hold account with went very smoothly.

I am a new customer - ~ 1 month old - still experiencing the good and bad of Aion. I became a customer mainly to benefit from the higher savings account interest rate provided by Aion Extended (0.1% + 0.9%).
I signed up for the 'Light Membership'. After about a week of being the new customer, I have started receiving calls trying to convince me to upgrade to 'Premium Membership'. I was not looking for any of the services offered by the 'Premium Membership'. In one of the last calls, the 'Advisor' who called me started talking about how this will benefit him from hitting the monthly targets that he was behind on. He also then mentioned that there is a new promotion where in if I upgrade, I will be credited 50EUR as a gift within 3 weeks. I can then decide to downgrade. This didn't make much sense to me at that time - but I thought, nothing to lose - let me give it a try.

Today, I called the advisor back to ask him for his help with a transfer I made from my main bank to Aion. All my test transfers of smaller amounts of 10 EUR, 20 EUR etc. were credited the same day. Yesterday early morning I made a large transfer to start benefiting from the higher interest rate, this amount is not yet credited. He then says that he can't help me and I should chat in the app. Also, he adds that Aion will not be giving out the 50EUR anymore and suggests that it is better for me to downgrade since I don't need the 'Premium Membership'. Feels like I got used for meeting his monthly target by making a false promise.

Not the most professional approach towards the customers. Let me stop here and start chasing for an answer to where my money is.
Details beoordeling
Tarieven  
 
8.0
Transparantie  
 
1.0
Klantendienst  
 
1.0
Online banking  
 
10.0
dasprive
 
9.0

29 April 2021


Opmerkingen
Hier ook alles zeer vlot gelopen. Registratie is supersnel dankzij itsme om identiteit te bevestigen. Klantendienst in het Nederlands en binnen 2 minuten antwoord gekregen op mijn vraag. Ik begrijp de negatieve comments van hiervoor niet. Misschien waren dat destijds nog wat kinderziektes? Zolang de 1% rente stand houdt op de extended rekening, blijf ik zeker klant.
Een light membership beperkt gratis cash afhalingen tot 300 euro per maand. Niet ideaal dus voor wie AION light wil combineren met cash betalingen. De bank focust volledig op digitaal en doet dat goed.
Details beoordeling
Tarieven  
 
9.0
Transparantie  
 
9.0
Klantendienst  
 
9.0
Online banking  
 
9.0
yezzer
 
9.0

28 January 2021


Opmerkingen
Hier ook alles heel vlot verlopen zonder noemenswaardige problemen.
Bij mij werd mijn fysieke bankkaart (= de standaard gewone debet kaart, dus niet een kredietkaart) wél automatisch opgestuurd. De app werkt ook zoals het hoort, en ik had vooraf via de chat een paar keer contact en dat verliep eigenlijk probleemloos in het Nederlands. De spaarrekening geeft de beste rente op dit moment. Dat kost je weliswaar een premium lidmaatschap, maar dat weet je bij intekenen. Dus eigenlijk ben ik voorlopig gezien toch best tevreden!
Jammer dat er geen alternative toegang bestaat en je eigenlijk alles enkel en alleen via de app moet regelen, dat had ik liever anders gezien dat ook beveiligde toegang via een of ander pc-banking zou kunnen. Hopelijk werken ze daar aan...
Details beoordeling
Tarieven  
 
9.0
Transparantie  
 
9.0
Klantendienst  
 
9.0
Online banking  
 
9.0
JohanDB
 
9.0

05 October 2020


Opmerkingen
Alles zeer vlot verlopen, ideaal voor wie enkel digitaal wil bankieren en alles via een app wenst te doen. Via de website kan trouwens ook alles, men moet dan wel een webcode aanvragen via de app. Beste rente voor spaarrekening op dit moment. Zeer transparant over kosten.
Op dit moment geen (nog geen contact met klantendienst gehad omdat alles vanzelf ging)
Details beoordeling
Tarieven  
 
9.0
Transparantie  
 
10.0
Klantendienst  
 
7.0
Online banking  
 
10.0
LA25
 
8.5

18 September 2020


Opmerkingen
Applicatie is zeer gebruiksvriendelijk. Mijn vragen en problemen werden steeds tijdig opgelost! Een echte aanrader.
Het premium account is super interessant als je wil investeren en geld besparen, maar je er zelf niet veel van kent. De spaarrekening aan 1% vind je nergens anders. Ook doen zij leuke acties.
Het enige minpuntje is misschien dat je niet automatisch een fysieke bankkaart verkrijgt, maar dat je deze moet bestellen via de applicatie.
Details beoordeling
Tarieven  
 
8.0
Transparantie  
 
9.0
Klantendienst  
 
8.0
Online banking  
 
9.0
Tonie
 
1.0

08 August 2020


Opmerkingen
Geen enkele helaas
Absoluut te vermijden, call center antwoordt naast de kwestie en schrijft zijn mails duidelijk in een andere taal. De helft van de brieven ontvang ik niet, of ik krijg ik in het Engels of Frans terwijl ik Nederlands wens (ik kan vergelijken met kennissen die klant zijn). Dramatische service, weken wachten op een antwoord, en dan een antwoord die de bal misslaat. Een goeie raad: wegblijven. Als je één goeie beslissing moet nemen vandaag, laat het dan deze zijn: "ik word nooit klant bij AION"!
Details beoordeling
Tarieven  
 
1.0
Transparantie  
 
1.0
Klantendienst  
 
1.0
Online banking  
 
1.0
pvh1910
 
1.0

16 July 2020


Opmerkingen
Sorry, geen
Kan alleen maar beamen wat anderen al schreven. Was ex-Montepaschi klant en duurde tot 23/1 voor interesten uiteindelijk na verschillende contacten gestort werden en dan ook nog met valutadatum 23/1. Heb toen rekeningen opgezegd maar ook dat lukte niet. Pas na 2 klachtenmails eindelijk verrekening en einde relatie eind Juni. Hopeloos, en dan krijg je nog (zoals steeds in 't Engels) een verzoek om het Customer Happiness Center te beoordelen. Nu proberen ze blijkbaar klanten te lokken met 1% interest op een spaarrekening maar je moet wel 228Eur Premium jaarlidmaatschap van je rendement aftrekken!
Details beoordeling
Tarieven  
 
1.0
Transparantie  
 
1.0
Klantendienst  
 
1.0
Online banking  
 
1.0
Zorro
 
1.0

02 April 2020


Opmerkingen
Geen enkele, absoluut te mijden.
Sinds Monte is overgenomen door Aion eind 2019 een complete ramp op alle vlakken. Zelfs het afsluiten van een gewone spaar/zichtrekening is een helletocht. Enkel nog toegang tot je geld via een smartphone. Online banking is dramatisch amateuristisch en gelimiteerd. Klantendienst reageert snel maar doet niets en volgt niets op, dus eeuwige cyclus van reminders sturen, telkens bij iemand anders belanden, verhaal opnieuw doen, en terug geen actie. Communiceren in engels of nederlands maakt geen verschil, beide worden genegeerd. Sarcastisch genoeg noemen ze deze service "customer happiness center" en rekenen ze er 35 euro per jaar voor aan.
Details beoordeling
Tarieven  
 
1.0
Transparantie  
 
1.0
Klantendienst  
 
1.0
Online banking  
 
1.0
maf2880
 
1.0

02 January 2020


Opmerkingen
Helpdesk erg vriendelijk maar helaas geen oplossing voor het probleem dat ik niet kon inloggen op de app.
Aion internet bankieren is niet meer mogelijk. Slechte communicatie hierover. Verplicht een app te gebruiken. Het koste me uren om te kunnen inloggen.
Details beoordeling
Tarieven  
 
1.0
Transparantie  
 
1.0
Klantendienst  
 
1.0
Online banking  
 
1.0
ols01088
 
1.0

31 December 2019


Opmerkingen
Alleen veel negatief te melden!
Sedert BMPB veranderde in Aion zervaren wij zware problemen. Voordien kom men inloggen middels een hardkey. Nu moet men obligaat werken met een smartphone zo niet heeft men geen verdere toegang tot zijn rekeningen. Een alternatief toegang bestaat niet! Heeft een koppel elk een eigen rekening dat moet ieder een eigen smartphone hebben zelfs al gaven beide volmacht aan elkaar om de rekeningen te zien of bewerkingen te doen. Om toch nog bewerkingen te kunnen doen met men naar een kantoor gaan in Brussel! Dit zijn onwerkbare situaties. WIj verhuizen naar andere oorden. Aion is te mijden!
Details beoordeling
Tarieven  
 
1.0
Transparantie  
 
1.0
Klantendienst  
 
1.0
Online banking  
 
1.0

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen