KBC stuurt berichtjes aan klanten in kantoor
KBC gaat een 500-tal bankkantoren uitrusten met zogenaamde beacons. Dat zijn kleine toestelletjes die een digitale boodschap uitsturen naar de smartphone van de klanten die een filiaal bezoeken.
De bank testte de beacons al uit in de onthaalruimte van negen bankkantoren, alsook in drie kledingwinkels van ZEB. Wanneer klanten binnenstapten in het KBC-kantoor of in de winkel kregen ze een bericht.
Er waren drie soorten berichten: een verwelkomingsbericht voor klanten die een afspraak hadden in het kantoor, waarbij tegelijkertijd de adviseur verwittigd werd van zijn of haar aankomst, een bericht dat klanten erop wees dat ze ook hun smartphone kunnen gebruiken om geld af te halen aan de automaat en een bericht dat ze via hun smartphone konden betalen in de winkel.
Het resultaat van de test was toch wel verrassend positief, zegt KBC. Maar liefst 12% van de klanten in de ZEB-winkels die het beaconbericht ontvingen, betaalde met de smartphone. En 4% van de ontvangers van het beaconbericht in de kantoren haalde met de smartphone geld af aan de bankautomaat.
Het startschot voor de verdere uitrol van de beacons wordt gegeven in Limburg en Oost-België. Tegen het einde van dit jaar zal KBC de installatie afronden in de regio Antwerpen.
De klant kan zelf beslissen of hij de berichten van de beacons op zijn smartphone wil ontvangen of niet.
Lees ook:
- Slechts vijftigtal Record-kantoren worden ING-kantoor
- KBC zet eigen leraars voor de klas
- Belfius laat klanten hele dag chatten met bankier
Log in om reacties to posten. Geen login? Registreer u hier.