KBC-klanten versturen aangetekende mail vanuit hun bankapp
Klanten van KBC, KBC Brussels en CBC kunnen vanaf begin juli 2019 een aangetekende mail versturen vanuit hun bankapp. Later dit jaar zullen ze vanuit hun banktoepassing ook hun persoonlijke administratieve documenten kunnen raadplegen van onder meer de Rijksdienst voor Jaarlijkse Vakantie (RJV), de Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening (RVA) en de FOD Financiën.
De bankapp wordt dus eerst uitgebreid met de mogelijkheid om een aangetekende e-mail te versturen en hem vervolgens online op te volgen. KBC werkt hiervoor samen met IPEX, dat de integriteit van de zending garandeert. Het verzenden en opvolgen van een aangetekende e-mail kost 4,85 euro.
De consument kan de aangetekende e-mail gebruiken voor het opzeggen van zijn/haar huurcontract, fitness-abonnement, contract met de energieleverancier,…
De integratie van de ebox van de overheid in KBC Mobile zal de klanten van de instelling dan weer in staat stellen om documenten te ontvangen van de openbare diensten in een applicatie die ze al vaak gebruiken. Ze hoeven er geen aparte app meer voor te openen.
Log in om reacties to posten. Geen login? Registreer u hier.