Klanten Fidea kunnen schade via app melden
Klanten van Fidea zullen de schade aan hun voertuig of woning voortaan via een app op hun smartphone kunnen doorgeven aan hun makelaar en hun maatschappij. Gebeurt dat voor 15u, dan wordt het dossier nog dezelfde dag geopend.
Voor de afhandeling van schade aan de auto kunnen de verzekerden daarbij gebruik maken van de ingebouwde 'crashform' in hun applicatie, waarbij ze op hun verzekeringsbewijs (groene kaart) de QR-code inscannen. Daardoor worden alle identiteits- en autogegevens al meteen ingevuld en moeten alleen de omstandigheden van het ongeval nog worden aangevinkt en eventuele foto's worden toegevoegd.
De voordelen van de applicatie voor zowel de verzekeringsbemiddelaar als de klant zijn: een minimum aan administratie en minder contactmomenten en tussenstappen, wat de doorlooptijd van een schadedossier aanzienlijk inkort om de uiteindelijke regeling en uitbetaling sneller te kunnen afhandelen.
Spaargids laat u toe om een aantal autoverzekeringen te vergelijken.
Lees ook:
- Aangifte auto-ongeval kan voortaan via smartphone of tablet
- Schuldsaldoverzekering bij consumentenkrediet te duur
- Meeste klachten over auto-, brand- en levensverzekeringen
Log in om reacties to posten. Geen login? Registreer u hier.