Gegevens van 840.000 AXA-klanten zijn overgezet naar Crelan
De gegevens van 840.000 klanten en 330 agentschappen van AXA Bank zijn overgezet op de informaticasystemen van Crelan. Daardoor kunnen de klanten van AXA Bank zich vanaf morgen, maandag, registreren voor het online en mobiel bankieren bij hun nieuwe bank.
Zowat twee jaar geleden besloot Crelan zijn sectorgenoot AXA Bank over te nemen. De belangrijkste stap in die operatie werd afgelopen weekend afgewerkt met het overhevelen van de gegevens van AXA Bank naar die van Crelan.
Na het overhevelen van de klantengegevens worden deze nacht de verschillende betaalkanalen van de bank weer opengezet: ATM, homebanking, mobiele app ... Het is de bedoeling dat de klanten ze vanaf morgen in de voormiddag weer kunnen gebruiken.
Voor wie al Crelan-klant was verandert er niets. Klanten die van AXA Bank komen, moeten zich nu eerst registreren op myCrelan homebanking en Crelan Mobile-app.
De Crelan Mobile-app en myCrelan homebanking worden daarbij eerst toegankelijk in een ‘light’ versie met een beperkt aantal functies. “Op die manier creëren we extra capaciteit om de vele klanten van AXA Bank vlot te laten overstappen naar de digitale omgeving van Crelan”, zegt de nieuwe bank.
Log in om reacties to posten. Geen login? Registreer u hier.