, 291
Contact

Nieuws over betalen en betaalkaarten

Wat doet uw bank wanneer u slachtoffer bent van phishing

Wat doet uw bank wanneer u slachtoffer bent van phishing?

Criminelen zetten hun pogingen om wachtwoorden, bank- en identiteitsgegevens los te peuteren onverminderd verder. In 2020 vonden in ons land ongeveer 67.000 frauduleuze transacties via phishing plaats, goed voor een nettobedrag van 34 miljoen euro. Op welke manier helpt de bank u van oplichting te vrijwaren en loont een verzekering tegen phishing de moeite?

Lees meer

Schrijf je in op onze
nieuwsbrief!

  • Ontvang tips om te besparen
  • Blijf up-to-date met de nieuwste investeringsopties
  • ...en nog veel meer!
NEWSLETTER_BOX_TITLE
Wordt de digitale assistent uw nieuwe bankier

Wordt de digitale assistent uw nieuwe bankier?

KBC pionierde een jaar geleden door als eerste Belgische bank een digitale assistent in te zetten. Kate helpt de klant onder meer om een betaling te regelen of een schadeaangifte in te dienen. Na een half jaar hadden al bijna 781.000 klanten Kate minstens één keer aangeklikt of gebruikt. Zal de digitale assistent de rol van de klassieke bankier overnemen? Volgens bankenexpert Rik Coeckelbergs zal het allemaal zo’n vaart niet lopen. Hij gelooft sterk in de wisselwerking tussen de bankagent en de digitale assistent.

Lees meer

Banken kondigen opnieuw stijgende rekeningkosten aan

Banken kondigen opnieuw stijgende rekeningkosten aan

Al even klassiek als de nieuwjaarsbrief van uw oogappel is de kostenverhoging van verschillende zichtrekeningen rond de jaarwisseling. BNP Paribas Fortis en bpost bank kondigden al een stijging aan en zij zullen waarschijnlijk niet de laatsten zijn. Opvallend is dat niet enkel de prijzen voor offline banktransacties de hoogte ingaan, maar dat ook de standaardkosten voor elke rekeninghouder stijgen. 

Lees meer

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen