Klanten Argenta communiceren op WhatsApp-achtige manier met hun bank
![Klanten Argenta communiceren op WhatsApp](/sparen/images/logos/big/argenta750x450.jpg)
Klanten van Argenta kunnen voortaan op een WhatsApp-achtige manier communiceren met het contactcenter van hun bank. “Onze klanten hechten veel belang aan persoonlijke contacten. Daarom kozen we bewust niet voor een geautomatiseerde chatbot” zegt de instelling.
Via de messagingfunctie in hun bankapp kunnen klanten bij het contactcenter terecht met al hun vragen: hulp bij betalingen, vragen over sparen, verzekeren en beleggen, informatie over hun Argenta-producten enzovoort. Dit kan allemaal binnen een volledig veilige omgeving, zonder dat ze de app moeten verlaten. Bovendien blijft de conversatiegeschiedenis van de klant beschikbaar. Het gesprek houdt dus niet op wanneer het contactcenter sluit. Klanten kunnen opnieuw inpikken of stoppen wanneer ze maar willen. “Dat verbetert de gebruikservaring sterk ten opzichte van de gangbare oplossingen voor live chatten”, heet het.
Argenta zegt hiermee ook te willen inspelen op het toenemende gebruik van het mobiele bankieren. “Via de Argenta-app worden nu al meer transacties uitgevoerd dan in de kantoren en via internetbankieren, voornamelijk door jongere klanten. De focus ligt dus duidelijk op 'eerst mobiel' en nu ook op 'eerst messaging'”, aldus nog de Antwerpse bank.
- Argenta verlaagt rente op zijn spaarrekeningen
- Argenta verlaagt rente op zijn spaarrekeningen
- Hoe tevreden waren klanten van Argenta in 2024 over hun bank?
Log in om reacties to posten. Geen login? Registreer u hier.