Belfius-app haalt betaalgegevens zelf uit facturen
De bijna 1,3 miljoen klanten van Belfius die de app van hun bank gebruiken om te bankieren met hun smartphone hoeven de gegevens van de facturen die ze digitaal ontvangen niet meer over te tikken. Hun app genereert nu automatisch een overschrijvingsformulier met alle benodigde gegevens, wat ook de herkomst en de taal van de factuur is. De klant hoeft ze nog enkel te bevestigen.
Voorts biedt de app nu ook de mogelijkheid aan ouders om via hun smartphone in minder dan 5 minuten een zicht- of spaarrekening openen voor hun minderjarige kinderen. Ouders moeten daartoe de identiteitskaart van hun kind inscannen en de aanvraag tot opening van een rekening bevestigen met het wachtwoord van hun Belfius Mobile-app. Vervolgens ontvangen ze een sms om de pincode van de kaart te activeren.
Ook voor het ondertekenen van een hypothecair krediet hoeven de klanten van Belfius niet langer naar het kantoor. Ze kunnen dat voortaan eveneens met hun smartphone. Samenwonenden en gehuwden kunnen elk apart tekenen.
Ten slotte kunnen via de app ook tickets worden gekocht voor Art Brussels. En binnen enkele dagen zal het eveneens mogelijk zijn om Sodexo dienstencheques te bestellen en op te volgen.
Log in om reacties to posten. Geen login? Registreer u hier.