BNP Paribas Fortis: 1 miljoen digitale contacten per dag
De klanten van BNP Paribas Fortis hebben dagelijks meer dan 1 miljoen digitale contacten met hun bank. Vooral de Easy Banking App gebruiken ze nu veel meer. Daardoor moeten ze minder in hun lokaal kantoor zijn. De bank zet dan ook de vermindering van het aantal filialen verder door.
32,4% van alle producten en diensten van BNP Paribas Fortis werd in het eerste kwartaal van 2018 al via pc, tablet en smartphone afgesloten, voor producten voor dagelijks bankieren liep dat zelfs op tot 43%.
De groei in het digitale bankieren was het meest uitgesproken bij de Easy Banking app, waarvan het gebruik in een jaar tijd met 40% is toegenomen.
Maar ook de vragen om informatie worden steeds meer digitaal gesteld. Het maandelijkse aantal contacten via chat verdrievoudigde sinds de service in 2017 werd ingevoerd. Het aantal interacties op Community is zelfs vertienvoudigd. Dit is het digitale platform dat de bank in april 2017 lanceerde en waarop zowel klanten als niet klanten vragen over allerlei bancaire onderwerpen kunnen stellen en posts van andere bezoekers aan de site kunnen beantwoorden. Het haalt nu 80.000 bezoekers per maand.
Door die evolutie past BNP Paribas Fortis zijn kantorennet verder aan. Eind juni had het nog 705 filialen. Verdere fusies tussen kantoren zullen dat aantal tegen eind dit jaar terugbrengen tot 678.
Lees ook:
BNP Paribas Fortis en Fintro zetten het mes in de spaarrentes
Vier op de tien huurwaarborgen bij KBC al volledig digitaal afgehandeld
Handelaars mogen geen kosten meer aanrekening voor betalingen met kaart
- BNP Paribas Fortis moet tarief universele bankdienst bijstellen
- BNP Paribas Fortis maakt basisbankdienst en universele bankdienst duurder
Log in om reacties to posten. Geen login? Registreer u hier.